Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkaisitteko suhteessa tässä tilanteessa?

31.05.2018 |

Tilanne on siis tämä:

Miesystävä kontrolloi kaikkea mitä teen, esim. hänellä on pakko olla käyttäjätunnukset jokaiseen sometiliini. Lisäksi hän syytti usein minua pettämisestä (vaikka en ole koskaan edes harkinnutkaan pettäväni häntä), eikä anna minulla olla miespuolisia ystäviä, enkä saa puhua muille miehille (poislukien sukulaiset ja homot) tai edes katsoa heihin päin. Mies haluaa jatkuvasti tietää missä olen, ja jos laitoin vahingossakaan kuvan mihinkään, missä rintani ovat esillä (ja minulla on F-kupin rinnat, joten vaikka käyttäisin mitä niin ne ovat esillä), mies suuttui ja uhkasi jättää. En saa olla someprofiileissani edes kavereita miesten kanssa. Mies uhkasi jättää jokaisesta pienestä asiasta, syyllisti minua asioista, jotka tapahtuivat ennen kuin edes tapasin häntä, ja kaikki riitamme olivat aina minun syytäni.

Aina aiemmin, kun olemme riidelleet, olen itkenyt ja anellut häntä jäämään yms, mutta muutama päivä sitten kun riitelimme, sanoin miehelle suoraan että jos hän on niin onneton kanssani, niin sitten minä jätän hänet. Käytös muuttui heti, pyysi anteeksi ja nyt näiden muutaman päivän sisällä mies on lähettänyt monia, pitkiä viestejä missä halveksii omaa käytöstään ja kertoo, miten paljon rakastaa minua ja miten hän ei ansaitse minua. Lisäksi lupasi muuttua.

Olen kahden vaiheilla, että pitäisikö jatkaa suhdetta vai ei. Haluan vapauteni takaisin, mutta jos mies todella aikoo muuttaa käytöksensä lopullisesti niin en nää syytä lopettaa suhdetta. Silti, vaikka mies on ollut nyt ihana, minua ahdistaa hänen ylisuojelevuutensa (sitä hän ei ole lopettanut).

Mitä teen?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse!

Vierailija
2/40 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta suhde heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdelle ensimmäiselle, haluaisin tietää miksi?

Vierailija
4/40 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä. Kaikki välit poikki, kerrasta. Jos et usko, tervetuloa "mustasukkaisen kumppanin sairaimmat aivoitukset" -ketjuun. Minä pääsin pakoon ennen fyysistä väkivaltaa, aika moni muu ei ole päässyt. Tuo ei parane, se pahenee.

Vierailija
5/40 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riitti kun luin ton pitää antaa käyttäjätunnukset ja salasana. Vastaus on En helvetissä

Vierailija
6/40 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En missään nimessä. Kaikki välit poikki, kerrasta. Jos et usko, tervetuloa "mustasukkaisen kumppanin sairaimmat aivoitukset" -ketjuun. Minä pääsin pakoon ennen fyysistä väkivaltaa, aika moni muu ei ole päässyt. Tuo ei parane, se pahenee.

Olen miettinyt suhteen lopettamista, mutta sitten mietin että pitäisikö katsella vähän aikaa, jos mies todella muuttui? Jos ei muuttunut niin jätän.

Vierailija
7/40 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopettaisin suhteen. Mies on selvästi sairaalloisen mustasukkainen enkä kykenisi elämään tuolla lailla.

Vierailija
8/40 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nuorena tollainen sulho. Eihän siitä suhteesta mitään tullut, ei kukaan jaksa perusteetonta perceilyä vuosikaupalla.

Myöhemmin elämässä kuulin että hänellä todettiin skitsofrenia. Se selittää murheellisen paljon.

Tavallaan säälittää että varmaan vaikea loppuelämä hänellä :(

Vierailija
9/40 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä010196 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt suhteen lopettamista, mutta sitten mietin että pitäisikö katsella vähän aikaa, jos mies todella muuttui? Jos ei muuttunut niin jätän.

Aikuisena teet niin kuin tahdot, kunnes alat tehdä niin kuin toinen tahtoo. Kontrolloija on hyvä manipuloimaan - kuten huomaat, kukaan ulkopuolinen ei edes harkitse tuollaiseen suhteeseen jäämistä, tässäkään ketjussa. Itse kävin oppimassa kantapään kautta, ettei edes toisen salasanojen vaatiminen ole normaalia (vastaavaa on tapahtunut jo ennen someaikaa). Oma exäni oli kuin kuristajakäärme; kun hengität ulos, se tiukentaa otettaan, ja seuraavalla hengenvedolla saat entistä vähemmän ilmaa. Jos teillä menee kuten meillä, seuraavaksi aloitetaan systemaattinen itsetuntosi murentaminen, jonka jälkeen et pidä noita kuvioita edes epänormaaleina, koska olet toimillasi ansainnut ne.

Vierailija
10/40 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle riitti kun luin ton pitää antaa käyttäjätunnukset ja salasana. Vastaus on En helvetissä

Komppaan.

Vierailija
11/40 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, miten sairaat kumppanit ja ihmissuhteet saa ihmisten järjen katoamaan ja pään ihan sekaisin. En tietenkään jatkaisi, ja ap vielä ihmettelee, että miksi.

Vierailija
12/40 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pitäisihän sun tietää ja ymmärtää, ettei miehen käytös normaalia eikä tervettä ole.

Usko pois jos jäät miehen käytös vaan pahenee.

Vierailija
13/40 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla läheisriippuvainen vailla tervettä itsetuntoa.

Vierailija
14/40 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko varma ettei äijälläsi ole muita naisia? Usein noi menee niin että jos toinen pettää, pettäjä ajattelee että toinen osapuoli tekee samaa ja yrittää hallita toisen elämää. Ei toi normaalia ole missään tapauksessa, oli toisia naisia tai ei.

Vierailija
15/40 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos mies jatkaisi aluksi kuvattua käytöstä, niin en miettisi, vaan lähtisin. Mutta hän lupasi muuttua, ja on ollut muutaman viime päivän aika todella ihana. Siksi mietin, jäänkö katsomaan, muuttuiko todella, koska jos oikeasti muuttui niin olisi turhaa jättää.

Vierailija
16/40 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salasanat ymmärtäisin jos kyseessä petetty joka yrittää rakentaa takaisin luottamusta. Samaan kastiin siinä tilanteessa kuuluisi myös vastakkaisen sukupuolen kanssa kaveeraaminen. Molemmissa myös aikarajana toimisi luottamuksen palaaminen.

Tosin yhdistettynä kaikkeen muuhun kertomaasi on mies selkeästi vain kontrollihaluinen ja se EI TULE loppumaan ilman ammattiapua, johon taas hänen tulee hakeutua omatoimisesti ja vapaasta tahdostaan. Muussa tapauksessa lähde vetämään tai sitten odottelet että asiat vain pahenevat.

Vierailija
17/40 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö itse tajua tosiaan.

Vierailija
18/40 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko varma ettei äijälläsi ole muita naisia? Usein noi menee niin että jos toinen pettää, pettäjä ajattelee että toinen osapuoli tekee samaa ja yrittää hallita toisen elämää. Ei toi normaalia ole missään tapauksessa, oli toisia naisia tai ei.

Olen 99% varma. En usko, mikään ei viittaa siihen.

Vierailija
19/40 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salasanat ymmärtäisin jos kyseessä petetty joka yrittää rakentaa takaisin luottamusta. Samaan kastiin siinä tilanteessa kuuluisi myös vastakkaisen sukupuolen kanssa kaveeraaminen. Molemmissa myös aikarajana toimisi luottamuksen palaaminen.

Tosin yhdistettynä kaikkeen muuhun kertomaasi on mies selkeästi vain kontrollihaluinen ja se EI TULE loppumaan ilman ammattiapua, johon taas hänen tulee hakeutua omatoimisesti ja vapaasta tahdostaan. Muussa tapauksessa lähde vetämään tai sitten odottelet että asiat vain pahenevat.

Mies kertoi, että kaikki exänsä ovat pettäneet häntä.

Vierailija
20/40 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos mies jatkaisi aluksi kuvattua käytöstä, niin en miettisi, vaan lähtisin. Mutta hän lupasi muuttua, ja on ollut muutaman viime päivän aika todella ihana. Siksi mietin, jäänkö katsomaan, muuttuiko todella, koska jos oikeasti muuttui niin olisi turhaa jättää.

Joo. Luonneviathan muutetaan muutamassa päivässä. Oletko tosi nuori vai tosi naiivi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi