Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et käytä alkoholia?

Vierailija
01.06.2018 |

Oletko koskaan käyttänyt?
Mikä johti juomattomuuteen?
Joudutko perustelemaan sitä?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin enemmän kuin tarpeeksi yhden elämän ajalle. Lopetin pääasiassa terveydellisistä syistä ja koska se ei tuntunut enää antavan mitään. Ja ei, minun ei ole tarvinnut selitellä päätöstäni.

M40

Vierailija
22/36 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut krooninen migreeni viisivuotiaasta lähtien. Olen juonut kerran elämäni aikana pullon lonkeroa, joka laukaisi helvetillisen migreenikohtauksen. Joudun perustelemaan juomattomuuttani jatkuvasti uusille ihmisille. Huomaan kyllä ihmisten vierastavan minua koska en ole koskaan kännissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa mitään kiksejä nousuhumalasta. Yhtään mitään. Humalaisten ihmusyen käytös synnyttää minussa myötähäpeää. Alkoholi on oikeastaan pahaa.

Vierailija
24/36 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juonut parikymppisenä paljonkin. Kyllästyin päihtymiseen, kyllästyin krapulaan, kyllästyin rahanmenoon ja arvostan nykyään aivojani liikaa että viitsisin kiusata niitä liuottimilla.

Vierailija
25/36 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen juonut parikymppisenä paljonkin. Kyllästyin päihtymiseen, kyllästyin krapulaan, kyllästyin rahanmenoon ja arvostan nykyään aivojani liikaa että viitsisin kiusata niitä liuottimilla.

Ja alkuun piti perustella, muttei enää nykyään.

M38

Vierailija
26/36 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minusta tulee äärettömän väkivaltainen ihminen. Ei tartte olla kuin vaikka muutama kalja niin saan raivokohtauksen.

Vierailija
27/36 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta se on jotenkin junttia ja me ei siis vaan juoda.

Ollaan alkoholiton raita.

Vierailija
28/36 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vasta 83 päivää juomatta, mutta toivon kovasti, että tämä kestää loppuelämän, tarkoitus olisi. Vielä ei ole tarvinnut perustella, kun olen ollut autolla liikkeellä, mutta kyllä sekin päivä tulee ihan varmasti.

Vierailija
29/36 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se loppui.

Vierailija
30/36 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Setä maistatutti kaljaa, kun olin lapsi. Teininä maistoin äidin lasista viiniä ja kaverien pullosta suullisen lonkeroa, siideriä, konjakkia, rommia (eri kerroilla). 18-vuotispäivänä join lasillisen skumppaa.

Ensinnäkin kaikki mitä olen maistanut maistui pahalta. Miksi juoda jotain (ja maksaa paljon), joka ei maistu edes hyvältä? Toisekseen kaikissa sukuhaaroissa on enemmän alkoholismia kuin mitään muuta tautia. Turha uhkapelata sellaisilla asioilla.

Kolmantena sanoisin, että enemmän holin käytöstä on ollut ympärilläni haittaa kuin hyötyä, vaikka en edes liiku missään epämääräisissä porukoissa. Pahentaa mielenterveysongelmia, pahentaa terveysongelmia, synnyttää riitoja, epämääräiset tyypit soittelee perään seuraavana aamuna, kun on numeroa jaettu liian avokätisesti kaikille, vatsahuuhtelua, puukotusta, varastettuja lompakoita. Pahimpana luokkakaverin kuolema holista johtuen.

Uusille tuttavuuksille kyllä. Kun on kerran käynyt läpi sen "mitä sä otat?" "ei kiitos, mä en juo." "ihanko ollenkaan?" "joo, ei vaan maistu." rimpsun, niin ei (opiskeluaikojen jälkeen) samalle henkilölle ole tarvinnut uudestaan selittää.

Vierailija
31/36 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

De är så viktiigt för mig förstår att alkomahol tar min hela kroppen och de handla om min kroppen så v2ttun ankarasti ja alla saker pyörii sen ympärillä.

Vierailija
32/36 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi? Edes perustella??

Vierailija
33/36 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

De är så viktiigt för mig förstår att alkomahol tar min hela kroppen och de handla om min kroppen så v2ttun ankarasti ja alla saker pyörii sen ympärillä.

Jos alkoholista pitää jotain hyvää sanoa, niin puhuin kyllä kännissä sujuvaa ruotsia.

Vierailija
34/36 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 32-vuotias nainen ja entinen alkoholin suurkäyttäjä, siis sen verran pahaksi meni, että kymmenisen vuotta sit olin 3 x katkolla ja sitten ihan laitoksessa puoli vuotta, jonka jälkeen en olekaan juonut ollenkaan.

Niin monta vuotta oon ollut raittiina, että uudemmat tuttavuudet ei tiedä mun tuosta menneisyydestä mitään, koska aihe on senverran arka, enkä halua "profiloitua" alkoholistiksi, vaikka tiedän sellainen olevani. Opiskellessa on ollut inhottavaa, kun joutuu keksimään, millä verukkeella en tule sangriailtoihin ja joskus harmittaa, kun muut juo kesähelteellä ihania sidukoita, joita toki joskus itsekin tekisi mieli, mut en halua riskeerata enää kaikkea hyvää, mm. lastani, mitä oon saanut rakennettua sen synkän elämänvaiheen jälkeen.

Vierailija
35/36 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en halua riskeerata enää kaikkea hyvää, mm. lastani, mitä oon saanut rakennettua sen synkän elämänvaiheen jälkeen.

Lapsesi puolesta - kiitos!

Vierailija
36/36 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää käytä alkoholia koska pilasin elämäni juomalla sitä.....TODELLA PALJON!! Korkki aukesi 18-vuotiaana ja sulkeutui kokonaan 33-vuotiaana. Siitä ajasta en oikein muista mitään, mutta siitä muistuttavat massiiviset velat, menetetty omaisuus, katkenneet opinnot, hajonneet ihmissuhteet. Minä siis todellakin RYYPPÄSIN!! Heräsin putkasta ja lähdin samantien uudestaan bilettämään, hajotin paikkoja, tappelin, irstailin (<-en voi edes kertoa), valehtelin, olin hoidossa, ryyppäsin lisää. Pakenin ulkomaille, ryyppäsin sielläkin.

Kaikki alkoi siitä että kaverit sanoivat, ryyppää, ole kova jätkä.

En vihaa alkoholia, minulla vain on sairas suhde siihen. Muut saavat nauttia alkoholista jos haluavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi