Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Harmittaa, että lopetin ehkäisyn vasta viime kuussa

Vierailija
03.06.2018 |

Ollaan miehen kanssa puhuttu mahdollisesta perheenlisäyksestä jo jonkin aikaa. Mies ehdotti jo lähes vuosi sitten, että lopettaisin ehkäisyn käytön. Tärppiin voi mennä aikaa. Minä kuitenkin halusin eri syistä odottaa tähän kevääseen. Poistinkin viimeisen Nuvaringin toukokuun alkupuolella ja juuri alkoi ekat luomumenkat. Nyt on minuakin on alkanut pelottaa, että plussaa joutuukin odottamaan pitkään.

Olisinpa lopettanut ehkäisyn jo viime vuonna. Onko ketään muuta harmittanut oma viivyttely?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet?

Itse tulin raskaaksi heti ekasta kierrosta esikoisen kohdalla (olin syönyt 8v pillereitä).

Tokaa teimme lähemmäs vuoden ja kolmas tuli muistaakseni 3. kierrosta. En käyttänyt hormonaalista ehkäisyä enää esikoisen jälkeen.

Ikää oli 27v, 30v ja 34v kun sain lapset.

Vierailija
2/31 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet?

Itse tulin raskaaksi heti ekasta kierrosta esikoisen kohdalla (olin syönyt 8v pillereitä).

Tokaa teimme lähemmäs vuoden ja kolmas tuli muistaakseni 3. kierrosta. En käyttänyt hormonaalista ehkäisyä enää esikoisen jälkeen.

Ikää oli 27v, 30v ja 34v kun sain lapset.

Olen 28, joten onhan tässä vielä aikaa. Eka kierto meni ilman tärppiä.

Melkoista hajontaa voi siis olla ”plussausvauhdissa” myös samalla henkilöllä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitte voineet käyttää kondomeja niin kroppasi olisi ehtinyt palautumaan?

Vierailija
4/31 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisitte voineet käyttää kondomeja niin kroppasi olisi ehtinyt palautumaan?

Totta. Jostain vaan luin, että heti hormonaalisen ehkäisyn lopettamisen jälkeen olisi hedelmällisimmillään.

Ap

Vierailija
5/31 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin vähän harmittaa ettei lopetettu ehkäsyä aikasemmin. Pillerit lopetin lokakuussa ja sitten mentiin vielä kortsulla pari kuukautta. Nyt sitten pyöritellään peukaloita kun kohta puolen vuoden yritys ei oo tuottanu tulosta. Että niin, oishan sen ehkäsyn voinu lopettaa jo vähän aikasemminkin...

Vierailija
6/31 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa. Mä jätin ehkäisyn, ja vuoteen ei ole tapahtunut mitään.

Moni on sanonut, että ehkäisyvalistus on ihan syvältä. Naisille uskotellaan että raskaaksi tulee suunnilleen kun näkee miehen kalsarit. Sitten käy näin.

Mikä oli se että halusit odottaa? Oliko sulla gradu kesken tai jotain? Et halunnut ottaa riskiä ettet valmistu? Mulla oli tämä.

Vierailija
7/31 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jotenkin nurinkurista, että vuosia tekee ”kaikkensa” ettei raskautuisi ja sitten tekee kaikkensa, jotta raskautuisi. Olisi vaan pitänyt ottaa rennompi asenne jo viime vuoden puolella.

Jotenkin vaan ennen kuvitteli ja pelkäsi, että raskaaksi tulee, jos esim. renkaan laittoon tulee pienikin viive.. Vaikka toisaalta tiesi, ettei näin välttämättä ole.

Ap

Vierailija
8/31 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni on sanonut, että ehkäisyvalistus on ihan syvältä. Naisille uskotellaan että raskaaksi tulee suunnilleen kun näkee miehen kalsarit. Sitten käy näin.

Mikä oli se että halusit odottaa? Oliko sulla gradu kesken tai jotain? Et halunnut ottaa riskiä ettet valmistu? Mulla oli tämä.

Mulla oli todella hölmöjä syitä. Mietin esim. haluanko pitää häät eka, matkustella ym., olenko valmis..

Olen valmistunut jo kolme vuotta sitten, vakkarityö löytyy (josta en pidä), parisuhde ja talous kunnossa.

Ap

Vierailija
9/31 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole turhempaa kuin menneen ajan harmittelu.

Katse eteenpäin, nyt!

Vierailija
10/31 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi niin , että yritettiin ilman ehkäisyä puoli vuotta ei onnistunut. Päätettiin , että ei yritetä tulee jos tulee. Heti tulin raskaaksi.

Jos oikein ottaa paineita niin ei välttämättä onnistu heti. Rennosti vaan mennä. Toki jos ei ala mitään kuulumaan niin kannattaa käydä lääkärillä.

Vierailija
11/31 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa. Esikoista tehtiin luomuna 1v ja lopulta lapsettomuushoidoissa 1,5v

Vierailija
12/31 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli todella hölmöjä syitä. Mietin esim. haluanko pitää häät eka, matkustella ym., olenko valmis..

Olen valmistunut jo kolme vuotta sitten, vakkarityö löytyy (josta en pidä), parisuhde ja talous kunnossa.

Ap

Ymmärrän että näin jälkikäteen varmaan ajattelee, että viimeistään kun sen vakkarityön sai olisi pitänyt jättää ehkäisy.

Onneksi et ole vielä kuitenkaan 30. Kaveri on 33 ja ovat yrittäneet jo kolme vuotta, nyt miettivät pitääkö aloittaa lapsettomuushoidot.

Vierailija
13/31 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mielestäni ei ole hölmöjä syitä nuo. Kannattaakin miettiä tarkkaan onko valmis.

Meilläkin on kahdella kestänyt tulla pitkään. Nyt ajateltuna ovat tulleet juuri oikeaan aikaan kun mietin mitä elämämme olisi ollut, jos olisivat tulleet ensimmäisestä tärpistä. Keskellä yksi tärppäsi heti ja hänetkin koen saaneeni juuri oikeaan aikaan. Mutta nämä kaksi "viivyttelijää" tulivatkin myöhemmin ja hyvä niin.

Älä säti itseäsi tuosta odottelusta.

Vierailija
14/31 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa. Sain esikoisen vasta 35 v ja jäi ainoaksi kun ikä tuli vastaan eikä enää tärpännyt. Olisin halunnut kaksi tai kolme lasta.

Mies ei ollut valmis aikaisemmin. Olen hänelle nyt vähän katkera. Mitään muuta syytä ei ollut, oli vakityöt ja talo ja talous kunnossa, ja oltiin oltu yhdessä 6 vuotta. Hän myös oli jo isä joten tiesi mitä se on.

Jos ei halunnut enää lisää lapsia niin olisi sanonut sen ajoissa.

Vierailija
15/31 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos jouduit miettimään, oletko valmis, niin ehket ollut. Nyt olet. Olet vielä nuori, ehdit saada lapsia luomuna tai hoidoilla.

Vierailija
16/31 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kävi niin , että yritettiin ilman ehkäisyä puoli vuotta ei onnistunut. Päätettiin , että ei yritetä tulee jos tulee. Heti tulin raskaaksi.

Jos oikein ottaa paineita niin ei välttämättä onnistu heti. Rennosti vaan mennä. Toki jos ei ala mitään kuulumaan niin kannattaa käydä lääkärillä.

Ei nämä ole mitään muuta kuin sattumaa.

Vierailija
17/31 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha harmitella, olisit ihan hyvin voinut tulla nopeasti raskaaksi jos olisit lopettanut ehkäisyn. Et sitä halunnut joten teit järkevän päätöksen. Harva tulee ekalla yrittämällä raskaaksi. Kun kaikki osuus kohdalleen, hedelmöittymisen todennäköisyys yhdessä kierrossa on n. 20%. Ota rennosti nyt ainakin puoli vuotta.

Vierailija
18/31 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kannustavista kommenteista!

Olen luonteeltani hidas hämäläinen ja harkitsevainen. Mielestäni lasten teko on niin iso asia, että pohdin sitä (ja ajoitusta) turhankin pitkään ja monesta eri näkökulmasta. Paljon isompi juttu kuin esim. naimisiinmeno.

Ap

Vierailija
19/31 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kovin nuori, ei mitään syytä harmitella.

Vierailija
20/31 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ei kannata panikoida, jos ekasta kierrosta ei tärppää. Nyt otat vain rennosti ja kyllä se siitä. Foolihappoa sisältäviä vitamiinipillereitä suositellaan käytettäväksi, jos haluaa raskautua. Mene ja tiedä, itse näitä käytin ja kolmennessa kierrossa tärppäsi. Taustalla yli kymmenvuoden pillereiden syönti ja ikääkin oli jo vähän yli 30.

Myönnän, että alussa vähän stressasinkin tuota yrittämistä. Toisen kierron jälkeen annoin luvan "lakata stressaamasta". Tällä oli varmasti suuri vaikutus tuohon onnistumiseen noinkin nopeasti.