Akateeminen, miksi se pitää aina erikseen mainita?
Tärkeilyä? Jos joku kertoo mielipiteensä täällä ja kuittaa sen akateemisen ihmisen kirjoittamana niin luuleeko hän olevansa enemmän oikeassa kuin "tavalliset" tallukat? Hänen kirjoituksensa pätee enemmän?
Moneen asiaan en kiinnitä huomioita mutta nuo aina pistää silmään, en ymmärrä pointtia tuon asian korostamisessa.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin ihmetellyt samaa. Akateemisuus ei ole nykymaailmassa tae mistään. Ammattikoulutus tuo paljon varmemman työpaikan.
T: akateeminen työtön
Karma. Ahneella on paskainen loppu. Ei tullutkaan korkeapalkkaista istumasuojatyöpaikkaa pänttäämällä.
Ahne, siis anteeksi mitä?
Juuri sitä. Ei edes haluta oikeasti tehdä mitään, vaan vaaditaan korkeaa palkkaa jonkun paperilapun perusteella siitä, että puhutaan paskaa toimistossa.
Olen pahoillani, ettet itse päässyt yliopistoon, vaikka monta kertaa yritit. Nyt haukut kuitenkin väärää puuta. Minä olen koko elämäni raatanut ihan hurjasti. Mitä enemmän työtä, sen parempi. Mitään suojatyöpaikkoja en ole tavoitellut. Alan nyt ymmärtää, miksi tällä palstalla niin kadehditaan akateemisia. Onhan tässä välissämme syvä kuilu, ymmärryksen, sivistyksen ja suvaitsevaisuuden osalta. Olen ylpeä koulutuksestani, tein sen eteen paljon työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin ihmetellyt samaa. Akateemisuus ei ole nykymaailmassa tae mistään. Ammattikoulutus tuo paljon varmemman työpaikan.
Karma. Ahneella on paskainen loppu. Ei tullutkaan korkeapalkkaista istumasuojatyöpaikkaa pänttäämällä.
Juuri sitä. Ei edes haluta oikeasti tehdä mitään, vaan vaaditaan korkeaa palkkaa jonkun paperilapun perusteella siitä, että puhutaan paskaa toimistossa.
Olen pahoillani, ettet itse päässyt yliopistoon, vaikka monta kertaa yritit.
En ole edes hakenut ikinä. Enkä käy töissäkään.
Jos joku kirjoittaa av:lla olevansa akateeminen, vaihtoehdot ovat:
a) asia mainitaan, koska se liittyy aiheeseen
b) kyseessä on pölvästi, joka luulee koulutuksensa tekevän hänestä tärkeämmän
c) kyseessä on trolli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onneksi sinulla on kuitenkin paljon varaa arvostella muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onneksi sinulla on kuitenkin paljon varaa arvostella muita.
Sähän tässä valitat julmaa maailmaa joka ei pelkitsekaan ahneuttasi ja henkistä läskiperseyttäsi. En mä.
Koska identiteettini rakentuu koulutukseni varaan. Jaottelen myös muut sen mukaan kuinka korkeasti koulutettuja ovat. Vähäisemmän koulutuksen saaneiden puheet ovat vähäisempiä. Korkeastikoulutetun asiantuntijuus puhuu!
Vierailija kirjoitti:
Koska identiteettini rakentuu koulutukseni varaan. Jaottelen myös muut sen mukaan kuinka korkeasti koulutettuja ovat. Vähäisemmän koulutuksen saaneiden puheet ovat vähäisempiä. Korkeastikoulutetun asiantuntijuus puhuu!
Heikkolaatuisia provoja koulutus ei ole ainakaan parantanut (toivottavasti).
Koska akateemiset ovat vähän parempia ihmisiä ja useimmiten kuuntelevat Ludvig van beethovenin yhdeksättä sinfoniaa pikkurillit pystyssä cherryä nauttien.
Sen paremman ihmisen naapuri kirjoitti:
Koska akateemiset ovat vähän parempia ihmisiä ja useimmiten kuuntelevat Ludvig van beethovenin yhdeksättä sinfoniaa pikkurillit pystyssä cherryä nauttien.
Muuten joo, mutta unohdit mainita juustotarjottimen.
Taattua av-palstalaista mustavalkoisuutta. Tämä akateeminen piereskelee sohvalla ja lukee seiskaa. Niin on hienostunutta meininkiä..
Ihmiset, jotka määrittelee identiteettinsä ainoastaan koulutuksensa/työnsä perusteella ihmetyttää. Minulle ainakin ihmisessä tärkeintä on aivan muut ominaisuudet, kuten ystävällisyys, positiivisuus jne. Toivon myös, että nämä asiat korostuu minussa silloin, kun joku minua kuvailee tuntemattomalle miksei tutullekin. Toki tutkinnon tai muun pätevyyden voi tuoda esiin argumentin tueksi, mutta ei auktoriteettiin vetoaminen mielipideasioissa juurikaan vakuuta.
Vierailija kirjoitti:
Taattua av-palstalaista mustavalkoisuutta. Tämä akateeminen piereskelee sohvalla ja lukee seiskaa. Niin on hienostunutta meininkiä..
Voi lol. Akataaminen ja kaikkee, mutta silti menee noin helppoon :D.
Ei akateemisuutta tartte mainita, kirjoitustyylistä jo näkee, onko opiskellut yliopistossa vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Ei akateemisuutta tartte mainita, kirjoitustyylistä jo näkee, onko opiskellut yliopistossa vai ei.
No, itse olen opiskellut yliopistossa, tosin gradu on edelleen tekemättä. Mutta joo, olen lukenut niin paljon tietotekniikan / tietojenkäsittelytieteen kirjallisuutta (ja nettimateriaalia) etten osaa enää kirjoittaa omaa äidinkieltäni täysin oikein. Jotenkin vielä sujuu, mutta kirjoittamiseen on tullut selvästi aglosaksinen rytmitys, joka sitten tuhoaa lähes täysin mm. oikean pilkutuksen.
Ylipäätään koko jauhanta tästä akateemisuudesta on jotenkin väsyneen huvittavaa. Minä olen viimeiset vajaa 20 vuotta lähes jatkuvasti lukenut omaan alaan liittyvää materiaalia, pelkästään omaksi huvikseni. Aloitin "projektin" teini-ikäisenä.
Lisäksi olen implementoinut asioita vuosien varrella paljon käytännön tasolla, esim. vaikka nyt tekemällä paskan oman kuvanpakkausalgoritmin tai 3d-moottorin yms. vastaavaa.
Samaan aikaan esim. humanistinaisista juuri kukaan ei ole ollut enää missään tekemisissä opintojensa kanssa valmistumisensa jälkeen. Sitten he mm. muodostavat minusta mielipiteen sen perusteella, että minulla ei ole virallista loppututkintoa suoritettuna.
Jos olisin ilkeän kyyninen, voisin kysyä, että kuka se "akateeminen" tässä oikeastaan on...
Jos olen akateeminen, miksi en mainitsisi sitä? Kyllähän ihmiset muistakin ominaisuuksistaan puhuvat. Taitaa aloittaja olla joku amisduunari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, itse olen opiskellut yliopistossa, tosin gradu on edelleen tekemättä. Mutta joo, olen lukenut niin paljon tietotekniikan / tietojenkäsittelytieteen kirjallisuutta (ja nettimateriaalia) etten osaa enää kirjoittaa omaa äidinkieltäni täysin oikein. Jotenkin vielä sujuu, mutta kirjoittamiseen on tullut selvästi aglosaksinen rytmitys, joka sitten tuhoaa lähes täysin mm. oikean pilkutuksen.
Ylipäätään koko jauhanta tästä akateemisuudesta on jotenkin väsyneen huvittavaa. Minä olen viimeiset vajaa 20 vuotta lähes jatkuvasti lukenut omaan alaan liittyvää materiaalia, pelkästään omaksi huvikseni. Aloitin "projektin" teini-ikäisenä.
Lisäksi olen implementoinut asioita vuosien varrella paljon käytännön tasolla, esim. vaikka nyt tekemällä paskan oman kuvanpakkausalgoritmin tai 3d-moottorin yms. vastaavaa.
Samaan aikaan esim. humanistinaisista juuri kukaan ei ole ollut enää missään tekemisissä opintojensa kanssa valmistumisensa jälkeen. Sitten he mm. muodostavat minusta mielipiteen sen perusteella, että minulla ei ole virallista loppututkintoa suoritettuna.
Jos olisin ilkeän kyyninen, voisin kysyä, että kuka se "akateeminen" tässä oikeastaan on...
Kirjoitustyyli on eri asia kuin se, että kirjoittaa just pilkuntarkasti ns. oikein Sinulla on selvästi akateemisen ihmisen tyyli. Se ei edellytä sitä, että olisi saanut tutkinnon suoritettua. Se vaan useimmille tarttuu yliopistosta. Onko se tärkeää vai ei, on eri juttu. Jokainen haluaa mielellään nähdä itsensä jotenkin onnistuneena ja käyttää siihen mitä voi: akateemisuuttaan, muuten vaan fiksuuttaan, kuukausipalkkaansa, käytännön taitavuuttaan tms.