Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lihava, miksi arvelet olevasi lihava?

Vierailija
01.06.2018 |

Isot ruoka-annokset? Leivokset? Karkit? Sipsit ja makkarat? Onko sinulla jokin syömiseen liittyvä erityispahe joka lihottaa?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isot ruoka-annokset? Leivokset? Karkit? Sipsit ja makkarat? Onko sinulla jokin syömiseen liittyvä erityispahe joka lihottaa?

Ahmimishäiriön vuoksi. Ei ole enää ahmimishäiriötä ja olen laihtunut 34 kg mutta vieläkin on 13 kg ylipainoa vaikka syön nykyään aika terveellisesti ja kohtuullisia annoskokoja.

Vierailija
42/48 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahmimishäiriön vuoksi. Ei ole enää ahmimishäiriötä ja olen laihtunut 34 kg mutta vieläkin on 13 kg ylipainoa vaikka syön nykyään aika terveellisesti ja kohtuullisia annoskokoja.

Tarkoitin sanoa että ei ole ahmimiskohtauksia, syömishäiriöistä ei kai koskaan 100 % parane mutta ainakin nyt on se on hallinnassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuoden aikana lihonut 10kg, aikaisemmin olin normaalipainon alarajoilla ja nyt keikun siina lievan ylipainon tuntumissa. Muutin ulkomaille ja stressi valtava. Lisaksi sosiaalisten suhteoden rakentaminen vei aikaa maassa jossa harva puhuu englantia, joten vietin aikaa paljon yksin joten soin tylsyyteen ja yksinaisyyteen. Olo on hirvea enka tunne itseani tassa vartalossa, mika ei tietenkaan auta ulos lahtemista ja sosialisointia. Kuukauden verran olen ottanut itseani kunnolla niskasta kiinni ja pikkuhiljaa parempaan pain. En olisi itsestani uskonut miten ulkonako tai vartalon malli vaikuttavat itsetuntooni ja yleiseen olemukseeni. Vuosi opettanut empatiaa painonsa kanssa kamppailevia kohtaan, ylipainon takana voi olla niin paljon eri syita mitka johtaa ylensyomiseen.

Vierailija
44/48 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En syö isoja ruoka-annoksia. Olen syönyt viimeksi leivosta Runebergin päivänä. Söin puolikkaan Runebergin tortusta. Pääsiäisenä söin palan kulitsaa pashan kanssa. Vappuna syön munkin jne. En välitä karkeista koska niiden makumaailma on jotenkin liian vajaa ollakseen houkuttelevaa minun suussani. Melkein kaikki karkit maistuvat pelkällä sokerille tai sokerille ja rasvalle. Lihottava erityis”pahe”? En voi oikein jättää käyttämättäkään mutta syön hoitavien lääkärien mukaan kuutta eriä lihottavaa lääkettä. Osa liiasta painosta on nestettä ja osa läskiä.

Vierailija
45/48 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isot ruoka-annokset.

Syön sinänsä ihan terveellistä ruokaa, paljon kasviksia jne., mutta käytän kyllä ruoanlaitossa aika huoletta esim. oliiviöljyä. Kyllä safkassani kaloreita piisaa, joten voin paksusti. (On sitten kyllä kaikki veriarvotkin kondiksessa, luuntiheys hyvä ym.)

Usein kun annetaan ohjetta että sitä laihtuu kun vain lopettaa herkkujen syömisen, niin minuun se ei päde, mikäli herkuilla tarkoitetaan jotain leivoksia, karkkeja ja sipsejä. Minusta ihan tavallinen ruoka on herkullista, en ole erityisesti makean perään. 

Minustakin kotona itse tekemällä saa parhaat ruoat ainakin jos pitää etnisestä kasvisruoasta. Nytkin olen tekemässä punajuurihummusta porkkanatikkuja varten. En todellakaan kaipaa kaupan karkkien, valmisruokien, sipsien tai juomien perään. En myöskään pidä kovinkaan monen ravintolan kasvisruoasta.

Veriarvot ovat erinomaiset ja verenpaine nyt 110/66.

Söin koko lapsuuteni ajan antibiootteja virtsatulehduksiin ja niiden ehkäisyyn. Ehkä ne tuhosivat suoliston bakteeriflooraa ja mikrobiomia?

Vierailija
46/48 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tunnesyöjä. Syön erityisesti stressiin/ahdistukseen. Vuosi sitten painoin 100kg sitten laihdutin itseni 76kg painoiseksi. Sitten lopetin laihdutuksen ja olin hälläväliä asenteella jonkun aikaa ja vaaka näytti 88kg. Nyt painan 84kg ja tavoitteeni on 73kg, jota kohti koitan nyt mennä laihdutuksella. Olen 178cm pitkä.

Vierailija
47/48 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tunnesyöjä. Syön erityisesti stressiin/ahdistukseen. Vuosi sitten painoin 100kg sitten laihdutin itseni 76kg painoiseksi. Sitten lopetin laihdutuksen ja olin hälläväliä asenteella jonkun aikaa ja vaaka näytti 88kg. Nyt painan 84kg ja tavoitteeni on 73kg, jota kohti koitan nyt mennä laihdutuksella. Olen 178cm pitkä.

Me ihmiset olemme erilaisia. Kun minua ahdistaa niin syöminen on viimeisin mieleen tuleva asia. Kertoisin yhden lääketieteellisen esimerkin jollei tämä olisi ruokaketju.

Vierailija
48/48 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tietää olevansa liian lihava?

En pysty pyyhkimään takakautta, siis syön enemmän kuin kulutan.

Tuossa on kyse ihmisen notkeudesta. On olemassa notkeita lihavia ja vähemmän notkeita hoikkia ihmisiä.