Olin elämäni ensimmäistä kertaa kännissä eilen ja sain ilmeisesti paniikkikohtauksen
Join nopeasti 2 siideriä ja lasin viiniä.
Menin saunaan ja noin 20 min päästä aloin huomata kuinka päässä pyöriä ja olo oli hyvin outo.
Tullessani pois saunasta huulia alkoi kihelmöidä ja jokapaikassa tunto oli ikään kuin heikompi.
Säikähdin aivan hirveästi ja likastuin kylpyhuoneessa.
Ihmettelin, että kaatuminenkin tuntui jotenkin epätodelliselta tms..
Olin todella paniikissa ja sydän pumppasi varmaa 200 sataa.
Pian kuitenkin olo alkoi helpottaa ja hieman seljetä.
Koko loppu illan oli vielä outo olo ja puhe takkuili.
Pelkäsin että kuolen.
Eikai tuollainen puutuminen voi olla normaalia?
Ikää 20v.
Olen juonut kyllä ennenkin mutta en noin suuria promilleja ja nopeasti.
Olinkohan hengen vaarassa?
Kommentit (9)
Miten olit syönyt päivän aikana? Tuollainen kohtaus voi tulla kenelle tahansa, jos ei ole syönyt tarpeeksi ja siihen juo alkoa tai kahvia.
Mulla on paniikkihäiriö ja mun ei saata juoda uin yksi saunaolut viikossa. Vielä kun kahvista pääsisin eroon...
Ei todellakaan kuulosta normaalilta. Suosittelen ap:ta selvittämään terveyden tilansa ja välttämään alkoholia!
Vierailija kirjoitti:
Ois kannattanut soittaa 112 ja saada tilanne tarkistettua. Soita johkuun päivystykseen nyt ja kysy tuosta tilanteesta.
Niin, mitä alapeukutitte? Eikö tia oireet voi tulla jos juo viinaa? Ai jaa, silläkö niitä ehkäistään? Eiku...
Sauna laskee toisilla verenpainetta, jolloin voi tulla juuri tuollainen pökerryttävä olo. Joskus keho nostaa sykkeen jos verenpaine on liian matalalla. Alkoholi nostaa vielä lisää sykettä sekä säikähtäminen huterasta olosta siihen päälle nostaa vielä lisää, niin soppa on valmis. säikähtäminen voi aiheuttaa ihan tuollaisen puutumis/kihelmöinti-oireenkin. Tuskin on muusta kyse.
Voi olla myös epilepsiakohtaus. Kannattaa käydä lääkärissä. Itselläni alkoholi, väsymys tai stressi provosoivat kohtauksia, jotka voivat olla tuollaisia kuin kuvailit.
Tuskin oli mitään vakavaa jos olet muuten perusterve etkä käytä mitään lääkettä?
Todennäköisesti tottumattoman nousukänni+sauna ja ehkä nestehukka.
T. Terveydenhoitaja
Ois kannattanut soittaa 112 ja saada tilanne tarkistettua. Soita johkuun päivystykseen nyt ja kysy tuosta tilanteesta.