Ärsyttävimmät sanat joilla lapsia kuvaillaan..
Mua ärsyttää seuraavat:
- Nappisilmät. Ei kenenkään silmät miltään napeilta näytä.
- Suklaasilmät. Miksi? Ei ne suklaata ole.
- Nukke. Se vain on karmivaa.
Tässä nyt oli muutama, mihin törmää usein.
Kommentit (71)
Mini, minimies, pikkuneiti. Ja vaikka lapsella on nimikin, niin aina puhutaan ministä, minimiehestä tai pikkuneidistä.
Ikinä en muista tuttujen lasten nimiä kun noita miniä ja pikkua hoetaan kaikkialla. Itse puhun omistani heidän nimillään.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää se kun lapsen pitää olla "reipas" ja tehdä jotain "reippaasti". Varmaan se on usein hyvin kuvaava sana, mutta silti ihan kamala.
Muakin karmii tuo sana. Varsinkin kun itseäni verrattiin lapsena serkkuun sanoilla: "Miksi sinun pitää olla niin kamala uivelo kun Maija serkku on niin ihanan reipas?"
Vielä enemmän kyllä vihaan sanaa uivelo.
Mut joo. Se ujo lapsi voi olla kyllä tasan yhtä hyvä kuin se reipaskin!
Prinssi, prinsesessa, pikku mies, pikku neiti.
Isä kutsui meitä lapsia ja äitiä nimityksellä "akka ja pennut". Huumorilla tosin, mutta silloin tuntui jo alentavalta. Ikinä en sanoisi lastani pennuksi.
Vierailija kirjoitti:
Yksi jolla oli pari alle kouluikäistä, varasi puhelimessa kampaajalta aikaa. "Mulla" olis kaks tommosta nyssyäkin, meniskö ne siinä samalla?"
Mahtoiko kampaaja olla yhtä pihalla kuin minä?
Minä käsittäisin tuosta, että asiakas tahtoo tuoda pari kassia eli nyssäkkää kampaamoon mukaan ja tarkoittaa että ei kai haittaa jos ne siellä naulakossa odottaa sen aikaa kun tukkaa leikataan. En ymmärtäisi varata aikaa myös lasten hiustenleikkuuseen.
Miksei ihmiset voi puhua suoraan, niin vältyttäisiin väärinkäsityksiltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi jolla oli pari alle kouluikäistä, varasi puhelimessa kampaajalta aikaa. "Mulla" olis kaks tommosta nyssyäkin, meniskö ne siinä samalla?"
Mahtoiko kampaaja olla yhtä pihalla kuin minä?Minä käsittäisin tuosta, että asiakas tahtoo tuoda pari kassia eli nyssäkkää kampaamoon mukaan ja tarkoittaa että ei kai haittaa jos ne siellä naulakossa odottaa sen aikaa kun tukkaa leikataan. En ymmärtäisi varata aikaa myös lasten hiustenleikkuuseen.
Miksei ihmiset voi puhua suoraan, niin vältyttäisiin väärinkäsityksiltä?
Asiakas: "Mulla olis kaksi tommosta nyssyäkin, meniskö ne siinä samalla?"
Minä: "Eiköhän ne tuossa naulakossa voi sen aikaa roikkua"
Tuut tuut....
P*rsehedelmä
Sori tähti, mutta kommentti meni moderoitavaksi ilman.
Tää on nyt verbi, mutta miksi aina sitä halvatun tuhisemista?
Mikä tahansa lehtijuttu, jossa mainitaan että henkilöllä on vauva, niin se "tuhisee sängyssään".
Vierailija kirjoitti:
Mikä tahansa lehtijuttu, jossa mainitaan että henkilöllä on vauva, niin se "tuhisee sängyssään".
Usein kuvaillaan näin myös niitä raskaustestien negatiivisia tuloksia tai lähes varmoja keskenmenoja, että siellä se nyt tuhisee tai on "reipas viisivuotias". Olisipa kerrankin "flegu teini".
Vierailija kirjoitti:
Jos sillä on hengitysvaikeuksia?
Vierailija kirjoitti:
pikkuemäntä ja pikkuisäntä
Hyi. Tuosta tulee mieleen sellainen kovalla äänellä leveää savonmurretta kälättävä pikkuvanha lapsi.
Olen täällä jossain kauhutreffiketjussa kertonutkin tarinan, kun olin deiteillä erään miehen kanssa, joka puhui taukoamatta pojastaan käyttäen nimitystä "pikkumies". Pikkumies-sitä-ja pikkumies-tätä. Oli kyllä niin totaalinen turn-off, vaikka itsellänikin on lapsia niin en ikinä lässyttäisi heistä ensitreffeillä pikkumiehenä tai pikkuneitinä.
Taapero on myös ällöttävä sana, tulee mieleen martti ahtisaari lihavimmillaan.
Mahtoiko kampaaja olla yhtä pihalla kuin minä?