Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako pomo määrätä sairaslomaa?

Vierailija
01.06.2018 |

Pomon mielestä teen liikaa töitä enkä lepää ollenkaa. Väittää että minun pitäsi ottaa ainakin pariviikkoa töistä vapaata ja jäädä saikulle. Jos en jää, pomo uhkailee irtisanomisella. En itse halua jäädä saikulle vaan mennä töihin ja tehdä tehtäväni tunnollisesti. Mitä teen?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidät sairauslomaa tietenkin.

Vierailija
2/10 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo voi määrätä palkallista vapaata, jonka aikana ei saa tehdä töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pomo voi määrätä palkallista vapaata, jonka aikana ei saa tehdä töitä.

Riippuu pomosta.

Vierailija
4/10 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siinä tapauksessa, että pomo sattuu olemaan lääkäri.

Vierailija
5/10 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen monesti lähettänyt työntekijän kotiin, täydellä palkalla toki.

Jos työntekijä on siinä kunnossa että hänestä on työmaalla enemmän haittaa kuin hyötyä, tulee tämä halvemmaksi.

Vierailija
6/10 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimiehen tulee huolehtia alaisistaan ja heidän jaksamisestaan töissä. Sairaslomaa hän ei voi sinulle määrätä mutta tarvittaessa hän voi ohjata sinut työterveyshuoltoon jotka arvioivat tilanteen. Varhaisen tuen malli alkaa olla jo useimmissa työpaikoissa käytössä.

Vierailija
7/10 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teet liikaa töitä? Kuunkamonta työtuntia tuli tällä viikolla? Miksi et halua sairaslomalle?

Vierailija
8/10 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo ei voi lähtökohtaisesti määrätä sinua sairauslomalle, ellei sattumalta ole lääkäri. Sen sijaan hän voi lomauttaa sinut jolloin sekä työteko että palkanmaksu päättyvät toistaiseksi tai määräajaksi.

Vierailija
9/10 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pomon mielestä teen liikaa töitä enkä lepää ollenkaa. Väittää että minun pitäsi ottaa ainakin pariviikkoa töistä vapaata ja jäädä saikulle. Jos en jää, pomo uhkailee irtisanomisella. En itse halua jäädä saikulle vaan mennä töihin ja tehdä tehtäväni tunnollisesti. Mitä teen?

Oot aika sekaisin päästäsi, jos sulle ei kelpaa pikku loma, mikä olisi sulle hyväksi.

Vierailija
10/10 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pomo ei voi lähtökohtaisesti määrätä sinua sairauslomalle, ellei sattumalta ole lääkäri. Sen sijaan hän voi lomauttaa sinut jolloin sekä työteko että palkanmaksu päättyvät toistaiseksi tai määräajaksi.

Miksi ei?

Työnantaja ei voi itse hakea Kelalta korvauksia ilman lääkärin lausuntoa, mutta jos maksaa palkan työntekijälle kotona olemisesta niin mikä sen estää?