Miksi et halua sekasaunoa?
Johdetaan tuosta provoketjusta tänne. Kysymys siis otsikossa. Itse kyllä voin sekasaunoa, en koe sitä ongelmaksi saatika seksuaaliseksi, mutta tiedän monia, jotka ajattelevat toisin.
Kommentit (59)
Se oli ahdistavaa jo ennen raskautta normaalikroppaisena, en koskaan mennyt alasti. Nyt ahdistaa vielä enemmän, kun raskaus/imetys pilasi vatsan ja rinnat. Nyt tekisi tiukkaa mennä edes naisporukalla, vaikka ennen menin kyllä. Ennen pidin myös bikineitä esim. rannalla, nyt en varmaan uskalla. En kyllä itsekään arvostele muiden kroppia saunassa/rannalla ja toivon mukaan eivät muutkaan, mutta silti se ihon näyttäminen ahdistaa.
En sauno yhdessä edes siskojeni kanssa. En nauti saunasta, se on mulle vain peseytymispaikka eli en käy löylyissä ollenkaan.
Alastomuus on intiimiä ja yksityistä. Kenelläkään muilla miehillä kuin omalla ei ole minkäänlaista oikeutta nähdä minua alasti, eikä minulla heitä.
Vierailija kirjoitti:
Todella pieni penis. Häpeän.
Miksi hävetä sellaista jolle ei mitään voi?
En ylipäätään pidä saunomisesta juurikaan. Saunaillat ovat näkökulmastani pöljä keksintö. Mieluiten saunon yksin, toiseksi mieluiten perheeni kanssa. Naispuolisten ystävienkin kanssa on jotenkin tönkköä mennä saunaan, miesten kanssa en edes harkitse.
Vierailija kirjoitti:
Alastomuus on intiimiä ja yksityistä. Kenelläkään muilla miehillä kuin omalla ei ole minkäänlaista oikeutta nähdä minua alasti, eikä minulla heitä.
Ihanan ahdasmielistä ja puritaanista ajattelua.
Soinin Timo on ylpeä.
Vierailija kirjoitti:
Miehellänikin on. Silti hän on satavarmasti mukana, jos joku mainitseekin saunaillan.
Vaikka minulla on ihan hyvä vartalo, koen sen tilanteen kuitenkin ahdistavaksi. Olen muutenkin ujo luonteeltani.
Sen takia en halua saunoa kun mun tekee mieli panna kaikkia prseeseen.
En haluaisi työkaveiden kanssa sekasaunaan. Nuorempana olen käynyt aina kotibileissä sekasaunassa, kun naiset eivät halunneet yleensä saunoa ja näkökykykin on niin huono, ettei muiden tai oma alastomuus niin häirinnyt. Mutta jotenkin näin vanhemmiten haluaisi pitää jotain yksityisyyden rajoja eikä yhteissauna tunnu mieluisalta ajatukselta, vaikka työporukka onkin ihan mukava eikä ole peräänkuolaajia.
Miksi tyydyttäisin runkkarin fantasian, enkä halua nähdä runkkarin munaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hävetä sellaista jolle ei mitään voi?
Häpeä kumpuaa aina toisten reaktioista. Kun tarpeeksi nauretaan, osoitellaan, hylätään ja puhutaan selän takana niinpidän häpeää täysin luonnollisena reaktiona.
Mulla on ruma nenä, ja kaikki tuijottaisivat sitä kun hikivesi valuisi sitä pitkin, siksi.
Olen epävarma ja en pidä omasta kropastani alasti, minulla on muutama ikävä pieni "epämuodostuma" jota en mielellään kenellekkään esittele. Vain naisseurassa ok, koska oletan ettei kukaan minua sen kummemmin katsele, mutta silloinkin tunnen oloni lievästi epämukavaksi. Sekasaunassa tunnen oloni todella epämukavaksi enkä todellakaan halua että miespuoliset kaverit tuttavat tai edes sukulaiset näkevät minua alasti. En myöskään halua tietää miltä he näyttävät alasti.
Mulla on niin iso penis että aiheuttaisin varmasti kateutta miehissä ja katkeruutta naisissa: "Miks mun miehellä ei oo tollanen, nyyh".
En ole saunomisen suuri ystävä, mutta kumppanin kanssa sitä voin tehdä, koska hänen kanssaan käydään joskus yhdessä ihan vain suihkussakin ja hoidetaan muutkin arjen rutiinit yhdessä. Mutta muiden ihmisten alastomia vartaloita minua ei kiinnosta nähdä ja lisäksi toisten alastomuus saa minut jotenkin vaivaantuneeksi, eikä toisten kanssa peseytyminen muutenkaan tunnu järkevältä, kun sen voi hoitaa yksinkin. En kai vain ole saunaihminen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on niin iso penis että aiheuttaisin varmasti kateutta miehissä ja katkeruutta naisissa: "Miks mun miehellä ei oo tollanen, nyyh".
Lol, benis.
En pidä miesten seurasta, välttelen sitä muutenkin kuin alasti/uimapuvussa.
Vältteletkö erisukupuolista seuraa muutenkin? Kuulostaa siltä kuin eläisit jatkuvassa taistelussa itsesi kanssa.