Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten reagoit kun kassa ei tervehdi?

Vierailija
04.06.2018 |

Siis?

Miten reagoit kun kassa ei tervehdi?

Vaihtoehdot

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen ilmoituksen hänen esimiehelleen. Teen siis kalun= kassan luonnehäiriöilmoituksen. :)

Vierailija
22/69 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evvk, samantekevää. Minulle riittää, että saan kassalla ostokseni maksettua asiallisesti. Joskus voin kysyä onko jotain tuotetta tms. Muuten en kaipaa nyyjiä esim vaatekaupassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupean itkemään, sä et huomannu mua byäääääh byyyyäääh!

Vierailija
24/69 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku muu, mikä.

Jatkan omaa elämääni ihan normaalisti. En kai mä sinne kauppaan tervehdittäväksi mene. Jos kassa tervehtii, niin tervehdin takaisin.

Vierailija
25/69 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kassat aina tervehtivät. Koska olen mies?

Sä olet miehinen mies.

Tarkoitus ei ollut provosoida, mutta kyllähän se tiedetään miten naiset toisiinsa suhtautuu. Olen jossain määrin feminiininenkin mies, mutta silti tervehdys tulee aina hymyn kera. Tämä on miesten maailma näin se on..

Vierailija
26/69 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista että koskaan olisi käynyt niin, että kassa ei olisi tervehtinyt viimeistään siinä vaiheessa jos itse tervehdin ensin. Jos kävisi noin, pitäisin kassaa epäkohteliaana, mutta todennäköisesti en sanoisi mitään ja unohtaisin koko asian ennen kuin ehdin kotiin asti.

Vierailija
27/69 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokseenkin yhdentekevää,tervehtiikö joku kassahenkilö minua kaupan kassajonossa, vai ei.

Nostan vain tavarat hihnalle, laitan palikan perään, maksan, mätän ne ostamani tavarat laukkuun  ja poistun, ja sanon poistuessani liikkeestä sen   esim. että, "Kiitos ja näkemiin" . tai joskus " Kiitos, hei" tai "Moi"

Yleensä kassatyöntekijä vastaa siihen jokseenkin samoin.

Vierailija
28/69 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kassat aina tervehtivät. Koska olen mies?

Sä olet miehinen mies.

Tarkoitus ei ollut provosoida, mutta kyllähän se tiedetään miten naiset toisiinsa suhtautuu. Olen jossain määrin feminiininenkin mies, mutta silti tervehdys tulee aina hymyn kera. Tämä on miesten maailma näin se on..

Oikeastiko sä kuvittelet että kassat tervehtivät sinua siksi, että olet mies? 😂😂

Vierailija
29/69 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ojennan menemällä seuraavan kerran viereiseen kauppaan. Onneksi on rahaa niin paljon, ettei halvimman perässä tarvitse mennä.

Vierailija
30/69 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisköhän ihan  tehdä suoraan poliisille rikosilmoitus asiasta ja pyytää pari takana jonossa seisonutta ostajaa todistajiksi sitten siihen oikeudenkäyntiin ...

Vierailija
31/69 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jättäkää noi ojentamiset. Joskus aikoinaan kassalla työskennellessäni tuli just näitä "no eiks sua oo opetettu tervehtimään" "tervehdippäs nyt minua!!!" - tyyppejä, ja joka samperin kerta ne oli niitä joita olin heti tervehtinyt mutta he eivät vaan olleet kuulleet/keskittyneet niin siihen tavaroiden lappaamiseen hihnalle/puhelin kourassa tai pahimmillaan puhelimessa(!). Mielummin siis itsekin nykyään kaupassa käydessäni jos luulen ettei kassa tervehtinyt niin uskon siihen, että se vaan meni multa ohi. Toi tervehtiminen tulee niin automaattiseksi kassalla ettei se kyllä unohdu. Jos kokee ettei tervehditty niin tervehtii sit itse vaan uudestaan/sanoo jotain "moikka! Vai tervehditinkö me jo?",mut ei ala ainakaan meuhkaamaan ettö "sä et yervehinyt mua, TERVEHDI!!" tollanen käytös ja työntekijän kohtelu on vaan käskyttämistä ja alentavaa.

Sitten on myös niitä, jotka vaatii tietyn tervehdyksen. Itse käytin asiakaspalvelussa tervehdyksenä "Hei", koska se on mielestäni sopivan neutraali, mutta joillekin olisi pitänyt sanoa "Päivää" ja kauhea marmatus sitten siitä.

Tämä on totta. Itse käytän myös päivää-sanan sijasta toista ihan neutraalia tervehdyssanaa, koska en pidä siitä, miten päivää kuulostaa suussani jotenkin luonnottoman teennäiseltä ja siksi käytän sanaa, joka sopii paremmin suuhuni. Ja tästä asiasta voin ihan suoraan sanoa, että siinäpähän joku mielensä pahoittaa, jos asioinnin alussa tervehdin kohteliaasti, en ole tehnyt mitään väärin.

Itse en juurikaan reagoi, jos itse ollessani asiakkaana joku ei tervehdi. Koska kassahenkilö on voinut tervehtiä minua, se on vain saattanut taustahälinään hukkua, jolloin vain luulen, että hän ei tervehtinyt.

Tilanne jossa itseltäni saattaa töissä ollessa jäädä tervehtimättä vahingossa on se, että tervehtiminen on aika automaattinen reaktio, eli vaikea jälkeenpäin todeta onko niin tehnyt vai ei. Välillä on tilanteita, joissa pitää reagoida moneen suuntaan yhtäaikaa eikä yhtään muista onko jo moikannut seuraavana tulevaa maksajaa. Ja tuntuu vähän tyhmältä sitten alkaa sitä mahdollisesti uudestaan tervehtimään 😂 Mutta tuonkin tilanteen pelastaa se, että ihan vaikka hymyilemällä huomioiden. Jos siitä sitten joku pahoittaa mielensä, en voi sillekään mitään - itselleni kun on kuitenkin itsestäänselvyys, ettei ihminen muutu kassan taakse tullessaan robotiksi tai koneen jatkeeksi, vaan on ihan se sama ihminen kuin vapaa-aikanaan eikä pysty viittä eri asiaa tekemään yhtä aikaa 😉

Vierailija
32/69 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nimi oli? Jaa että Minna...esimiehesi varmaan löytyy toimistosta.

Vierailija
33/69 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisköhän ihan  tehdä suoraan poliisille rikosilmoitus asiasta ja pyytää pari takana jonossa seisonutta ostajaa todistajiksi sitten siihen oikeudenkäyntiin ...

10 vuotta vankilaa olisi oikea rangaistus, ilman mahdollisuutta ehdonalaiseen.

Vierailija
34/69 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen törmännyt pari kertaa kassaan joka ei tervehdi takaisin, enpä välitä asiasta, ajattelen että hänellä on huono päivä ja suon sen hänelle. Kiitän ja toivotan hyvää päivänjatkoa, useimmiten näyttää piristävän nuutuneintakin myyjää.

Vierailija
35/69 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nimi oli? Jaa että Minna...esimiehesi varmaan löytyy toimistosta.

Kuvittelitko olevasi joku hirveän tärkeäkin  henkilö niiden muiden asiakkaiden joukossa ?

Vierailija
36/69 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10 vuotta vankilaa olisi oikea rangaistus, ilman mahdollisuutta ehdonalaiseen.

Oikeudenkäynnin valamiehistön päätöksellä voitaisiin langettaa samantien elinkautinen-siinäpähän oppisi !

Vierailija
37/69 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutun marketin kassalla oli kerran estyneen oloinen nuorimies, joka ei tervehtinyt eikä katsonut silmiin. Asiointi sujui kuin rautakaupassa. Otin asian puheeksi tutun myymälävastaavan kanssa. Sanoin hyvin lempeästi että kundilla ei ole edessään kaupallista uraa, jos ei uskalla ottaa alkeellistakaan kontaktia. Vastaava tiesi tapauksen ja kertoi saaneensa samaa palautetta muiltakin asiakkailta. Lupasi ohjeistaa kaveria.

Vierailija
38/69 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jättäkää noi ojentamiset. Joskus aikoinaan kassalla työskennellessäni tuli just näitä "no eiks sua oo opetettu tervehtimään" "tervehdippäs nyt minua!!!" - tyyppejä, ja joka samperin kerta ne oli niitä joita olin heti tervehtinyt mutta he eivät vaan olleet kuulleet/keskittyneet niin siihen tavaroiden lappaamiseen hihnalle/puhelin kourassa tai pahimmillaan puhelimessa(!). Mielummin siis itsekin nykyään kaupassa käydessäni jos luulen ettei kassa tervehtinyt niin uskon siihen, että se vaan meni multa ohi. Toi tervehtiminen tulee niin automaattiseksi kassalla ettei se kyllä unohdu. Jos kokee ettei tervehditty niin tervehtii sit itse vaan uudestaan/sanoo jotain "moikka! Vai tervehditinkö me jo?",mut ei ala ainakaan meuhkaamaan ettö "sä et yervehinyt mua, TERVEHDI!!" tollanen käytös ja työntekijän kohtelu on vaan käskyttämistä ja alentavaa.

Reagointi joku oikeasti noin? 😅

39/69 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin en olisi huomaavinanikaan. Olen itse kohtelias ja arvostan hyviä käytöstapoja, joten kyllä huomaan tuollaisen, vaikken jää sitä tuntikausiksi pohtimaan.

Vierailija
40/69 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Känni päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi