Jos saisit vain yhden lapsen, kumpi mieluummin, tyttö vai poika?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Totta maar tyttö. Tiedän useita yh-äitejä jotka ovat helpottuneita siitä et lapsi on tyttö tai kaksi lastansa ovat tyttöjä.
Poika ja pojat ovat kuitenkin erilainen haaste ainakin äidille, joka on päävastuussa usein lapsensa kasvatuksessa. Poika tarvitsee miehen mallin ja voi kuvitella mitä voi tulla eteen murrosiässä ym. Äidillä ja tytöllä on niin paljon yhteistä.
Riippuu niin paljon äidistä ja lapsesta. Mä olen aina ollut kiinnostuneempi "poikien jutuista" kuin jostain kynsilakoista ja prinsessaleikeistä. Rakastan katsoa poikieni kanssa scifileffoja, vaikka myönnettäköön, että yksi pojista rakastaa My Little ponyja, ja just ja just jaksan kuunnella sitä kimitystä siinä ohjelmassa.
Mulla on kaksi pojista jo teinejä, ja aivan mahtavia tyyppejä. Tekevät paljon kotitöitä, ja lisäksi osaavat olla apuna kodin pienissä kunnostustöissä, ok-talossa kun asutaan. Isänsä kanssa ovat kaikki paljon tekemisissä, joten ei siitäkään mitään huolta.
Mutta itse kysymykseen en osaa vastata. Kun se riippuu niin merkittävästi siitä lapsesta ja hänen persoonastaan. Ei se ole sukupuoleen sidottu asia.
Vierailija kirjoitti:
Poikasikiön abortoisin aina 😊
Ja jotkut vielä peukuttaa tällaista paskaa...
Tyttö, jos vain toinen pitäisi valita. Haluaisin kyllä kumpiakin.
Salaa toivoisin tyttöä, vaikka ei sillä olisi lopulta merkitystä. En voi edes saada lapsia, mutta mietinpä nyt kuitenkin.
Jotenkin naisten tulevaisuus tässä maailmassa näyttää valoisammalta kuin miesten. Miehet on vähän semmoisia menneen maailman örkkejä ainakin omassa suvussani. Ei oikein meinata pärjätä. Naiset taas on vahvoja niin henkisesti ja fyysisestikin. He näköjään pystyvät mihin vain siinä missä miehille jo tavallinen kommunikaatio tuottaa välillä vaikeuksia.
Pojasta olisin siis lähtökohtaisesti jo enemmän huolissani. Exät on sanoneet, että olisin varmasti hyvä isä, mutta enpä tiedä. Ainakaan omia geenejäni en haluaisikaan antaa kenellekään. En, vaikka voisinkin.
Olisiko niin, että useimmat (ei kaikki) naiset todennäköisemmin valitsisivat tytön ja miehet pojan. Ainakin tuo tuntuisi ihan loogiselta, ilman mitään sen kummempaa eriarvoistamista. Onhan omaan sukupuoleen usein helpompi samaistua.
Vierailija kirjoitti:
Poikasikiön abortoisin aina 😊
En kehtaa kirjoittaa tähän mitä haluaisin tehdä sulle, mutta sinä et mahtaisi mitään sille vaan alistuisit kohtaalosi hiljaa nyyhkyttäen..
Vastasin tyttö vaikka lapseni onkin poika, eikä se vähennä rakkautani häntä kohtaan mitenkään.
Koen vaan itselleni ajatuksissa enemmän antavaksi päästä letittämään hiuksia ja leikkimään prinsessaleikkejä oman tytön kanssa.
Mulla on esikoinen tyttö, ja tyttöä silloin toivoin. Kaksi poikaa tuli myöhemmin ja olen heistäkin onnellinen ja olen siitä onnellinen että mies sai "perillisiä". Mies ei ole koskaan oikein osannut tyttäreni kanssa olla luontevasti kun hän ei ole itse ollut pieni tyttö koskaan, eikä varsinkaan teinityttö. Varmasti sitten kun pojat on teinejä menee heilläkin isänsä kanssa sukset ristiin, mutta oletan että heillä on tietty side kun ovat hanallisia kaikki kolme, minä naisena en voi ymmärtää täysin minkälaista on olla poika.
Minä en esim. tajua miksi kaikilla mahdollisilla menopeleillä pitää kurvastella, autolla pitää pyöriä kahdeksikkoa tai ympyrää niin että kumi palaa, lapsena polkupyörällä pitää mutkitella tiellä ajaessa niin että jää hienot kurvausjäljet... ei mun ole koskaan tehnyt mieli pyörällä jarrutella tai kurvailla, saatika autolla.
Molemmat on, mutta tähän mennessä jos vain yhden saisin valita seuraavassa elämässä ja näillä kokemuksilla, niin tyttö.
Poika. Tytöt ovat fyysisesti heikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Poika, tietenkin. pojille ei uppoa monikulttuurisuuskultin indoktrinaatio yhtä hyvin kuin tyttöihin. En vain halua ruskeita tai muuten vallitsevaan poliittiseen järjestelmään epäsopivia lapsenlapsia. Enhän minä tälle mitään varsinaisesti voi, mutta haluan minimoida riskit :)
Hei nyt kamoon miinuspeukuttajat. Kukaan normaali, elämän sujuvuutta arvostava ihminen ei tieten tahtoen halua vieraan kulttuurin edustajia sukuunsa :) kukaan ei sekoita alku, pää- ja jälkiruokia keskenään ja sano että tästä seuraava mössö olisi hyvää. Luulin tämän palstan olevan tolkun ihmisten asialla. Ette voi väittää että se olisi sen sijaan toivottava asia. Aihe ei voi olla tabu suomessa vuonna 2018. Rakastan rikasta kulttuuria ja niiden eroja. Pidän kulttuureista moninaisina, en sekoitettuna mössönä. Jokaisella kansalla ja perinteellä on oma paikkansa tällä pallolla.
Mies38 kirjoitti:
Älytön kysymys, johon en vastannut. Mutta tuo tulos kertoo jotain tästä ajasta ja siitä, miten poikia ja miehiä ei toivota eikä haluta. Tämä tulee räjähtämään luultavasti vielä yhteiskunnan silmille lujaa. Tai niinhän käykin jo.
Samalla kun miehet voivat huonosti, myös naiset ovat hukassa itsensä kanssa. Haluavat miesten olevan jotain, mitä miehet eivät ole, ja vaikka olisivat, niin sekään ei kelpaisi...
Yleensä ihminen haluaa sellaisen jälkeläisen kuin itse on, pystyy samaistumaan paremmin ja on yhteisiä kiinnostuksenkohteita. Turhaa draamailua tuollainen höpinä.
Vierailija kirjoitti:
Vastasin tyttö vaikka lapseni onkin poika, eikä se vähennä rakkautani häntä kohtaan mitenkään.
Koen vaan itselleni ajatuksissa enemmän antavaksi päästä letittämään hiuksia ja leikkimään prinsessaleikkejä oman tytön kanssa.
Tämän takia valitsin minäkin tytön. Lapsia ei vielä ole, eikä ole väliä kumpia saamme, mutta olisi kiva leikkiä tytön kanssa ja ostella söpöjä tilpehöörejä.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin tyttö.
Tyhmä kysymys.
Miten niin tietenkin?
Kaikki ehdottomasti tyttöä toivovat äidit tuntuvat näkevän edessään pellavapäisen prinsessan röyhelömekossaan, joka kiltisti antaa äidin letittää hiukset ja tekee (ainakin äidin mielestä) kaikki kateelliseksi suloisuudellaan. Ja pysyy tietysti ikuisesti sellaisena. Nukke vain minua varten.
Oikeastiko ette pysty näkemään mitään muuta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin tyttö.
Tyhmä kysymys.Miten niin tietenkin?
Kaikki ehdottomasti tyttöä toivovat äidit tuntuvat näkevän edessään pellavapäisen prinsessan röyhelömekossaan, joka kiltisti antaa äidin letittää hiukset ja tekee (ainakin äidin mielestä) kaikki kateelliseksi suloisuudellaan. Ja pysyy tietysti ikuisesti sellaisena. Nukke vain minua varten.
Oikeastiko ette pysty näkemään mitään muuta?
Tuo on ihan vain oma mielikuvasi. Minä toivoin tyttö itsekkäästi siitä syystä, että tytöt ovat useimmiten läheisempiä vanhempiensa kanssa vielä aikuisenakin.
Pojan saanti lyhentää äidin elinikää, tyttö pidentää. Joten tyttö.
Minulla on poika ja tyttö, tosin jo aikuisia. En todellakaan pystyisi valitsemaan, molemmat yhtä rakkaita.
Mulla on poika ja tyttö, ONNEKSI!
Ei mitään väliä, enkä käsitä ihmisiä joille tällä on väliä.
En halunnut lasta, koska se voisi olla poika. En halua sellaista pahuutta sisälleni.