Mikseivät jotkut tervehdi siivoojia ollenkaan? Eivätkö he ole kiitollisia siitä, että siivooja auttaa heidän työpäiväänsä sujumaan paremmin?
Itsekin tyhjennän joka päivä roskikset, pidän vessat siusteinä, katson että käsipaperia on tarpeeksi, saippuaa käsien pesua varten, katson että kaikki tiskit on puhtaana kaapissa taas seuraavaa työpäivää varten......kaikkea sellaista mikä helpottaa työntekijöiden työpäivää.
Mutta silti töistä löytyy muutama sellainen työntekijä jotka katsovat siivoojaa eli mua nenänsä vartta pitkin kuin halpaa makkaraa jos katsovat ollenkaan päinkään.
Miksi tällaiset ihmiset eivät "alennu" edes moikkaamaan tai jos itse ei halua moikata ensin niin edes vastata siivoojan tervehdykseen?
Olisihan se siivoojastakin kiva, että hänen tekemällään työllään olisi edes jonkinlainen merkitys työntekijöille. Ärsyttää välillä että siivoojia pidetään niin itsestäänselvyyksinä ja näkymättöminä.
Ei ne paikat itsestään siistinä pysy. Olisi mukava, jos edes vastaisit siivoojan tervehdykseen jos et millään muulla tavalla huomioi hänen tekemäänsä työtä sinun hyväksesi.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Olis kivaa jos siivoojat eivät tulisi häiritsemään toisten työntekoa vaan siivoaisivat silloin kun muu väki on kotonaan.
Aina ei pysty. On sellaisiakin paikkoja joissa täytyy olla samaan aikaan kuin työntekijätkin. Itse kyllä siivoojana siivoan sellaisia paikkoja, jossa saa siivota ihan rauhassa yksin kun muut ovat lähteneet jo kotiin.
Kyllä sitä voi vastata siivoojan tervehdykseen kun hän tervehtii. Ei se ole kivan tuntuista jos tulee työpaikalle ja moikkaa työntekijöitä niin toinen ei vastaakaan mitään takaisin. Mulle tulee ainakin kivempi mieli heti työpaikalle tullessa jos asiakas on iloinen siivoojan nähdessään ja moikkaa hänelle ystävällisesti.
Paras palaute on tullut yleensä kesäloman jälkeen kun olen palannut töihin kuukauden lomalta. Monesti sanottu että ihana nähdä taas ja kiva ettet lähtenyt täältä kokonaan pois kun joskus jotkut luulivat näin käyneen mun jäätyä kesälomalle. 🤗
Kyllä minä tervehdin kaikkia työpaikallani olevia ihmisiä. En ymmärrä, että miksi siivoojista pitäisi olla jotenkin erikseen kiitollinen?
Hekin ovat siellä palkattuina työntekijöinä ja siivoaminen on heidän velvollisuutensa. Toki on kiva, että on siivoojia, sihteereitä, talonmiehiä yms. (kuulun itsekin heihin), mutta ei minun kenestäkään heistä tarvitse mitenkään kiitollinen olla, kuten ei heidänkään minusta. Palkkaani vastaan teen työni.