Jatkaisitteko suhteessa tässä tilanteessa?
Tilanne on siis tämä:
Miesystävä kontrolloi kaikkea mitä teen, esim. hänellä on pakko olla käyttäjätunnukset jokaiseen sometiliini. Lisäksi hän syytti usein minua pettämisestä (vaikka en ole koskaan edes harkinnutkaan pettäväni häntä), eikä anna minulla olla miespuolisia ystäviä, enkä saa puhua muille miehille (poislukien sukulaiset ja homot) tai edes katsoa heihin päin. Mies haluaa jatkuvasti tietää missä olen, ja jos laitoin vahingossakaan kuvan mihinkään, missä rintani ovat esillä (ja minulla on F-kupin rinnat, joten vaikka käyttäisin mitä niin ne ovat esillä), mies suuttui ja uhkasi jättää. En saa olla someprofiileissani edes kavereita miesten kanssa. Mies uhkasi jättää jokaisesta pienestä asiasta, syyllisti minua asioista, jotka tapahtuivat ennen kuin edes tapasin häntä, ja kaikki riitamme olivat aina minun syytäni.
Aina aiemmin, kun olemme riidelleet, olen itkenyt ja anellut häntä jäämään yms, mutta muutama päivä sitten kun riitelimme, sanoin miehelle suoraan että jos hän on niin onneton kanssani, niin sitten minä jätän hänet. Käytös muuttui heti, pyysi anteeksi ja nyt näiden muutaman päivän sisällä mies on lähettänyt monia, pitkiä viestejä missä halveksii omaa käytöstään ja kertoo, miten paljon rakastaa minua ja miten hän ei ansaitse minua. Lisäksi lupasi muuttua.
Olen kahden vaiheilla, että pitäisikö jatkaa suhdetta vai ei. Haluan vapauteni takaisin, mutta jos mies todella aikoo muuttaa käytöksensä lopullisesti niin en nää syytä lopettaa suhdetta. Silti, vaikka mies on ollut nyt ihana, minua ahdistaa hänen ylisuojelevuutensa (sitä hän ei ole lopettanut).
Mitä teen?
Kommentit (40)
Käyttäjä010196 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salasanat ymmärtäisin jos kyseessä petetty joka yrittää rakentaa takaisin luottamusta. Samaan kastiin siinä tilanteessa kuuluisi myös vastakkaisen sukupuolen kanssa kaveeraaminen. Molemmissa myös aikarajana toimisi luottamuksen palaaminen.
Tosin yhdistettynä kaikkeen muuhun kertomaasi on mies selkeästi vain kontrollihaluinen ja se EI TULE loppumaan ilman ammattiapua, johon taas hänen tulee hakeutua omatoimisesti ja vapaasta tahdostaan. Muussa tapauksessa lähde vetämään tai sitten odottelet että asiat vain pahenevat.
Mies kertoi, että kaikki exänsä ovat pettäneet häntä.
Mitä sitten? Ei vastaa mainitsemaani skenaariota koska sinä et sanojesi mukaan ole pettänyt joten tilanne ei siis päde tähän suhteeseen ja salasanojen antaminen tai vastakkaisen sukupuolen kanssa kaveeraamatta jättäminen ei ole täten perusteltua.
Jos miestä on petetty muiden kuin sinun osaltasi, niin luottamusta tulisi tässä tilanteessa rakentaa muuta kautta kuin edellä mainitut. Nuo ovat seuraus luottamuksen menetyksestä, eivät syy siihen.
Jos haluat katsella muuttuuko niin ok,mutta käyttäjätunnukset otat siltä pois ja ilmoitat että kaveraat kenen kanssa haluat.Jos ei sovi niin juokse ja kovaa.
Sun tunnukset ja salasanat ei kuulu mitenkään hänelle, se on törkeää ykrityisyyden loukkaamista. Samaten tekstiviestien lukeminen ilman lupaa, postin avaaminen ilman lupaa tai emailienlukeminen, tietenkin.
Tämä on ihan laissa. Jokaisella on oikeus omaan yksityisyyteen, niin hassua kuin se onkin, niin se korostuu erityisesti parisuhteessa.
Miehes käytös muuttuu kokoajan pahemmaksi, mitä enemmän vastustat ja jos joskus vahingossa tai tahallaan flirttailet viattomasti (mikä on sallittua terveessä parisuhteessa) ja miehesi "yllättää" siitä, tilanne räjähtää käsiin.
Sairaalloinen mustasukkaisuus ja kontrollointihalu on aina väärin.
Tilanne on siis tämä:
Miesystävä kontrolloi kaikkea mitä teen, esim. hänellä on pakko olla käyttäjätunnukset jokaiseen sometiliini. Lisäksi hän syytti usein minua pettämisestä (vaikka en ole koskaan edes harkinnutkaan pettäväni häntä), eikä anna minulla olla miespuolisia ystäviä, enkä saa puhua muille miehille (poislukien sukulaiset ja homot) tai edes katsoa heihin päin. Mies haluaa jatkuvasti tietää missä olen, ja jos laitoin vahingossakaan kuvan mihinkään, missä rintani ovat esillä (ja minulla on F-kupin rinnat, joten vaikka käyttäisin mitä niin ne ovat esillä), mies suuttui ja uhkasi jättää. En saa olla someprofiileissani edes kavereita miesten kanssa. Mies uhkasi jättää jokaisesta pienestä asiasta, syyllisti minua asioista, jotka tapahtuivat ennen kuin edes tapasin häntä, ja kaikki riitamme olivat aina minun syytäni.
Aina aiemmin, kun olemme riidelleet, olen itkenyt ja anellut häntä jäämään yms, mutta muutama päivä sitten kun riitelimme, sanoin miehelle suoraan että jos hän on niin onneton kanssani, niin sitten minä jätän hänet. Käytös muuttui heti, pyysi anteeksi ja nyt näiden muutaman päivän sisällä mies on lähettänyt monia, pitkiä viestejä missä halveksii omaa käytöstään ja kertoo, miten paljon rakastaa minua ja miten hän ei ansaitse minua. Lisäksi lupasi muuttua.
Olen kahden vaiheilla, että pitäisikö jatkaa suhdetta vai ei. Haluan vapauteni takaisin, mutta jos mies todella aikoo muuttaa käytöksensä lopullisesti niin en nää syytä lopettaa suhdetta. Silti, vaikka mies on ollut nyt ihana, minua ahdistaa hänen ylisuojelevuutensa (sitä hän ei ole lopettanut).
Mitä teen?
Ei muuta , voin ihan luvata tämän sinulle. Sanoo niin niin kauan että olet leppynyt ja vielä niin kauan että olet esim raskaana. Sitten homma jatkuu ja pahenee.
Vierailija kirjoitti:
Salasanat ymmärtäisin jos kyseessä petetty joka yrittää rakentaa takaisin luottamusta. Samaan kastiin siinä tilanteessa kuuluisi myös vastakkaisen sukupuolen kanssa kaveeraaminen. Molemmissa myös aikarajana toimisi luottamuksen palaaminen.
Tosin yhdistettynä kaikkeen muuhun kertomaasi on mies selkeästi vain kontrollihaluinen ja se EI TULE loppumaan ilman ammattiapua, johon taas hänen tulee hakeutua omatoimisesti ja vapaasta tahdostaan. Muussa tapauksessa lähde vetämään tai sitten odottelet että asiat vain pahenevat.
Mies kertoi, että kaikki exänsä ovat pettäneet häntä.
Eipä tuostakaan voi tietää onko totta, koska hän sinuakin epäilee ihan aiheetta.
Ihan jo ensimmäisen lauseesi perusteella: älä jatka suhdetta, se menee vain pahemmaksi ajan mittaan. Sinulla on todennäköisesti narsisti puoliskonasi. Homma jatkuu väkivallalla ennen kuin arvaatkaan.
Ap:lle, onko kyseessä kenties eräs omaa napaa ja persettä rakastava rekkamies ?! Vaikka ei oliskaan, älä missään nimessä jatka suhdetta. Mies on täysi kusipää, mustasukkaisuus vaan pahenee! Tälläiseen mieheen ei voi luottaa yhtään!
Kuulostaa tosi pahalta. Perinteisesti on sanottu että toista et voi muuttaa vaan vain itseäsi. Jos mies lupaisi tehdä jotain konkreettista ja merkittävää esim hakeutuisi itse ammattiavun pakeille hoitamaan mustasukkaisuuttaan ja myöntäisi että ongelma on nimenomaan hänen käytöksessään eikä sinun voisi olla pieni mahdollisuus suhteella. Mutta muuten suoraan ero. En jaksa uskoa että kukaan parantuisi pysyvästi tuosta vain moisesta mustasukkaisuudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Juokse!
Lujaa!
Hyi miten ällöttävä mies Miksi olet antanut hänen tossuttaa sua noin? Itse olisin juossut siinä vaiheessa kun mies vaatii sometilit ja rupeaa määräämään kenen kanssa saa hengata. Onko tommonen luuseri nyt niin tärkeä että pitää omasta elämästä luopua sen takia?
Ajattele näin: ero ja voit harkita palaamista sitten jos/kun mies on jo muuttunut jos sinusta siltä vielä tuntuu. Älä jää viereen miettimään, muuttuuko mies. Tällä ajatuksella pääset ensiaskeleen pois tuosta todella epänormaalista tilanteesta.
Jo kirjoituksesi ensimmäinen lause riitti tiedoksi: Juokse. Lujaa.
Vierailija kirjoitti:
En missään nimessä. Kaikki välit poikki, kerrasta. Jos et usko, tervetuloa "mustasukkaisen kumppanin sairaimmat aivoitukset" -ketjuun. Minä pääsin pakoon ennen fyysistä väkivaltaa, aika moni muu ei ole päässyt. Tuo ei parane, se pahenee.
Olen miettinyt suhteen lopettamista, mutta sitten mietin että pitäisikö katsella vähän aikaa, jos mies todella muuttui? Jos ei muuttunut niin jätän.
Kyllä hän ajan myötä muuttuukin - pahemmaksi. Kun sinä annat periksi ja anteeksi, niin hän todennäköisesti tulkitsee sen niin, että voi jatkaa vanhaan malliin. Niin siinä ikävä kyllä tuppaa käymään.
Sen verran olen kontrolloivista miehistä omassa elämässäni oppinut, että minulle riittäisi tuo sometilien vahtiminen - herra on hyvä ja häipyy. Ei ikinä!!
Vaikea kysymys, koska suhteemme olisi päättynyt siinä vaiheessa, kun mies olisi kysynyt tunnuksia some-tileilleni. Mikä ihme sinua vaivaa? Mitä sinulle on tapahtunut, että annat kohdella itseäsi tuolla tavalla?
Vierailija kirjoitti:
En missään nimessä. Kaikki välit poikki, kerrasta. Jos et usko, tervetuloa "mustasukkaisen kumppanin sairaimmat aivoitukset" -ketjuun. Minä pääsin pakoon ennen fyysistä väkivaltaa, aika moni muu ei ole päässyt. Tuo ei parane, se pahenee.
Olen miettinyt suhteen lopettamista, mutta sitten mietin että pitäisikö katsella vähän aikaa, jos mies todella muuttui? Jos ei muuttunut niin jätän.
Parempihan se on katsoa kuin katua.
Luin tilannekuvauksestasi viisi ekaa sanaa ja se riittää: en jäisi suhteeseen.
Hui kauhistus Olisin ottanut hatkat siinä vaiheessa, kun aletaan kysymään käyttäjätunnuksia ja salasanoja.
Miehesi kuulostaa ihan hirvitykseltä.
Heti eka lauseen jälkeen aattelin jo, että ei luoja! Nyt nainen arvostat itteäs sen verran, että dumppaat tommosen friikin. Tuommoisten käytös vaan pahenee aikaa myöten ja kohta se jo hakkaa sua.
Juokse!!!!!