Suosittele astiastoa
Haluaisin Euroopassa valmistetun astiaston, jota ei ole ihan joka torpassa. Ehdotuksia?
Kommentit (15)
Kannattaa varmaan etsiä netistä jos oikein harvinaista etsii.
Arabian Pekka vihreällä koristeella.
Vierailija kirjoitti:
Mukavan näköinen astiasto, mutta mulla on ollut nyt vuosia Kilta, ja alkaa vähän kyllästyttää tämä keräileminen.
Vähän olen harkinnut, että ostaa jysäyttäisin jostain käytetyn Ruskan ja täydentäisin sitä jollain provencelaistyyppisellä astiastolla.
Ap.
Villeroy & Boch New Wave -astiasto
Tykkään kovasti, ja valmistetaan Saksassa. :)
Kaksoislasitettu Royal Doulton...;DD
Hyväkuntoisia käytettyjä myydään monessa paikassa, liikkeillä on nettisivut, mutta on myös kivijalkaliikkeitä, kuten vanhaintavaran ja jopa antiikkiliikkeet (tosin kalliimpia ja ehkä paremmin koriste- tai juhlakäyttöön).
Oma suosikkini on Finlandia-nimen saanut sinivalkoinen astiasto, jota valmistettiin kauan Englannissa, mutta sittemmin eli uudemmat on valmistettu Kaukoidässä, toki laatu on edelleen yhtä hyvä. Euroopassa valmistetuissa lukee pohjassa Churchill Made in Sraffordshire England ja fine English Tableware - dishwasher safe - microwave, voi siis pestä koneessa ja kestää mikroaaltouunin. "Guuglaa" vaikka Finlandia tableware ja käytä kuvahakua/katso kuvat.
Kertakäyttöastiat on parhaita, varsinkin muovipinnoitteiset.
Vierailija kirjoitti:
Kiva kuulla, että V&B valmistaa astioita Saksassa. Mutta tuo astiasto ei meille tule, koska olen vasenkätinen.
-Ap.
Vierailija kirjoitti:
Kaksoislasitettu Royal Doulton...;DD
Kauniita astioita, mutta taitavat ainakin uudet tulla kaukoidästä...
-Ap.
Vierailija kirjoitti:
Hyväkuntoisia käytettyjä myydään monessa paikassa, liikkeillä on nettisivut, mutta on myös kivijalkaliikkeitä, kuten vanhaintavaran ja jopa antiikkiliikkeet (tosin kalliimpia ja ehkä paremmin koriste- tai juhlakäyttöön).
Oma suosikkini on Finlandia-nimen saanut sinivalkoinen astiasto, jota valmistettiin kauan Englannissa, mutta sittemmin eli uudemmat on valmistettu Kaukoidässä, toki laatu on edelleen yhtä hyvä. Euroopassa valmistetuissa lukee pohjassa Churchill Made in Sraffordshire England ja fine English Tableware - dishwasher safe - microwave, voi siis pestä koneessa ja kestää mikroaaltouunin. "Guuglaa" vaikka Finlandia tableware ja käytä kuvahakua/katso kuvat.
Kiitoksia sinullekin! Staffordshireläisiä astiavalmistajia olen tässä itsekin googlaillut. Tykkään ehkä modernimmasta otteesta kuin tuo Finlandia, mutta ilo löytää näitä merkkejä ylipäätään. Siitä pääsee sitten aina Googlen kuvahaulla eteenpäin.
-Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva kuulla, että V&B valmistaa astioita Saksassa. Mutta tuo astiasto ei meille tule, koska olen vasenkätinen.
-Ap.
Kuolasin joskus tuota astiasta. Selvitin, että siitä on vasenkätinen versio myös, mutta en nähnyt "vaivan arvoisseksi" alkaa tilailemaan netistä ulkomailta, ja jotenkin vähän hankala ajatus, että pitää olla erikätisiä astioita.
Tuntuu, että nykyään jokaisen astiaston, josta tykkään, valmistus on siirretty pois Euroopasta. On jotenkin omituista, että IKEAkin tekee lähes kaikki astiansa täällä, tosin "halvimmissa" maissa, mutta kuitenkin edes Euroopassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukavan näköinen astiasto, mutta mulla on ollut nyt vuosia Kilta, ja alkaa vähän kyllästyttää tämä keräileminen.
Vähän olen harkinnut, että ostaa jysäyttäisin jostain käytetyn Ruskan ja täydentäisin sitä jollain provencelaistyyppisellä astiastolla.
Ap.
Tuossa olisi joutilaana Ruska-lautaset (kaikki koot) ainakin kuudelle ja iso liuta muitakin osia Periaatteessa voisin luopua niistä.
Missäpäin olet? Itse pohjoinen 03.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Tuossa olisi joutilaana Ruska-lautaset (kaikki koot) ainakin kuudelle ja iso liuta muitakin osia Periaatteessa voisin luopua niistä.
Asumme Antarktiksella ja olemme pingviinitutkijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Kiitoksia tarjouksesta, mutta ihan vielä asia ei ole ajankohtainen. En asu Antarktiksella, vaan Itä-Suomessa, ja Ruskaa kaupitteli pari vuotta sitten yksi sukulaisenikin. En tiedä, onko saanut kaupaksi. Siitä ajatus oikeastaan saikin alkunsa, olisi mukavaa vaihteen vuoksi kerätä astiastoa, josta kaikki haluavat eroon...
Ruska taitaa olla kivitavaraa, onko kellään käyttökokemuksia? Tai varmaan monellakin.
-Ap.
Ei tule kenellekään mitään mieleen?