Tuli ongelma: kirja jota haluisin jäädä lukemaan sijaitsee kirjaston varastossa
Voinko siis pyytää virkailijaa noutamaan kirjan vaikka en aiokkaan lainata sitä vaan palauttaa luettuani takaisin paikalleen (eli kaiketi varastoon?).
Kommentit (24)
Olet siis siellä kirjastossa nyt. Ei kannata mennä ainakaan kysymään asiaa kirjastovirkailijalta vaan kannattaa kirjoittaa vauvapalstalle ja odotella, josko joku vastaisi.
Vierailija kirjoitti:
Mikset halua lainata sitä?
Koska haluan lukea sitä kirjastossa, missä enemmän lukurauhaa kuin kotona. Kotona minulla on pieni kissa, joka ei anna hetkeäkään lukea kirjaa, vaan tulee hyppimään ja sähläämään siihen kirjanpäälle vaikka kuinka hätyyttelee ja nostelee pois.
Ei, kyllä sinun täytyy sen sijaan kirjoittaa av - palstalle joku työttömiä kadehtiva aloitus.
Sillä ap tyylisi tunnistaa.
Vierailija kirjoitti:
Olet siis siellä kirjastossa nyt. Ei kannata mennä ainakaan kysymään asiaa kirjastovirkailijalta vaan kannattaa kirjoittaa vauvapalstalle ja odotella, josko joku vastaisi.
En ole vielä korjastossa, vaan katsoin vasta puhrlimesta. Jos sitä kirjaa ei siis kannata lähteä kyselemään, niin silloin ei kanmata lähteä koko kirjastoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska haluan lukea sitä kirjastossa, missä enemmän lukurauhaa kuin kotona. Kotona minulla on pieni kissa, joka ei anna hetkeäkään lukea kirjaa, vaan tulee hyppimään ja sähläämään siihen kirjanpäälle vaikka kuinka hätyyttelee ja nostelee pois.
Voithan sinä lainata sen ja lukea kirjastossa. Ei nuo sulje toisiaan pois.
Tietysti voit pyytää hakemaan kirjan. VOit myös olla lainaamatta sen, kunhan palautat sen vaikka palautusautomaatin koriin. Ot. pakko sanoa, että ärsyttää etsiä kirjastosta kirjaa, minkä pitäisi olla hyllyssä mutta ei ole, vaan varmaankin jonkun lueskelijan hallussa.
Sano asia virkailijalle ja vaikka lainaisitkin, niin voithan myös palauttaa kirjan samana päivänä lähtiessäsi
Vierailija kirjoitti:
Tietysti voit pyytää hakemaan kirjan. VOit myös olla lainaamatta sen, kunhan palautat sen vaikka palautusautomaatin koriin. Ot. pakko sanoa, että ärsyttää etsiä kirjastosta kirjaa, minkä pitäisi olla hyllyssä mutta ei ole, vaan varmaankin jonkun lueskelijan hallussa.
Kerroit mulle juuri jotain uutta. Mulle ei ole tullut mieleenkään tuo syy, kun en oo löytänyt kirjaa, joka pitäisi olla hyllyssä.
Voit lukea. Palautat virkailijalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerroit mulle juuri jotain uutta. Mulle ei ole tullut mieleenkään tuo syy, kun en oo löytänyt kirjaa, joka pitäisi olla hyllyssä.
Sama juttu lehtilukusalissa. Aina juuri se uusin lehti jota haluaisit lukea on jonkun muun hyppysissä eikä paikoillaan hyllyssä.
Siis ongelma on nyt se, voiko kirjaa lukea lainaamisen ja muualle viemisen sijaan heti kirjastossa? Kyllä voi. Miksi luulet niiden tuhansien tuolien, pöytien, sohvien, venkulavänkylöiden olevan siellä kirjastossa?
Itse kysyin muutama kuukausi sitten tiskitätiltä varastossa olevaa kirjaa. Toinen täti haki sen samantien.
Ei sitä olisi tarvitse varsinaisesti lainata jos ei kanna ulos kirjastosta.
Jos on vähän henkilökuntaa ja ruuhka-aika saattaa tietty joku vetelämpi virkailija alkaa kiemurtelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät katsos tajua. Töissäkin mammat laittaa WA:ssa selvityspyyntöjä perhe- ja ryhmäviesteinä ihan yksinkertaisistakin asioista, jotka selviäisivät pikaisella Googletuksella tai lukemalla ihan siitä margariinirasiasta suoraan se sen sisältö....
Vierailija kirjoitti:
Itse kysyin muutama kuukausi sitten tiskitätiltä varastossa olevaa kirjaa. Toinen täti haki sen samantien.
Ei sitä olisi tarvitse varsinaisesti lainata jos ei kanna ulos kirjastosta.
Jos on vähän henkilökuntaa ja ruuhka-aika saattaa tietty joku vetelämpi virkailija alkaa kiemurtelemaan.
Ensimmäinen kerta, kun kuulen sanan tiskitäti. Kyseessä ei ainakaan ole mikään vetelä virkailija, vaan kunnon justiina!
Vierailija kirjoitti:
Siis ongelma on nyt se, voiko kirjaa lukea lainaamisen ja muualle viemisen sijaan heti kirjastossa? Kyllä voi. Miksi luulet niiden tuhansien tuolien, pöytien, sohvien, venkulavänkylöiden olevan siellä kirjastossa?
Miksi luulet niiden tuhansien tuolien, pöytien, sohvien, venkulavänkylöiden olevan siellä kirjastossa?
Somisteeksi? Meillä ek ole kirjastossa muitakuin hyllyjä ja tiski, ei edes viherkasveja. Aika synkkä ja ankea paikka. Ei kovinkaan viihtyisä. Kirjastosta saadaan paljon viihtyisämpi kun sinne tuodaan pari sohvaa ja säkkituoli.
[/quote]
Ensimmäinen kerta, kun kuulen sanan tiskitäti. Kyseessä ei ainakaan ole mikään vetelä virkailija, vaan kunnon justiina![/quote]
Vinkeillä oli ilmeisen kiire, niin näpyttelin sen mitä sylki suuhun toi.
Virkailijat tietysti joutuvat esimerkillään näyttämään, ettei kirjastossa turhia pölistä. Ehkä siksi heistä saa yleisesti ottaen vähän tympeän kuvan.
Minua kyllä ärsyttää suunnattomasti nämä ajattelemattomat ihmiset jotka jemmaavat haluamani kirjan tuntikausiksi.Järjestelmä näyttää että on hyllyssä,ei vaan löydy kun on jonkun pösilön jemmassa.
Vierailija kirjoitti:
Minua kyllä ärsyttää suunnattomasti nämä ajattelemattomat ihmiset jotka jemmaavat haluamani kirjan tuntikausiksi.Järjestelmä näyttää että on hyllyssä,ei vaan löydy kun on jonkun pösilön jemmassa.
Kyllä, kirjojen lukeminen pitäisi kieltää. Kirjat tekevät nyorisosta laiskaa, sanoi Aristoteles. Kirjoja toki saisi jatkossakin ihastella, katsella ja lainata, mutta ei lukea. Ne jotka kannattaa sanoo ei.
Täällä kirjastotäti hei. Voit pyytää kirjan kirjaston varastosta, meillä se lainattaisiin sinulle ja sitten kun et enää lue niin palautat sen tai voit jättää säilytykseen laina-ajaksi. Eri kirjastoilla on eri käytännöt, reippaasti kysymään.
Ei haittaa jos luet kirjaa kirjastossa lainaamatta, se on ihan tavallista toimintaa, ja jos joku muu sitä kirjaa kaipaa niin toteamme että se on nyt varmaan jollain muulla luettavana.