Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos saisit vain yhden lapsen, kumpi mieluummin, tyttö vai poika?

Vierailija
01.06.2018 |

.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho tuota tulosta. Kaikki varmaan näkevät silmissään vahvan, komean ja harteikkaan pojan, joka tuo kunniaa ja rahaa perheeseen. Ehkä hoivaavan miniänkin.

Tosiasiassa naiset ovat monin tavoin vähintään yhtä vahvoja. Em. kuvitelma harvoin toteutuu, mammanpoikia on maailma täynnä.

Vierailija
2/45 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kolme poikaa ja yksi tyttö. Tyttö on vastannut rasittavuudessaan noita kolmea poikaa. Kolme poikaa aina halusinkin. Sain siis plussan päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi tahansa. No - mun on hyvä puhua, kun on jo kolme lasta. Mutta ei oikeasti olisi mitään väliä.

Vierailija
4/45 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on todennäköisemmin läheisesti tekemisissä vanhempiensa kanssa myös aikuisena. Ja tutkitusti myös tytön lapset ovat läheisempiä lapsenlapsia.

Vierailija
5/45 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan. En tiedä osaisinko kasvattaa tytärtä, koska olen itse ns. poikatyttömäinen nainen. Minua itseäni isä kasvatti kuin esikoispoikaa. Mielestäni se on ihan hyvä, sillä pärjään miehisessä maailmassa ja ammatissa, mutta ymmärrän vain hyvin harvoja naisia ja näiden pehmeyttä.

Vierailija
6/45 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta maar tyttö. Tiedän useita yh-äitejä jotka ovat helpottuneita siitä et lapsi on tyttö tai kaksi lastansa ovat tyttöjä.

Poika ja pojat ovat kuitenkin erilainen haaste ainakin äidille, joka on päävastuussa usein lapsensa kasvatuksessa. Poika tarvitsee miehen mallin ja voi kuvitella mitä voi tulla eteen murrosiässä ym. Äidillä ja tytöllä on niin paljon yhteistä.

Vierailija
7/45 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on poika ja tyttö, joten mahdoton sanoa, mutta varmaan ennen lapsia olisin toivonut tyttöä, jos vain yhden olisi voinut saada (myös jos vain yhtä sukupuolta olisi voinut saada, niin ennen lapsia olisin toivonut tyttöjä).

Vierailija
8/45 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oli mukavaa, kun esikoinen on tyttö. Kaksi muuta ovat siten poikia, ihania tietenkin hekin <3 Poikien kanssa ei kuitenkaan voi oikein tehdä tai puhua tyttöjenjuttuja, ja sitten kun on omien lasten saamisen aika, tytöt helpommin kääntyvät äitinsä puoleen. 

Vierailija
9/45 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lapsia, mutta jos haluaisin, ottaisin mieluummin tytön. Tuntuisi, että tyttöä olisi naisena helpompi kasvattaa, jos jäisinkin yksinhuoltajaksi. Ja ehkä muutenkin.

Vierailija
10/45 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on poika. Jos tietokonepelissä on vaikea paikka, hän pelaa ne kohdat, jotta mä voin taas jatkaa.

Poikani kytkettiin PC:hen 2-vuotiaana.

Vierailija
11/45 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua lapsia, mutta jos haluaisin, ottaisin mieluummin tytön. Tuntuisi, että tyttöä olisi naisena helpompi kasvattaa, jos jäisinkin yksinhuoltajaksi. Ja ehkä muutenkin.

Totta. Oman ja usean muun lähipiirin kokemuksella tyttö on kaikin puolin helpompi kasvattaa. Ja tytöt menestyvät yleensä poikia paremmin opinnoissa joten pienempi stressi siltä osinkin.

Vierailija
12/45 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin tyttö.

Tyhmä kysymys.

Vierailija
13/45 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika, tietenkin. pojille ei uppoa monikulttuurisuuskultin indoktrinaatio yhtä hyvin kuin tyttöihin. En vain halua ruskeita tai muuten vallitsevaan poliittiseen järjestelmään epäsopivia lapsenlapsia. Enhän minä tälle mitään varsinaisesti voi, mutta haluan minimoida riskit :)

Vierailija
14/45 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me haluttiin lapsi ja mielellään terve. Sukupuolella ei ole mitään merkitystä. Kukaan ei voi tietää etukäteen, miten "tytöt" kasvavat tai minkälaista on kasvattaa "poikaa". Kaikki lapset on erilaisia ja erot yksilöiden välillä on muutenkin isompia kuin erot sukupuolten välillä.

Aikamoisia stereotypioita täälläkin viljellään. Eniten nauratti tämä kliseinen "olen poikatyttöäiti". Eiköhän asia ole niin, että mekin äidit täällä olemme kaikki aika erilaisia vaikka synnyimmekin tyttöinä.

Vierailija
15/45 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö.

Vierailija
16/45 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on molemmat. Tytön kanssa olemme niin samanlaisia, jo ilman sanoja ymmärrämme toisiamme, poika on muuten ihana ja rakas, mutta tyttö on läheisempi. Tyttöä oli vaikeampi kasvattaa, poika oli tosi helppo. Nyt ovat jo vanhempia itsekin. Mutta jos vain yhden voisi saada, niin tyttö, koska siinä on enemmän työtä ja haastetta, vastaa monta poikaa!

Vierailija
17/45 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikasikiön abortoisin aina 😊

Vierailija
18/45 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö. En halua yhtään poikaa tähän miesvihamieliseen ympäristöön.

M37

Vierailija
19/45 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin yläkoulun opettajana sanoisin että tyttö. Vaikka tyttöjenkin murrosiässä on haasteensa, on poikien ongelmat usein syvempiä ja etenkin yleisempiä. Koulu ei kiinnosta, otetaan turhan isoja riskejä jne.

Vierailija
20/45 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toivoin tyttöä ja tytön myös sain. Silti olisin ollut ikionnellinen myös pojasta. Terve lapsi oli tärkein toive.