Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä luuserit keskustelevat?

Vierailija
31.05.2018 |

Täälläkään tuskin kukaan kykenee samaistumaan, kavereita ei ole, vanhemmilleni en todellakaan aio aiheuttaa lisähuolia, terapiaan en pääse enkä halua. Missä siis avata sanallinen arkku? Ei tilanne puhumalla muutu, mutta kymmenien vuosien patoumat sisällä eivät voi olla terve elämisen muoto.

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko mennä pois? Vaikka sinne mielenterveyspalstalle?

Ei vauvafoorumi ole paikka tällaiselle. Hae apua ja lopeta ihmisten kiusaaminen.

Olen päätynyt samaan loppupäätelmään. En hakenut sääliä, en myötätuntoa, hain vain keskustelua ja vertaistukea. Silti tämäkin ketju on osoittanut, että joskus ihminen on liian syvällä ollakseen mitenkään normaalin ihmisen ymmärrettävissä tai hyväksyttävissä. Samalla tämä ihminen on niin pahasti onnistunut elämänsä pilaamaan, että ei moista, eikä toista ole näillä main tuskin ikinä nähty.

Elämä opettaa selviytymiskeinot. Eristäytyminen, syvällisen itsetutkiskelun puute ja ajatusten turruttamine kaikilla keinoilla saavat minuutit kulumaan edes siedettävällä tasolla. Hetkeäkään ei saa tosin herpaantua, sillä jos myönnät itsellesi sen missä olet on se mielenterveyden kannalta vahingollista ja heikon ihmisen sielulle musertavaa. Kohta tulee taas syksy ja pimenevien päivien mukana uskallan ehkä uloskin. Pimeällä ei tarvitse törmätä tuttuihin tai katsoa ketään silmiin, kun voi vaan vetää pipon syvemmälle päähän.

Vierailija
62/75 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset hae kouluun tai töihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala pitää Suomen suurin luuseri -blogia. Sulla on sana hallussa.

Vierailija
64/75 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset hae kouluun tai töihin?

Opintotukikuukaudet käytetty. Kokeilin jotain lyhytaikaista aikuiskoulutusta, mutta en pärjännyt enää opiskelun vaatimuksissa. Haen pariin työpaikkaan kuukaudessa, mutta minun historiallani en saa kutsua edes haastatteluun. Opiskelu ja työpäikka on kuitenkin vain osa luuseriuttani ja epäilen niiden parantavan asioita kovinkaan suuresti. Mitä tekee tutkinnolla tai hieman isommalla määrällä rahaa, jos muu elämä on pelkkää mudassa tarpomista?

Vierailija
65/75 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos.

Tienaisikohan sillä? Saisiko ystäviä? Ehkä vapaalipun Arttu Wiskarin keikalle?

Entä, jos kukaan ei luekaan? Mitä on absoluuttisen pohjan alapuolella? Maan keskiosassa on kuumaa ja vaarallista, mutta mikä on luuserin elämän pohjakosketus? Onko se vapaalippu Arttu Wiskarin keikalle.

Vierailija
66/75 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun luin tän ketjun, ajattelen, et ei sentään noin huonosti mene. Kandee ajatella, että puolet ihmisistä on esim. amiksia, miten suuri osa asuu vuokralla. Sit on ne menestyvät n. 10% ihmisistä eli lääkärit, dippainssit ja juristit. Ne voi katsoa tuomitsevasti.

99% ihmisistä katsoo tuomisevasti. Enkä tätä ihmettele, sillä se on normaali ja ymmärrettävä reaktio ihmisen irvikuvalle, yhteiskunnan painolastille ja viehättävyyden vastakohdalle. Vuokralla asuva amishan on mua kymmeniä tasoja aikaansaavempi ja menestyneempi ihminen.

No monikaan ihminen ei loppupeleissä ole toista kummoisempi, eli he eivät ole siinä asemassa itse, että heillä olisi varaa tuomita kanssaihmisiään. Moni laittaa esimerkiksi sosiaalisessa mediassa kauniit kulissit pystyyn, mutta todellisuudessa heillä on elämässään lukuisia, jopa pahojakin ongelmia. Oikeasti elämäänsä tyytyväisillä ja tasapainoisilla ihmisillä ei ole mitään tarvetta mainostaa näitä asioita julkisesti.

Vierailija
67/75 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, perusta se blogi vaikka.

Rupea bongaamaan lintuja.

Käy kalassa.

Liity lintuseuraan. Ja käy pilkkikisoissa.

Kun joku kysyy mitä teet kerro olevasi elämäntapahippi.

Meitä hippejä tarvitaan. Halaus.

Vierailija
68/75 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun luin tän ketjun, ajattelen, et ei sentään noin huonosti mene. Kandee ajatella, että puolet ihmisistä on esim. amiksia, miten suuri osa asuu vuokralla. Sit on ne menestyvät n. 10% ihmisistä eli lääkärit, dippainssit ja juristit. Ne voi katsoa tuomitsevasti.

99% ihmisistä katsoo tuomisevasti. Enkä tätä ihmettele, sillä se on normaali ja ymmärrettävä reaktio ihmisen irvikuvalle, yhteiskunnan painolastille ja viehättävyyden vastakohdalle. Vuokralla asuva amishan on mua kymmeniä tasoja aikaansaavempi ja menestyneempi ihminen.

No monikaan ihminen ei loppupeleissä ole toista kummoisempi, eli he eivät ole siinä asemassa itse, että heillä olisi varaa tuomita kanssaihmisiään. Moni laittaa esimerkiksi sosiaalisessa mediassa kauniit kulissit pystyyn, mutta todellisuudessa heillä on elämässään lukuisia, jopa pahojakin ongelmia. Oikeasti elämäänsä tyytyväisillä ja tasapainoisilla ihmisillä ei ole mitään tarvetta mainostaa näitä asioita julkisesti.

Tämä on totta, jos puhutaan keskiarvoihmisistä, normaalin elämänkaaren läpikäyneistä yksilöistä. Poikkeamat mediaanista kumpaan suuntaan tahansa ovat harvinaisia ja siksi näitä enemmän tai vähemmän katsotaan epäillen. Minä en ole keskiarvoihminen. Minua pitää katsoa tuomiten, arvostellen ja pilkaten.

Työssäoleva saa tuomita pitkäaikaistyöttömän. Koulutettu saa tuomita kouluttamattoman. Parisuhteessa elävä saa tuomita koko elämänsä yksin eläneen. Menestynyt saa tuomita luuserin.

Harva kuitenkaan julkisesti tuomitsee. Ihmiset ovat sen verran sivistyneitä nykyään, että osataan puhua kierrellen ja varoen. Ei sillä kuitenkaan ole loppupeleissä mitään väliä sillä lopputulos on sama. Hylkääminen, suhtautumisen muutos, vähättely, keskusteluista pudottaminen, kohtelu lapsen tavalla, hidas etääntyminen ja näkyvä epäusko. Nämä kaikki ovat totuutta ja tosielämää. Ymmärrän tuon kaiken sillä toimisin varmasti samoin, jos olisin metaforisen pöydän toisella puolella.

Vierailija
69/75 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, perusta se blogi vaikka.

Rupea bongaamaan lintuja.

Käy kalassa.

Liity lintuseuraan. Ja käy pilkkikisoissa.

Kun joku kysyy mitä teet kerro olevasi elämäntapahippi.

Meitä hippejä tarvitaan. Halaus.

Teen jo noita kaikkia pienellä twistillä. Bongaan elämän outouksia, liityin tähtitieteelliseen seuraan, käyn kaupassa, käyn virtuaalisissa pyöräkisoissa. Myös kiipeän puihin, tutkin öistä metsää taskulampulla, etsin symmetriaa ja etsin aarretta sateenkaaren päästä.

Valitettavasti nyky-yhteiskunnassa et voi olla päätoiminen hippi. Voit olla harrastava hippi, vapaa-ajan hippi tai omillasi toimeentuleva hippi. Et voi olla pelkkä hippi. Et varsinkaan mun iässä. Tai mun ulkonäöllä kukka hiuksissa. Kyllä mä olen elämäntapaluuseri, mutta sitä en enää kenellekään kerro.

Vierailija
70/75 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaalaisilla foorumeilla. Jutut ei aivan skaalaudu tai vastaa, mutta käyttäjämassa on suurempi. Sieltä voi löytää kirjoittelukaverin ja samalla kielitaitokin kohenee.

Vierailija
71/75 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme edes on luuseri? En päässyt tästä ketjusta siitä selville.

Vierailija
72/75 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitusviestin luuseri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos.

Entä, jos kukaan ei luekaan? Mitä on absoluuttisen pohjan alapuolella? Maan keskiosassa on kuumaa ja vaarallista, mutta mikä on luuserin elämän pohjakosketus? Onko se vapaalippu Arttu Wiskarin keikalle.

Oon satavarma, että saisit sitä kautta kavereita. Sulla on mukavan sarkastinen kirjoitustyyli ja mua ainakin hymyilytti tuo sun kertomus työkkärikäynnistä.

Vierailija
73/75 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos.

Oon satavarma, että saisit sitä kautta kavereita. Sulla on mukavan sarkastinen kirjoitustyyli ja mua ainakin hymyilytti tuo sun kertomus työkkärikäynnistä.

Jos se ei ollutkaan sarkasmia vaan raadollinen tosikertomus mun elämästä? Parempi kai silti, että hymyilytti kuin itketti. Kiitos mukavasta palautteesta. Mietin tota blogia. Vaikka en ikinä julkaise niin saisipa ajatuksiaan ylös. Tietenkin olisi kivaa keskustella, mutta ei kai sitä voi kaikkea saada.

Vierailija
74/75 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta, jos puhutaan keskiarvoihmisistä, normaalin elämänkaaren läpikäyneistä yksilöistä. Poikkeamat mediaanista kumpaan suuntaan tahansa ovat harvinaisia ja siksi näitä enemmän tai vähemmän katsotaan epäillen. Minä en ole keskiarvoihminen. Minua pitää katsoa tuomiten, arvostellen ja pilkaten.

Työssäoleva saa tuomita pitkäaikaistyöttömän. Koulutettu saa tuomita kouluttamattoman. Parisuhteessa elävä saa tuomita koko elämänsä yksin eläneen. Menestynyt saa tuomita luuserin.

Harva kuitenkaan julkisesti tuomitsee. Ihmiset ovat sen verran sivistyneitä nykyään, että osataan puhua kierrellen ja varoen. Ei sillä kuitenkaan ole loppupeleissä mitään väliä sillä lopputulos on sama. Hylkääminen, suhtautumisen muutos, vähättely, keskusteluista pudottaminen, kohtelu lapsen tavalla, hidas etääntyminen ja näkyvä epäusko. Nämä kaikki ovat totuutta ja tosielämää. Ymmärrän tuon kaiken sillä toimisin varmasti samoin, jos olisin metaforisen pöydän toisella puolella.

https://www.psychologytoday.com/us/blog/psychoanalysis-unplugged/201804…

Vierailija
75/75 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluaisin tietää. Täällä on jotain luuserijuttuja ollut, mutta ne kuihtuu nopeasti, kun ap lähtee tai ihmisiä ei kiinnosta epäonnistujat. Ois vaikka joku chät tai kirjevaihto. Tai joku pitkä ketju, jossa ois aktiivista keskustelua. Normaalissa elämässä ihmisille ei näistä voisi ikinä puhua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan