Olen ylpeä pojastani, -
joka päätti juuri peruskoulun. Hienosti sinnitelty, vaikka hän vaihtoi erityisluokasta yleisopetuksen puolelle kahdeksannen luokan jälkeen. Numerot tippuivat aika lailla, ja isossa luokassa hänen oli vaika poimia olennaista informaatiota hälinän joukosta. Oman toiminnan ohjauksessakin on ongelmia, joten osaa tehtävistä hän ei meinannut ymmärtää.
Mutta nyt on urakka ohi, ka on 7,3, joten eiköhän sillä jonnekin pääse. Lukioon yritetään, parissa on keskiarvoraja sellainen, että onnistunee. Ammattikoulukin olisi fine, jos olisi joku ala, josta olisi jo kiinnostunut.
Arvostan lastani ja olen ylpeä siitä, miten kovasti hän on tehnyt työtä. Rakas poika.
Ollaan vanhemmat ylpeitä lapsistamme, hyvin ja vähän vähemmän hyvin koulussa pärjäävistä yhtä lailla!
Ihanaa koulun päättäjäispäivää nuorille!
Kommentit (14)
👍 ihmettelen vaan, miksi joku haluaa väkisin lukioon jos jo peruskoulu on ollut takkuisaa.
2, kuten sanoin, pojalla ei ole mielessä mitään alaa, mitä haluaisi mennä ammattikouluun opiskelemaan. Saa lukiossa vähän miettimisaikaa. Ei hän tyhmä ole tai kärsi sinänsä oppimisvaikeuksista, mutta isoon luokkaan vaihto oli haastavaa. Olen valmis auttamaan häntä lukio-opinnoissa kyllä, ja voi lukea sitä neljä vuotta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
👍 ihmettelen vaan, miksi joku haluaa väkisin lukioon jos jo peruskoulu on ollut takkuisaa.
Eipä tuossa mitään kummallista ole jos vain riittää motivaatiota opiskella.
Vierailija kirjoitti:
2, kuten sanoin, pojalla ei ole mielessä mitään alaa, mitä haluaisi mennä ammattikouluun opiskelemaan. Saa lukiossa vähän miettimisaikaa. Ei hän tyhmä ole tai kärsi sinänsä oppimisvaikeuksista, mutta isoon luokkaan vaihto oli haastavaa. Olen valmis auttamaan häntä lukio-opinnoissa kyllä, ja voi lukea sitä neljä vuotta.
Ap
Ok, ymmärrän ja sori jos kuulostin nuivalta, en halua dempata päättäjäispäivän fiiliksiänne. Kaikkea hyvää!
-2-
Vierailija kirjoitti:
Mietin samaa oman poikani kohdalla. Hän haluaa joskus opiskella historiaa ja siihen tarvitaan lukio. Peruskouluopinnot ovat olleet ihan ok, mutta ei todellakaan mitenkään upeat. Täytyy vaan katsoa miten tässä käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuossa mitään kummallista ole jos vain riittää motivaatiota opiskella.
Jep, sitä riittää ainakin tässä vaiheessa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin samaa oman poikani kohdalla. Hän haluaa joskus opiskella historiaa ja siihen tarvitaan lukio. Peruskouluopinnot ovat olleet ihan ok, mutta ei todellakaan mitenkään upeat. Täytyy vaan katsoa miten tässä käy.
Päivä kerrallaan! Lukiossa on nykyään tosi paljon valinnaisuutta kurssien määrissä ja siinä, mitä kirjoittaa. Ja tosiaan voi helpottaa lukupainetta laatimalla kurssikalenterit 3,5 tai neljän vuoden opintojen mukaan.
Teillä on hienoa, että pojalla on unelma ja päämäärä. Toivottavasti se munkin pojalle ennen pitkää selviää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ok, ymmärrän ja sori jos kuulostin nuivalta, en halua dempata päättäjäispäivän fiiliksiänne. Kaikkea hyvää!
-2-
Kiitos ja samaa sinne! Ei, et dempannut, toki olen itse aprikoinut aivan samaa.
Ap
Ah, kiva lukea tällanen viesti eikä iän ikuisia "voi kun harmittaa, lapsen keskiarvo vain 9,9" humblebraggauksia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivä kerrallaan! Lukiossa on nykyään tosi paljon valinnaisuutta kurssien määrissä ja siinä, mitä kirjoittaa. Ja tosiaan voi helpottaa lukupainetta laatimalla kurssikalenterit 3,5 tai neljän vuoden opintojen mukaan.
Teillä on hienoa, että pojalla on unelma ja päämäärä. Toivottavasti se munkin pojalle ennen pitkää selviää.Ap
Hei! Kiitos sanoistasi. Hänet pahoinpideltiin koulussa ja joutui olemaan pitkään poissa, onneksi edes kiinnostus historiaan on pitänyt jotenkin pinnalla.
Kaikkea hyvää pojallesi! Toivottavasti kaikki löytävät paikkansa vielä.
;-) oiskin tuollainen ongelma...
Ymmärrän kyllä vanhempien ylpeyden hyvistä todistuksista. Olin muuten itse koulussa todella hyvä, joten on ollut kasvattava koulu olla äitinä erityisoppilaalle ja huomata, ettei se hyvien arvosanojen saaminen ole helppoa tai kiinni vain pelkästä ahkeruudesta. Olen oppinut arvostamaan ihan valtavasti sitkeyttä ja sitä, että yrittää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä on hienoa, että pojalla on unelma ja päämäärä. Toivottavasti se munkin pojalle ennen pitkää selviää.Ap
Hei! Kiitos sanoistasi. Hänet pahoinpideltiin koulussa ja joutui olemaan pitkään poissa, onneksi edes kiinnostus historiaan on pitänyt jotenkin pinnalla.
Kaikkea hyvää pojallesi! Toivottavasti kaikki löytävät paikkansa vielä.
Huh, kamala juttu. Minun poikani on asperger, ja joutunut koko koulu-uransa vähän väliä kiusatuksi, hiljainen ja omalaatuinen syrjäänvetäytyjä kun on.
Mutta sitä suurempi suosionosoitus pojille siitä, että silti tsemppasivat sisullakin peruskoulun läpi. Ja hyvää jatkoa! Eiköhän nämä paikkansa löydä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
;-) oiskin tuollainen ongelma...
Ymmärrän kyllä vanhempien ylpeyden hyvistä todistuksista. Olin muuten itse koulussa todella hyvä, joten on ollut kasvattava koulu olla äitinä erityisoppilaalle ja huomata, ettei se hyvien arvosanojen saaminen ole helppoa tai kiinni vain pelkästä ahkeruudesta. Olen oppinut arvostamaan ihan valtavasti sitkeyttä ja sitä, että yrittää.
Ap
Ja tuo siis oli vastaus kympille. Sori että lainaus jäi pois.
Ap
Kyllä tuolla todistuksella eteenpäin pääsee. Tsemppiä vaan pojallesi ja hieno juttu että olet lapsestasi ylpeä.