Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joku grillaa pihalla vaikka avotulenteko kielletty, mitä teen

Vierailija
02.06.2018 |

Otsikossa. Kyseessä kiinteä grilli. Nurtsi ympärillä kuollutta ja keltaista ja joku ääliö sytyttää silti tulen. Saako soittaa hätäkeskukseen?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palokunta ja poliisi heti paikalle! Samalla kannattaa tehdä lasu ja elsu. Huoh.

Ja pylsy, käty sekä kehu.

Vierailija
22/28 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu missä asutte. Oulun seudulla näin, kertoo päivän lehti: "Osa grilleistä on nyt käyttökiellossa, sillä Oulu-Koillismaan pelastuslaitos on asettanut alueellisen avotulentekokiellon Oulu-Koillismaan alueelle korkean maastopaloriskin vuoksi. Avotulentekokielto on voimassa myös osassa Lappia sekä Jokilaaksojen alueella.

Päivystävä palomestari Vesa Ek kertoo, että esimerkiksi pallogrilliä ei saa nyt käyttää. Myös kertakäyttögrillit on tällä hetkellä syytä jättää rauhaan.

– Grillata voi sähkö- tai kaasugrillillä, Ek toteaa."

Tilanne on kyllä kai aika samanlainen koko maassa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesipyssyllä käyt sammuttamassa grillin ja paiskaat grillaajaa vesi-ilmapallolla niin hänkin jäähtyy 👍

Vierailija
24/28 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palokunta ja poliisi heti paikalle! Samalla kannattaa tehdä lasu ja elsu. Huoh.

Ja pylsy, käty sekä kehu.

Samaan syssyyn sote myös!

Vierailija
25/28 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikossa. Kyseessä kiinteä grilli. Nurtsi ympärillä kuollutta ja keltaista ja joku ääliö sytyttää silti tulen. Saako soittaa hätäkeskukseen?

Tässä on tyyppiesimerkki luokattoman paskasta trollista. Paljastat heti alkuun että trollaat, alleviivaamalla sitä että kyseessä on kiinteä grilli. Ethän sinä mitään provokaatiota tuollaisella trollilla aikaiseksi saa, jossa heti kärkeen kerrot trollaavasi. Vauvakin kun tietää, että kiinteä grilli ei ole avotuli. 

Niinpä sitten olet itse joutunut kirjoittelemaan noita "soittakaa hätäkeskukseen, soittakaa palokunta paikalle" viestejä ketjun täyteen.

Tästä ei enää trolli paskene, joten raati on armoton ja tälle ripulille ei heru ainuttakaan pojoa 0/5

Vierailija
26/28 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse soittaisin häkeen. Kiinteässäkin grillissä olevasta tulesta voi lentää kipinöitä pitkällekin kytevänä ja näinä aikoina se ei ole edes liioittelua. 

Ja mitä turhiin soittoihin tulee, avotulen ilmoittamisesta metsäpalovaroituksen aikana ei ikinä ole turha soitto.

Vierailija
27/28 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse soittaisin häkeen. Kiinteässäkin grillissä olevasta tulesta voi lentää kipinöitä pitkällekin kytevänä ja näinä aikoina se ei ole edes liioittelua. 

Ja mitä turhiin soittoihin tulee, avotulen ilmoittamisesta metsäpalovaroituksen aikana ei ikinä ole turha soitto.

Kyseessä ei ole avotuli. Rauhoitu.

Vesiämpäri voisi kyllä olla vieressä turvallisuussyistä.

Vierailija
28/28 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkin asiaa. Käytännössä avotulen tekokielto monen eri lähteen mukaan koskee myös hiiligrilliä, koska niistä saattaa lentää kipinöitä. Mun mies grillaa just nyt ja olen tästä sanonut, mutta kun minun sanomista ei voi koskaan uskoa. Saa kyllä nyt laittaa grillin pois ja odottaa sateita.