Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiva kun mies haisee aina vanhalta viinalta.

Vierailija
03.06.2018 |

En alkanut seurustella alkoholistin kanssa. Kyllä se useina iltoina otti muutaman lasin viiniä tai oluen, en kiinnittänyt huomiota.
Ruoan kanssa usein viiniä juotiin ja saunaan sauna olut. Kumpikaan ei pahemmin käynyt baareissa tai ainakaan niissä kännissä ollut.
Nyt se "pari lasia viiniä ruoan" kanssa alkaa jo kauan ennen kuin ruoka on valmis, heti töistä tullessa ottaa ensimmäisen.
Kännissä ei ole vieläkään tai sitten minä en sitä osaa nähdä mutta haju on jäänyt. Aina se haisee puliukolta.
Se on helposti pullo päivässä mitä nyt menee, viikonloppuna enemmän kun saattaa alkaa jo kahden kolmen aikaan juomaan.
Kukaan ei synny alkoholistina, enkö rehellisesti ole varma onko mieheni edes sitä, mutta voiko siitä päästö eroon?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehestä aina pääsee eroon jos ei  kestä juoppoa katella. Miehesi on valinnut alkoholin, jäit kakkoseksi.

Vierailija
2/12 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selkeä alkoholisti. Itse asettaisin ehdot, että joko lakkaa juomasta kokonaan tai jää ryyppäämään yksinään. Ja kyllä, alkoholistin on luovuttava alkoholista täysin, koska jokainen tippa käynnistää taas putken, vaikka olisi ollut pitkäänkin juomatta. Tässä sinun tukesi tulee olemaan tarpeen ja joudut myös itse luopumaan alkoholista, ainakin kotona, jottei tilaisuus tee varasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan selkeä alkoholisti. Itse asettaisin ehdot, että joko lakkaa juomasta kokonaan tai jää ryyppäämään yksinään. Ja kyllä, alkoholistin on luovuttava alkoholista täysin, koska jokainen tippa käynnistää taas putken, vaikka olisi ollut pitkäänkin juomatta. Tässä sinun tukesi tulee olemaan tarpeen ja joudut myös itse luopumaan alkoholista, ainakin kotona, jottei tilaisuus tee varasta.

Miten tälläistä kannattaisi ottaa puheeksi? En usko että olen minnekään lähdössä kun eniten tuossa häiritsee se miltä haisee (ainakin tässä vaiheessa) ja huoli on enemmänkin terveydestä.

Ap

Vierailija
4/12 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tälläistä kannattaisi ottaa puheeksi? En usko että olen minnekään lähdössä kun eniten tuossa häiritsee se miltä haisee (ainakin tässä vaiheessa) ja huoli on enemmänkin terveydestä.

Ap

Hei kulta, olen huolissani sun alkoholinkäytöstä. Voisitko harkita lopettavasi tai edes vähentäväsi huomattavasti? Ai et? No sitten mun on pakko jättää sut. Heippa!

Vierailija
5/12 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni kanssa oli sama ongelma. Hän joi päivittäin, piilotteli pulloja ja aloitti viikonloppuisin jo iltapäivällä.

Kun kysyin, että voisiko hän lopettaa juomisen tai vähentää sitä radikaalisti, niin hänen vastaus oli: ” olen aikuinen ihminen, teen kodissani mitä huvittaa”.

Asia selvä, tuumasin. Otin siis lapset ja lähdin. Nyt exä elelee vielä enemmän alkoholisoituneena. Jos exäsi ei myönnä, ett tarvitsee apua, olet hävinnyt pelin. Jos hän menee hoitoon, on vielä toivoa.

Vierailija
6/12 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä miehestä aina pääsee eroon jos ei  kestä juoppoa katella. Miehesi on valinnut alkoholin, jäit kakkoseksi.

Kuka tahansa järkevä mies valitsee ennemmin alkoholin. Siitä saa sentään jotain iloa elämään

Vierailija
7/12 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähdin kirjoitti:

Exäni kanssa oli sama ongelma. Hän joi päivittäin, piilotteli pulloja ja aloitti viikonloppuisin jo iltapäivällä.

Kun kysyin, että voisiko hän lopettaa juomisen tai vähentää sitä radikaalisti, niin hänen vastaus oli: ” olen aikuinen ihminen, teen kodissani mitä huvittaa”.

Asia selvä, tuumasin. Otin siis lapset ja lähdin. Nyt exä elelee vielä enemmän alkoholisoituneena. Jos exäsi ei myönnä, ett tarvitsee apua, olet hävinnyt pelin. Jos hän menee hoitoon, on vielä toivoa.

Hän ei piilottele pulloja tai juomista. En ole varma tajuaako itsekään paljon juo. Olen itse lopettanut kaiken alkoholin ostamisen. Meillä on viinikaappi jonne muuten välillä jotain kivaa tullut ostettua.

Vielä ei olla siinä pisteessä että ottaisin lapset ja lähtisin, sillä en edes alkaisi uhkailla.

Tunnen itseni nyt vähän tyhmäksi kun kysyin kuinka ottaa asia esille. No totta kai sanomalla mitä olen ajatellut.

Ap

Vierailija
8/12 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka tahansa järkevä mies valitsee ennemmin alkoholin. Siitä saa sentään jotain iloa elämään

Sorry, ylläoleva ei ollut järkevän ihmisen vastaus.U.linaa pikemminkin.

Vierailija
9/12 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen auttaa uusi viina.

Vierailija
10/12 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia puheeksi ja voutte vaikka yhdessä tehdä audit-testin. Se on aika herättävää.

Vierailija
11/12 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä yrittää juoda salaa. Sammaltaminen tai viinan haju kuitenkin paljastaa, että hän käy piilopullolla juomassa. Mua kuvottaa se viinan haju ja salailu. Isä vielä ivaa muita alkoholiongelmaisia ja kuvittelee, että mä en tajua sitä, että se juo salaa. Äiti joi jo itsensä hengiltä, kuolinsyynä oli alkoholimaksakirroosi. Äidin kuolinsyynkin isä yritti valehdella. Ei muuten ole kaunis näky, kun ihminen makaa kroppa kaksinkertaiseksi paisuneena iho keltaisena teho-osastolla ja sitten vaan odotellaan, että milloin vetää viimeisen henkäyksen.

Vierailija
12/12 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia puheeksi ja voutte vaikka yhdessä tehdä audit-testin. Se on aika herättävää.

Se testi ei oikein tässä tilanteessa auta. Hän juo usein ja paljon mutta se ei muuta toimintaa. Eli ei näytä testin mukaan kovin hälyttävältä.

Neuvolassa ne sen on pyytänyt tekemään kun lapsi syntyi.

Ap