Muita joita ei kiinnosta tehdä "vastuullista" työtä?
Vastuullisia töitä yleensä arvostetaan mutta omasta mielestäni vastuullisuus on aika turha stressitekijä työssä. Mieluiten tykkään tehdä jonkinlaista haastavaa ongelmanratkaisua jossa ei ole erityisemmin esim. ihmisten henki ja elämä kyseessä. Vastuuta ottakoot ne jotka siitä kiksejä saavat.
Kommentit (12)
Mitä simppelimpi työ, sen parempi mulle. Jos olis mahdollista niin en kävisi töissä ollenkaan. Tiedän paljon mukavimpiakin tapoja kuluttaa elämäni päivät. Mutta siis ei, en halua mitenkään stressaavaa työtä.
No mitäs ajattelit sitten ruveta tekemään?
Itse en jaksaisi tehdä tylsää työtä.
Joku säännöllinen aivot narikkaan-työ, jonka saa unohtaa työpaikalta kotiin lähtiessä olisi ideaali minulle.
Vierailija kirjoitti:
Joku säännöllinen aivot narikkaan-työ, jonka saa unohtaa työpaikalta kotiin lähtiessä olisi ideaali minulle.
Itse en jaksaisi moista. Pitää olla älyllistä haastetta. Yli kaksikymmentä vuotta työelämässä ja silti odotan innolla huomista työpäivää.
Vierailija kirjoitti:
Mistä löydät semmoisen jossa ei ole vastuuta....
Joku varastomies ehkä... mutta onhan siinäkin vastuuta.
Kaupan kassa ja kahvilan tarjoilija tuli mieleen. Molempia kokeiltu, mutta koen aspan raskaana. En jaksa hymyillä ja nauraa huonoille vitseille.
Nyt vastailen pankissa verkkoviesteihin. Ihan ok, mutta uutta infoa tulee liikaa. Meinaan nukahtaa koulutuksiin.
Itsekin haluaisin olla vain kotona ja mökillä. Lukea haluamiani kirjoja jne. Luultavasti en valmistu ikinä, koska kandinkin teko on kestänyt jo tovin..
Vierailija kirjoitti:
Yleensä vastuusta maksetaan palkkaa.
Ja vaikka tekisit haastavaa ongelmanratkaisua alalla, jossa ei varsinaisesti ole ihmisen henki kyseessä, voi työ silti sisältää paljon vastuuta. Esim. lakimiehet kantavat isoa vastuuta päätöksistään ja eettisistä menettelyistään, samoin vaikkapa markkinointiekonomi kantaa vastuuta työnantajalleen...
Aikuinen ihminen on aina vastuussa. Jostakin. Kaikille.
Lakimiesten vastuu on nolla !!!
Sen verran olen juristeja käyttänyt että alaarvoisempaa porukkaa saa hakea suhteessa palkkaan ja koukutuksen säätelyyn. Puolet alempien oikeustasojen päätöksista kumotaan 5 vuoden päästä korkeimmassa...ja kyllä...homma kestää vuosi....ja väärät päätset tehneeet...ovat kuin ei mitään ?
Saavat pitää palkkansa, saavat jatkaa töissä, saavat pitää asianajaja tittelinsä.... juristit on suomen säälittävin + hitain + eniten virheitä tekevä porukka.
Juristin koulutus olisi avattava, eli kuka tahansa joka haluaa olla juristi saa olla (kunhan pääsee tentit läpi) silloin tulisi kilpailua ja tulisi myös hyviä juristeja ja käsittely aika tulee rajata max 30 päivään.
Siivoustyö on aivot narikassa tehtävää työtä. Toistat samat rutiinit päivästä toiseen samoissa kohteissa. Pidemmän päälle todella ankeaa.
Vierailija kirjoitti:
Eli joku (kerrostalo)siivous? Mäkin tykkäisin. 👍
Halusin talon joten pakko oli mennä oman alan töihin. Psykologina toimin. Kuormittavaa, raskasta, liikaa asiakkaita.. En suosittele kenellekään.
Pitäisi perustaa oma vastaanotto, mutta yrittäjyys tuo juuri sitä vastuuta vaan lisää. Voisin ainakin ottaa vähemmän asiakkaita....
Kumma kun psykologiksi haluavat kiltit kympin tytöt vaikka työ on sitten kuormittavaa
Yleensä vastuusta maksetaan palkkaa.
Ja vaikka tekisit haastavaa ongelmanratkaisua alalla, jossa ei varsinaisesti ole ihmisen henki kyseessä, voi työ silti sisältää paljon vastuuta. Esim. lakimiehet kantavat isoa vastuuta päätöksistään ja eettisistä menettelyistään, samoin vaikkapa markkinointiekonomi kantaa vastuuta työnantajalleen...
Aikuinen ihminen on aina vastuussa. Jostakin. Kaikille.