Ottiko ysiluokkalaisesi alkoa eilen?
Ihmettelin, kun kaveri kertoi, että hänen lapsi oli eilen viettämässä iltaa kallioilla kavereiden kanssa ja olivat ottaneet oluttakin. Lapsi oli tullut kotiin puoliltaöin. Mulla ei ole lapsia, mutta en ymmärrä, miten kaveri hyväksyy tuon 15v pojaltaan. Ihan keskiluokkaisia ihmisiä ovat, oma asunto hyvällä alueella, omat yritykset jne.
Kommentit (21)
Olen pienestä asti opettanut lapsille niin että alkoholi on hirveää myrkkyä eikä siihen pidä koskea pitkällä tikullakaan. Nykytilanne on se että lapsi varoittelee muitakin alkoholin vaaroista Eikä todellakaan suostu siihen koskemaan.
Eipä siinä voi mitään jos teini ottaa alkoa, kiellot ei auta kuitenkaan! Eli joo todennäköisesti teinini otti eilen. Oli kaverillaan yötä..
Kyllä, ostin kolme siideriä hälle.
Yhden skumpan joi serkkunsa ylppäreissä.
Koko suvun silmien edessä. Siten paikalla oli pari poliisia ja sossukin.
Kyllä oli ottanut muutaman oluen. En suuttunut, puhuin vain että ei ole järkevää.
Joi kaksi 0.5l siideriä ja lasin viiniä.
Ei. Mutta isoveli otti tuon ikäisenä.
Ei, en sitä hyväksy, mutta vaikea sitä on kontrolloid, jos ei koko iltapäivää ja iltaa perässä kulje.
Ai että tännekö vastaisin mihinkään kysymykseen lapsenkasvatuksesta. Noup! Lasuttelijat jo odottelevat lasuntekoa täällä.
Ostin teinilleni eilen 2 miedompaa lonkkua. Kyseessä 16v. Oli juonut ne ja kaverilta maistanu viiniä. Oli kuulemma ollut pahaa. Tuli puolen yön aikoihin kotiin, eikä ollut edes kännissä.
Lasuttelijoilla ja sossulassa on kiireinen päivä huomenna...
En tiedä, kotona hän vietti illan kaverinsa kanssa ja oli jo nukkumassa, kun tulin kotiin. Minä lähdin kaupungille opettajien kesänaloitusbileisiin ja join kyllä itse skumppaa ja margaritoja.
t. ope
Ei. Vietimme parin naapuriperheen kanssa grilli-iltaa ja nuoriso( kaikissa perheissä teini-ikäisiä lapsia) oli mukana. Pelasivat korttia, söivät ja hauskaa kuulosti.olevat.
Ei. Ei nykynuoret enää ota samalla tavalla.
Ei ottanut, omani oli kotona.
Sen sijaan tänään on kuultu yhdestä sun toisesta että tuli vähän otettua.. Mm rehtorin kaksostyttäret olleet aivan seipäät ja yksi sijaiskodissa asuva teinityttö ollut siinä kunnossa että muut nuoret kantoivat sen sammuneena mökkiin.
Joo isänsä ja pappansa kans juhlivat koulun päätöstä. Poika jatkaa amikseen levyseppähitsaajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen pienestä asti opettanut lapsille niin että alkoholi on hirveää myrkkyä eikä siihen pidä koskea pitkällä tikullakaan. Nykytilanne on se että lapsi varoittelee muitakin alkoholin vaaroista Eikä todellakaan suostu siihen koskemaan.
Sitten kun lapselle teini-iässä paljastuu, että äiti on puhunut potaskaa puutaheinää alkoholin vaarallisuudesta niin varmaan puheet huumeiden vaarallisuudesta oli myös ihan samaa liioittelua....
Lapsille valehtelussa on se huono puoli, että aikanaan totuus paljastuu joka tapauksessa.
Ainahan nuoret alkoholia juo! Ei siitä pääse eroon vaikka niitä ei saa myydä alle 18-v. Aina ne jostain saa kuten uutisista voidaan lukea. Parempi alkoholi kuin rööki, huumeet tai nuuska!