Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minäkin ihmettelen tyttäreni liikunnan numeroa

Vierailija
02.06.2018 |

Kasiluokalla ja osallistui liikuntatunnille tasan yhden kerran. Kaikki muut tunnit lintsasi. Se yksi kerta oli se syksyn ihan ensimmäinen liikuntatunti.
Liikunta 6.
Sama kuin kahtena edellisenä vuonna, jolloin kuitenkin oli mukana liikuntatunneilla. Sitä en tosin tiedä, että tekikö noillakaan tunneilla yhtään mitään...

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni harrastaa urheilua liikuntaseurassa 5 päivänä viikossa. 

Hän sai liikuntanumeroksi seiskan. Kyllä ihmetyttää.

Vierailija
2/18 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnannumero on asia jonka liikunnanopettaja päättää lähinnä pärstäkertoimen avulla. Liikunta on oppiaineena sellainen että sitä ei oikeastaan pitäisi edes arvostella vaan sen tulisi olla todistuksessa vain suoritettu merkinnällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä liikunnan numeroa koulun ulkopuolisilla harrastuksilla ansaita. Jos se lapsi on ollut siellä tunneilla naama näkkärillä ja huonolla asenteella, ei auta vaikka harrastaisi joka päivä "liikuntaseurassa". Ja esimerkiksi jotain voimistelua harrastava ei välttämättä ole taitava esim. pallopeleissä, jolloin ei hänelle voida korkeampaa numeroa antaa.

Vierailija
4/18 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä sain uskonnosta 5 kun kävin vain kerran siellä tunnilla. Yläasteella kävin yht 3 krt. Aina sain sen vitosen. Tein vain kokeen jonka läpäisin.

Vierailija
5/18 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain 6 koska käsi oli kipsissä.

Vierailija
6/18 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän pitäis tehdä, että saa nelosen liikunnasta. Kutonen on turhan hyvä numero kun joku toinen on saanut saman numeron käymällä useammilla tunnilla ja on jopa tehnyt jotain.

Mun tyttärellä oli liikunta myös kutonen. Lintsasi ainakin uinnit, voimistelut ja lentopallot.

Liikunta saisi todistukseesa olla vain suoritusmerkinnällä, paitsi niille, jotka erikseen arvioinnin pyytää.

Vierailija
7/18 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä liikunnan numeroa koulun ulkopuolisilla harrastuksilla ansaita. Jos se lapsi on ollut siellä tunneilla naama näkkärillä ja huonolla asenteella, ei auta vaikka harrastaisi joka päivä "liikuntaseurassa". Ja esimerkiksi jotain voimistelua harrastava ei välttämättä ole taitava esim. pallopeleissä, jolloin ei hänelle voida korkeampaa numeroa antaa.

Juu ja pallopeleissä taitava ei ole välttämättä taitava voimistelussa. Lajikirjoa löytyy ja paljon, eiköhän jollekin löydy aina joku laji missä ei ole niin hyvä ja taas laji missä on hyvä. Minusta on kyllä outoa jos liikunnan numero annetaan lähinnä asenteesta 🤔.

Vierailija
8/18 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän pitäis tehdä, että saa nelosen liikunnasta. Kutonen on turhan hyvä numero kun joku toinen on saanut saman numeron käymällä useammilla tunnilla ja on jopa tehnyt jotain.

Mun tyttärellä oli liikunta myös kutonen. Lintsasi ainakin uinnit, voimistelut ja lentopallot.

Liikunta saisi todistukseesa olla vain suoritusmerkinnällä, paitsi niille, jotka erikseen arvioinnin pyytää.

Veikkaanpa että liikunta on sellainen aine josta nelosta ei voi saada.

Vierailija
9/18 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse lintsasin koko kurssin musiikkia yläasteella, että pääsin samaa matkaa poikiksen kanssa pussailemaan. sain kurssista ysin :)  Eli en käynyt edes ekalla tunnilla vaikka olin ilmoittautunut mukaan :D

Vierailija
10/18 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnan numero tulee tasan pärstäkertoimen avulla. Meillä pikkukaupungissa, kaikki jääkiekkoilijat saivat 10, vaikka usein jättivät liikuntatunnit VÄLIIN, kun eivät voineet treenata lujaa, kun illalla oli vielä ”toiset” treenit. Eihän näistä mitään todellisia urheilijoita tullut, mutta liikunnan opettaja tykkäsi mielistellä.

Ainakaan meillä ei annettu numeroa siitä, että yritti parhaansa.

Vierailija
11/18 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnan opettaja päätti että tänä vuonna ei anna kymppiä kenellekään. Ne joille kymppi olisi kuulunut sanoi että se on erittäin vahva ysi?

Aikoinaan oma liikunnan opettajani sanoi että tytöt eivät voi saada liikunnasta kymppiä? Luulisi että arviointi tehdään tyttöjen liikunnassa tyttöjen kriteereillä, välittämättä poikien suorituksista 🙄

Vierailija
12/18 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ihmettelen. 

Tyttäresi olisi pitänyt saada numeroksi 4.

Vierailija
13/18 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnannumerolla voi pyyhkiä persiinsä. Tyttäreni sai aina seiskan, tai kasin, vaikka osallistui aina, osasi tehdä kaikki jutut, ja oli monessa lajissa paras, sekä osallistui aina kaikkiin koulujen/luokkienvälisiin uinti/yleisurheilu/hiihtokisoihin, ja sijoittui ihan hyvin. Urheiluseuroissa olevat saivat ne ysit ja kympit, vaikka eivät olleet paikalla, tai dissasivat muita, plus nitisivät opettajalle, ja eivät viitsineet paikallaollessaankaan osallistua kun olivat niin hyviä.

Vierailija
14/18 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintsaajat pitäis laittaa vankilaan.

Vierailija
15/18 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tosi tarina myös. Poikani sai lukiossa liikunnasta kympin, muutama vuosi sitten. Ei harrasta eikä ole koskaan harrastanut mitään urheilua, ei ole erityisemmin notkea ja ei tee hyviä tuloksia. Sama poika, jolla ala-asteella oli liikunta 6 erään tietyn opettajan aikaan - tosin silloin moni muukin sai kutosen ja numerot annettiin aika lailla yleisurheilutulosten perusteella pojan mukaan.

Provoksi tämä olisi laitettu, jos olisin laittanut silloin kun kirjoitti. Perustelut oli kyllä nähtävillä kaikilla: Hyvä asenne, osallistuu, välineet aina mukana, suoriutuu tavotteista (ei hajuakaan, mitä tavoitteet paitsi uinnissa se perusuintitaito piti olla), oikea asenne joukkutovereita kohtaan. Oli siinä muutakin, mutta en muista mitä. Eli numero tuli siitä, mitä tunnilla tekee, eikä mikään tunnilla tehtävän ulkopuolinen vaikuttanut. Näinhän sen pitääkin olla. Ei koulussa numeroita anneta muissakaan aineissa koulun ulkopuolisten harrastusten mukaan, miksi siis liikunnassakaan pitäisi antaa - ja joskus annetaankin?

Vierailija
16/18 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli liikunta aina seiska yläkoulussa. Tähän ehkä vaikutti myös se etten pystynyt olemaan kunnolla mukana, koska minua ei valittu joukkueisiin ja ei syötetty kuin pakkotilanteessa. Sen takia opettaja varmaan jotenkin luuli etten edes halunnut olla mukana tai olin jotenkin niin huono, kun minulle ei syötetty. Monet, jotka "pystyivät" olemaan täysillä mukana ja saivat esim niitä syöttöjä olivat kympin oppilaita. Itse olen aina ollut liikunnallinen, joten tämä huonouteni ei ollut syynä siihen miksi minua ei olisi joukkueeseen voinut ottaa vaan se oli selvää vallan käyttöä ja kiusaa. Yksilölajeissa yritin sitten näyttää osaamista,  mutta vaikka kuinka esim juoksin tällä ei ollut merkitystä ja näitä "yksilötunteja" oli muutenkin tosi vähän. Tähän vielä miinuksena, että uimataitoni oli melko huono ja opettaja rakasti uimista joten siitä pitkä miinus. Lukiossa sain sitten kasin numeroksi ja olin tosi iloinen. Sielläkin oli aluksi jotain samaa "syöttöjen välttelyä" ja syrjintää, mutta ehkä opettaja näki tämän läpi että halusin olla mukana. Myöhemmät liikunnan kurssit menivät sitten todella kivasti porukankin osalta. Hyvä ja iloinen lopputulos.

Vierailija
17/18 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä oli liikunta aina seiska yläkoulussa. Tähän ehkä vaikutti myös se etten pystynyt olemaan kunnolla mukana, koska minua ei valittu joukkueisiin ja ei syötetty kuin pakkotilanteessa. Sen takia opettaja varmaan jotenkin luuli etten edes halunnut olla mukana tai olin jotenkin niin huono, kun minulle ei syötetty. Monet, jotka "pystyivät" olemaan täysillä mukana ja saivat esim niitä syöttöjä olivat kympin oppilaita. Itse olen aina ollut liikunnallinen, joten tämä huonouteni ei ollut syynä siihen miksi minua ei olisi joukkueeseen voinut ottaa vaan se oli selvää vallan käyttöä ja kiusaa. Yksilölajeissa yritin sitten näyttää osaamista,  mutta vaikka kuinka esim juoksin tällä ei ollut merkitystä ja näitä "yksilötunteja" oli muutenkin tosi vähän. Tähän vielä miinuksena, että uimataitoni oli melko huono ja opettaja rakasti uimista joten siitä pitkä miinus. Lukiossa sain sitten kasin numeroksi ja olin tosi iloinen. Sielläkin oli aluksi jotain samaa "syöttöjen välttelyä" ja syrjintää, mutta ehkä opettaja näki tämän läpi että halusin olla mukana. Myöhemmät liikunnan kurssit menivät sitten todella kivasti porukankin osalta. Hyvä ja iloinen lopputulos.

Minulla samantapainen tilanne. Sitten opettaja muutti lähelle, missä asuin. Monta kertaa opettaja näki, että mähän käyn lenkillä, hiihtämässä jne. oma-alotteisesti. Numero nousi lukiossa kasiin. Meillä oli sama ope pienessä koulukompleksissa seiskalta lukion loppuun saakka. Koulun ulkopuolisten harrastusten ei pitäisi vaikuttaa, mutta meidän opettajan arviointiin se vaikutti tosin paljon. Luokan hiihtäjätytöllä oli kymppi, vaikka hän ei osallistunut lainkaan luisteluun ja telinevoimistelussa pärjäsi kohtalaisen huonosti.

Vierailija
18/18 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko ehkä jopa jotenkin olla ,että ulkoiset tekijät ei vaikuta koulunumeroihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi