Inhokkilahjanne?
Oikeasti saatuja tai sitten mitä ei olisi kiva saada.
Kommentit (46)
Exä osti aikoinaan ison, kömpelön, äänekkään ja tosi ikävän tyhjentää rikkaimurin minulle äitienpäivä ja yhdistettynä syntymäpäivälahjana. Silloin oli kyllä itkussa pitelemistä, kun viiden pienen lapsen kanssa ihan uupuneena odotin jotain henkilökohtaista muistamista, niin sain rikkaimurin, jota ei voinut edes sen äänen takia käyttää, kun lapset pelkäsivät.
Lakanat ja pyyhkeet, ellen ole itse saanut valita väriä ja kuosia etukäteen. Enkä sittenkään oikeasti tarvitse enempää kodintekstiilejä. Paras lahja olisi viherkasvi!
Halpalaatuinen kodin elektroniikka. Ei kiitos.
Lukion jälkeen oli tietysti ihan pakollinen lahja aina se kahviastiasto! "Näitä voi sitten käyttää vieraille ja juhlissa jatkossa!" Ei, vaikka miten selitin, että ei, en tarvitse ja ei, kukaan ystävistäni ei juo kahvia ja ei, ei voi olla 100% varma, että mitään juhlia edes tulisi, joissa kahviastiastoa tarvitsisi.
Tästä on kohta 20 vuotta ja en tänä aikana ole kertaakaan tarvinnut kahviastiastoa - enkä kyllä muutakaan astiastoa. Sinkkuna ja lapsettomana ei ole ollut tarvetta kihla-, hää- tai ristiäiskäyttöönkään, vaikka tätähän sitä ajettiin takaa sillä astiastolla aikoinaan.
Ex-poikaystävä antoi lahjaksi paistinpannun, koska HÄNEN mielestään oli kamalaa laittaa ruokaa sillä minun pannulla silloin, kun HÄN oli käymässä.
Itse hankin hänelle lahjoja, joista hän pitää.
Vauvan vaatteet ym. tarvikkeet. Kyllä, olen äiti, mutta silti ihan erillinen ihminen. Ei oma persoonani ole minnekään kadonnut lapsen synnyttyä, tykkäisin saada ihan henkilökohtaisiaiin lahjoja.
Miettikääpä: kuinka usein isä saa vaikka lastenvaatteita lahjaksi?
Vierailija kirjoitti:
Hemmottelulahjakortit.
Kun saisikin näitä, mutta kielloista ja ohjeista huolimatta anopilla on tapana laahata oman makunsa mukaista vaatetta, kodintekstiiliä ja sisustuskrääsää. Esimerkiksi jouluisin kun hän itse tykkää, että on jouluverhot, joulupöytäliina, koristejoulupukki, kynttilöitä ja palloja joka puolella, rihkamaa ja krääsää roikkumassa kaikkialla ja meillä ei sitten ole hänen mielestään yhtään jouluista, kun ei ole "riittävästi" koristeita. Onneksi voi sitten kivoilla lahjoilla "pelastaa" kolkon kotimme..
Eli ikävin lahja on se, joka on valittu vain ja ainoastaan antajan mieltymysten mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Hemmottelulahjakortit.
Ei kiitos ikinä näitä mulle, tai ylipäätään lahjakortteja. Käyttämättä jää.
Vaimolle vaikea ostaa lahjaa. Nyt pitäisi ostaa lahja. Onko teidän miflestä huono lahja jos ostan sellaisen epilaattori/ladyshaven?.tuntuuko vihjailulta.se mitä olen katsellut olisi laadukas,hintaa noin 80e. Nykyinen on joku tokmanni vehje. Kironnut kun on niin huono. Vai meneekö inhokkilahjalistalle.
Vierailija kirjoitti:
Vaimolle vaikea ostaa lahjaa. Nyt pitäisi ostaa lahja. Onko teidän miflestä huono lahja jos ostan sellaisen epilaattori/ladyshaven?.tuntuuko vihjailulta.se mitä olen katsellut olisi laadukas,hintaa noin 80e. Nykyinen on joku tokmanni vehje. Kironnut kun on niin huono. Vai meneekö inhokkilahjalistalle.
Tuo on vähän siinä ja siinä. Peruslaatuinen tuntuisi vihjailulta tai tylsältä (kuten esim silitysrauta tai muu kodin pienelektroniikka) mutta joku deluxe-malli, jota itse en ikinä raaskisi (hinnan takia) ostaa, tuntuisi kivalta, ehkä. Taustatyö sun kannattaa kyllä tehdä hyvin jos olet ostamassa laitetta, jonka käytöstä sulla ei ole ollenkaan omia kokemuksia.
Solmioneula. Saanut noita jo kolme kappaletta enkä ole ikinä käyttänyt.
Mikä tahansa astiasto. Tekisi mieli pudottaa maahan.
Teininä synttärilahjaksi saatu Sweet Valley High -sarjan romanssipokkari. Luin tuohon aikaan lähinnä Agatha Christietä, Edgar Allan Poea ja Stephen Kingiä, ja tämä oli myös lahjan ostaneilla sukulaisilla tiedossa. Kai sitten miettivät, että kyllähän kaikki teinitytöt romansseista tykkäävät...Mielestäni lahjan ostossa ei ole tärkeintä hyvä tarkoitus, vaan se, että pyrkii oikeasti ilahduttamaan lahjan saajaa. Muuten kyseessä ei ole mikään lahja.
Nykyään kysyn mielummin ensin onko lahjansaajalla jotain tiettyä mielessä mitä haluaisi. Ei ainakaan voi mennä vikaan. Itsekkin mielummin saan jotain mitä olen tarvinnut kun joku rihkama millä en tee mitään.
Vierailija kirjoitti:
Itse käytännönläheisenä ihmisenä tykkäisin. Olen saanut lahjaksi tässä ketjussa mainitut rikkaimurin ja paistinpannun, kerran vuosipäivälahjaksi mieheltä sain puurokattilan. Se ilahdutti enemmän kuin moni muu. Juju noissa kaikissa oli, että olivat tarpeen ja oikeasti laadukkaita! Voisinkin alkaa vihjailla omasta Tokmannin epilaattoristani, ei ole nimittäin kovin kummoinen... :D Joillekin uppoaa juuri tuollaiset lahjat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on vähän siinä ja siinä. Peruslaatuinen tuntuisi vihjailulta tai tylsältä (kuten esim silitysrauta tai muu kodin pienelektroniikka) mutta joku deluxe-malli, jota itse en ikinä raaskisi (hinnan takia) ostaa, tuntuisi kivalta, ehkä. Taustatyö sun kannattaa kyllä tehdä hyvin jos olet ostamassa laitetta, jonka käytöstä sulla ei ole ollenkaan omia kokemuksia.
Joo ei ole mikään perusmalli. Aika hieno ja ei halpa. Olen tehnyt jo paljon taustatutkimusta. Varmaan häytyy kysyä kaupassa joltain nais myyjältä:). Meillä lahjat ollut sellaisia että tulee käyttöön. Minä esim sain partakoneen ja olin ihan onneissani. Mielestäni paras lahja on sellainen jota tulee käytettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ei ole mikään perusmalli. Aika hieno ja ei halpa. Olen tehnyt jo paljon taustatutkimusta. Varmaan häytyy kysyä kaupassa joltain nais myyjältä:). Meillä lahjat ollut sellaisia että tulee käyttöön. Minä esim sain partakoneen ja olin ihan onneissani. Mielestäni paras lahja on sellainen jota tulee käytettyä.
Mä olen saanut äitienpäivälahjaksi tuollaisen. Tykkäsin kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki "toisenlaiset lahjat".
Nämä on pahimpia kaikista.
Raha. Se on niin persoonatonta ja kylmää.