Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenelläkään kolmannen luokan todistuksessa huonoja arviointeja?

Vierailija
03.06.2018 |

Mietin, että omalla lapsellani, joka on minun mielestäni aika keskitason oppilas, oli todistuksessa lähes kaikki arvosanat hyvä, tai toiseksi paras muutamassa aineessa, niin saako lähes kaikki hyviä arvosanoja kolmannella luokalla, vai saako kukaan kahta alinta arvosanaa, eli -tarvitset vielä harjoitusta- tai -et ole saavuttanut tavoitteita-? Käsityössä lapsi on mielestäni jopa huono, mutta oli saanut silti toiseksi parhaan arvosanan. Onkohan tuo toiseksi paras -olet saavuttanut tavoitteet- ns. kaikille annettava yleisarvosana, jos ei ole erityisen hyvä, jolloin saisi parhaan arvosanan -olet saavuttanut tavoitteet hyvin.

Valaiskaa, olenko väärässä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää, mutta opettajat kannustavat noin.

Totuus iskee sitten numeroarvioinnissa.

Vierailija
2/6 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vain kannustamista? Eikö perustu osaamiseen? Onko opettajia paikalla?

Eikö kukaan saa huonoja arviointeja?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanallinen arviointi menee sillä tavalla että keskitaso saa arvosanan olet saavuttanut tavoitteet ja sitä paremmat saavat sen että on saavuttanut ne hyvin ja sitten heikommat vastaavasti sen että tarvitset harjoitusta. Opettajan näkemys Voi olla että lapsesi on saavuttanut tavoitteet ihan hyvin suhteessa muuhun ikäryhmään.

Vierailija
4/6 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmannen luokan todistuksella ei edes ole muuta merkitystä kuin se että voidaan siirtää Neloselle joten on periaatteessa Aivan sama vaikka todistuksessa ei lukisi muuta kuin että kolmannen luokan oppimäärä suoritettu ja siirretään Neloselle.

Vierailija
5/6 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmannen todistuksella on väliä, että lapsi ymmärtää että pitää tavoitella hyviä arvosanoja, ei riitä että ysin keväällä aletaan miettiä, että koulun pitäisi sujua.

Vierailija
6/6 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja ja annoin juuri 3.luokalle todistukset. Niihin tuli kaikkia arvosanoja ihan ylimmäisestä ihan alimmaiseen asti. Itse kannustan todistuksessa sillä tavalla, että jos olen kahden vaiheilla antaisinko jollekin oppilaalle ylemmän vai alemman arvosanan, niin annan sen ylemmän. Tällaisia tilanteita on esim. kirjoittamisessa, jos vaikka neljästä tekstistä kaksi on hyvää ja kaksi melko hyvää. Silloin ratkaisen tilanteen arvosanaksi hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi