Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka varakas olet verrattuna muihin samankaltaisiin suomalaisiin? HS:n laskuri kertoo

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas niin "yllättävää" uutisointia, kun selvisi, että rikkaat sijoittaa enemmän kuin köyhät.

Euromääräisesti tietysti myös rikastuu aina enemmän se, jolla on mahdollisuus tehdä isoja sijoituksia. Se jolla kaikki rahat menee ihan välttämättämään kulutukseen, ei mitään mahdollisuuksia rikastua. Tai vaatii sitten ainakin useita kymmeniä vuosia jos sittenkään mahdollista. Jos sijoitat vaikkapa 50e kuukaudessa ei sitä vielä 10 vuodessakaan mitään suuria summia tule.

Vierailija
22/39 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitaloutesi on

varakkaampi

kuin kaikki vastaavat kotitaloudet ikään katsomatta (Yhden hengen taloudet, ikä alle 35 vuotta) keskimäärin. Tällaisten kotitalouksien nettovarallisuuden mediaani on 2 887 euroa.

Entäpä, jos verrataan sinua samanikäisiin? Kun katsotaan ikää, kotitaloutesi on

vähemmän varakas

kuin samanikäisten ihmisten kotitaloudet keskimäärin. Ikäryhmässä 25-34vuotta nettovarallisuuden mediaani on 18 892 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 maksettua asuntoa ja toinen sijoitusasuntona. En ymmärrä vuokralla asuvia

1 maksettu asunto pääkaupunkiseudulta, 1 vuokrattu asunto työpaikkakunnalta. Ei velkaa. Vuokralla asuminen kannattaa, koska oman (toisen) asunnon ostaminen muuttotappiopaikkakunnalta olisi erittäin riskialtista ja pahimmillaan rahan heittämistä kaivoon. Sitten jos ja kun hommat loppuvat täällä, pakkaan vain tavarani ja palaan omaan asuntooni. Tämän vuokrakämpän omistajalle (ilmeisesti sijoitusasunto hänellekin) jää mahdollisesti Musta Pekka käteen - asunto, joka vie joka kuukausi rahaa ja jota ei saa edes myydyksi.

En ymmärrä, miten jotkut eivät osaa katsoa Suomen asutuksen realiteetteja. 

Vierailija
24/39 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varallisuuden keskittymisestä rikkaimman desiilin haltuun saa muuten näyttävämpiä otsikoita silloin, kun pörssikurssit ovat lähellä huippua. Harvemmin näitä vertailuja sitten pohjilla tehdään.

Vierailija
25/39 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pankissa olevaa pantin kirjattua arvoa pidetään mittarina olen noin 40000€ varakkaampi kuin keskimäärin.

Ei kyllä välttämättä siltä tunnu. Pitäisikö nollata tuo ero mediaaniin ja ostaa kunnon Bemari pihaan, velaksi?

Sitten varmaan tuntuisi?

M40

Vierailija
26/39 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun tarvitse käyttää laskuria. Tulos lienee "persaukinen".

Meillä ei muuta omaisuutta kuin auto ja rahastoissa muutama tonni. Asutaan vuokralla. Mutta eletään silti ihan hyvää elämää. :)

Vierailija
27/39 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kun liukusäädin pysähtyy jo puoleenväliin 500.000 kohdalle.

M49

Vierailija
28/39 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asteikko loppui 500 000 euroon. Ihan turhaan edes laskin yhteen asuntojen ja sijoitusten arvoja. Odotin hieman tarkempaa arviota, kuin että olet "varakkaampi" kuin joukko x.

Vierailija
29/39 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettovarallisuudella laskettuna rikkaimpaan kymmenykseen pääsee jo 485000 eurolla, ja kappas, täällähän ne kaikki parveilevat taas kerran. Kukapa nyt ei kuuluisi rikkaimpaan kymmenykseen...

Vierailija
30/39 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kun liukusäädin pysähtyy jo puoleenväliin 500.000 kohdalle.

M49

Huomasin saman.

N42

Vierailija
31/39 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asteikko loppui 500 000 euroon. Ihan turhaan edes laskin yhteen asuntojen ja sijoitusten arvoja. Odotin hieman tarkempaa arviota, kuin että olet "varakkaampi" kuin joukko x.

Kylähän siinä oli sanottu että rikkailla se mediaani on vajaa 700 000, riittääkö se sinulle tiedoksi? Jos sulla on tuon verran omaisuutta olet rikkaimman kymmenyksen rikkaammassa puolikkaassa.

Vierailija
32/39 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varallisuuden keskittymisestä rikkaimman desiilin haltuun saa muuten näyttävämpiä otsikoita silloin, kun pörssikurssit ovat lähellä huippua. Harvemmin näitä vertailuja sitten pohjilla tehdään.

Minä lasken arvon hankintahinnan mukaan sillä niin kauan kun mitään ei ole lunastettu niin arvo on tuo hankintahinta, eiks niin.

Vierailija
33/39 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 43 ja mies 53, ja meillä on velkaa enemmän kuin omaisuutta, omaisuus on talo josta on suurin osa maksamatta. Minä olen ollut työttömänä suurimman osan aikaa, ja kun olen ollut töissä on palkka ollut pieni.

Vierailija
34/39 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä et ymmärrä?

Asuntoja harvemmin saa osamaksulla joten asun vuokralla.

Ei osamaksulla (silloin omistus on myyjällä kunnes viimeinenkin erä on maksettu) vaan jopa paremmilla ehdoilla. Omistusoikeus siirtyy heti, ja maksat kuukausittain pankille.

Vierailija
35/39 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään enemmän kuin valtaosalla. Kaikkia enemmän kuin keskimäärin (myös velkaa).

Vierailija
36/39 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan velkaa, asunto just hankittu. Ei omaisuutta. Näillä mennään.

Vierailija
37/39 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä 2 kerroksinen omakotitalo, lapsilla kaiken maailman switchit ja iphone 8sat, talous kunnossa, uskon että olen hieman varakas.

Vierailija
38/39 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä et ymmärrä?

Asuntoja harvemmin saa osamaksulla joten asun vuokralla.

helsinkin alueen vuokria katsoessa noilla rahoilla lyhentäisi omaa asuntoa kovaa vauhtia. Tietysti sitten jos vuokra on matala niin ylimääräisen rahan voi sijoittaa.

Vierailija
39/39 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varakkaampi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän