Onko vielä 2018 tabu käydä töissä kakalla jos on nainen?
Kysyn tosissani ja kärsin tästä epätietoisuudesta oikeasti. Olisi ihanaa olla sellainen ihminen, jolle riittää pikku pissi 1-2 kertaa työpäivän aikana. Minun tarpeeni ovat jotakin aivan muuta, ja kärsin myös stressivatsasta. Kadehdin miehiä, joiden olen kuullut avoimesti ilmoittaneen menevänsä "lounasistunnolle". Minusta naistenhuoneessa ei ole samanlaista henkeä.
Mitä te ajattelette asiasta, tai miten suhtaudutte heihin, joiden on pakko käydä kakkosella töissä?
Nimim. vakoojaninjakakkailuun kyllästynyt
Kommentit (16)
Heh, mikä kysymys! Ai miten suhtaudun ihmisiin joilla on normaali tarpeet kuten kakkiminen ja pissiminen :D Missä ihmeen 50-luvulla ap elää kun ei muka kehtaa kakkia töissä!! Ai että kun alkoi ihan naurattaa. Totta kai töissäkin pitää kakkia jos kakittaa :) Ei ole kyllä tullut ikinä mieleenkään ihmetellä asiaa, olen nainen ja ollut töissä jo 40 vuotta!
Väännän töissä tortut jokaisena päivänä, en vain ole kokenut tarpeelliseksi mainostaa sitä kaikille.
En tiedä miten siihen suhtaudutaan, mutta käyn kakalla myös töissä, koska on pakko. En ymmärrä miten kukaan voi pidätellä kakkaa koko päivän. Mua ainakin pierettäisi ihan koko ajan ja olisi tukala olla, jos joutuisin pidättämään. Ennemmin käyn hoitamassa tarpeeni.
Ihan tervettä se on, että vatsa toimii joskus, eikä tuu vaan pelkkää pikkupissaa. En kyllä ikinä mainosta kenellekään, millä asialla käyn.
Vierailija kirjoitti:
Heh, mikä kysymys! Ai miten suhtaudun ihmisiin joilla on normaali tarpeet kuten kakkiminen ja pissiminen :D Missä ihmeen 50-luvulla ap elää kun ei muka kehtaa kakkia töissä!! Ai että kun alkoi ihan naurattaa. Totta kai töissäkin pitää kakkia jos kakittaa :) Ei ole kyllä tullut ikinä mieleenkään ihmetellä asiaa, olen nainen ja ollut töissä jo 40 vuotta!
No kyllä AP kakkii kun on pakko, mutta tuntee ressiä ja häpeää siitä. Työuraa alle 5 vuotta, joten kokeneemman mielipiteet auttaa tietysti. -ap.
Vierailija kirjoitti:
Väännän töissä tortut jokaisena päivänä, en vain ole kokenut tarpeelliseksi mainostaa sitä kaikille.
Niin, mitäs sitä mainostamaan - melkoisen mautonta. Ehkä siinä on kyse miehistä jotka kokevat olevansa niin tarpeellisia, että heidän sijaintinsa on oltava muiden tiedossa kun tauko on tupakkaa pidempi ;)
Mä käyn aamulla kotona vääntää dordellin, en mä käy paskomassa kuin kerran päivässä.
No juu...
Chronin taudin kanssa eläessä tuo kakkiminen on suhteellista. Parhaimpana /pahimpana päivänä kertoja kertyy kymmenen. Ja tähän mennessä kukaan asiasta tietävä tai tietämätön ei ole tullut ainakaan suoraan mitään sanomaan.
Aattelen niin, että jos mun kakkaamiseni jotain muuta ihmistä kiinnostaa niin paljon, että jää sitä pohtiin, niin aika tylsä elämä täytyy tällä henkilöllä olla.
En ymmärrä miksi miestenkään pitää siitä puhua, mutta kyllä, meidänkin työyhteisössä on yksi joka menee isolla ilmoituksella "istunnolle". Hyh!
En kyllä itse kehtaa käydä kakalla nykyisessä työpaikassani. Vessa on ihan toimiston vieressä ja jos vähänkin piereskelee, niin se saattaa kuulua oven läpi. Aikaisemmissa työpaikoissani vessa on ollut jossain hallin reunalla ja näissä paikoissa on ollut muutenkin niin paljon kaikenlaista koneiden ja laitteiden melua, ettei vessa-ääniä ole tarvinnut häpeillä.
No se miesten huutelu vessa-asioista ei ollut pointti tässä, vaan lähinnä vertailukohta...
Jos naiset olisi yhtä sinut työpaikkakakkimisen kanssa yleisesti kuin tässä ketjussa, niin miksi kuitenkin normaalielämässä olen niin yksin :(
Suurin osa naiskollegoista ollut noita 5 sek pissin ihmeitä. Kyllä siinä tulee tunne, että olenpa outo, vaikka luonnollisesta asiasta kyse.
-ap
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miten siihen suhtaudutaan, mutta käyn kakalla myös töissä, koska on pakko. En ymmärrä miten kukaan voi pidätellä kakkaa koko päivän. Mua ainakin pierettäisi ihan koko ajan ja olisi tukala olla, jos joutuisin pidättämään. Ennemmin käyn hoitamassa tarpeeni.
Ihan tervettä se on, että vatsa toimii joskus, eikä tuu vaan pelkkää pikkupissaa. En kyllä ikinä mainosta kenellekään, millä asialla käyn.
Miksi pitäisi pidätellä koko päivän? Itsellä vatsa toimii aamulla ennen töitä, kun syön kunnolla, eli välttelen viljashittiä ja muuta huonoa ravintoa. Huomaa kyllä heti olossa, jos on edellisenä päivänä syönyt esim. pizzaa, silloin vatsa möyryää ja murisee ja tulee "iso hätä" myös päivän aikana. Lisäksi tuotos haisee kuolemalle ja on sotkevan tahmaista. Mitään tälläisiä ongelmia ei ole, jos noudattaa viljatonta ruokavaliota (huom. en puhu tässä VHH-ruokavaliosta, vaikka sekin toimii).
Ohis.
Minä olen niitä naisia, jotka avoimesti hihkaisee työporukalle "ei sitten kannata mennä hetkeen vessaan!" sieltä tullessani. Ainakin työpaikan jätkäporukassa avoin vitsi toimii hienosti, naiset niitä nyrpistelijöitä ovat.
Ihmisen kehon normaali toiminto, mutta kotona vatsa toimii joka aamu. Töissä ei varmaan koskaan ja mikä pahinta, kun olen reissutöissä ja viikolla punkkaan työkavereiden kanssa, niin maha ei toimi koko viikkoon. Mutta heti, kun pääsen kotia, niin vessa kutsuu. Tästä johtuen syön tosi vähän viikolla.
Raskaana ollessa olin viikon anoppilassa. Aikaa tästä 20 vuotta. Ollut elämäni pahin viikko. Syödä piti koko ajan ja maha stopissa. Hirveet kivut oli, kun ilma kupli mahassa. Jouduin vielä autossa istumaan 800 km kotimatkan.. voi helpotus, kun kotivessaan pääsin.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen kehon normaali toiminto, mutta kotona vatsa toimii joka aamu. Töissä ei varmaan koskaan ja mikä pahinta, kun olen reissutöissä ja viikolla punkkaan työkavereiden kanssa, niin maha ei toimi koko viikkoon. Mutta heti, kun pääsen kotia, niin vessa kutsuu. Tästä johtuen syön tosi vähän viikolla.
Raskaana ollessa olin viikon anoppilassa. Aikaa tästä 20 vuotta. Ollut elämäni pahin viikko. Syödä piti koko ajan ja maha stopissa. Hirveet kivut oli, kun ilma kupli mahassa. Jouduin vielä autossa istumaan 800 km kotimatkan.. voi helpotus, kun kotivessaan pääsin.
Tossa on ihan varmasti mennyt pönttö tukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi pidätellä koko päivän? Itsellä vatsa toimii aamulla ennen töitä, kun syön kunnolla, eli välttelen viljashittiä ja muuta huonoa ravintoa. Huomaa kyllä heti olossa, jos on edellisenä päivänä syönyt esim. pizzaa, silloin vatsa möyryää ja murisee ja tulee "iso hätä" myös päivän aikana. Lisäksi tuotos haisee kuolemalle ja on sotkevan tahmaista. Mitään tälläisiä ongelmia ei ole, jos noudattaa viljatonta ruokavaliota (huom. en puhu tässä VHH-ruokavaliosta, vaikka sekin toimii).
Ohis.
Ihmiset ovat yksilöitä. Mulla toimii maha usein vasta silloin kun olen jo töissä. Vuorotyöläisenä kestää aina vähän mahankin totutella kulloisenkiin päivärytmiin. Jos on välillä ollut ilta- tai yövuoroa tai vapaata ja sitten yhtäkkiä onkin aamuvuoro, niin varmasti ei toimi maha heti aamusta kun olen vielä kotona. Jos on monta aamuvuoroa putkeen, niin sitten toimii melkein heti herättyä.
En tiedä tabu, mutta miksi sitä pitää mainostaa? Miehet nyt mainostaa, ettei kukaan luule, että pisoaarien välttely johtuisi epämiehekkyydestä.