Inhokkilahjanne?
Oikeasti saatuja tai sitten mitä ei olisi kiva saada.
Kommentit (46)
Sellaiset, joista "kaikki tykkää": Mariskooli, Aalto-maljakko, yms. Ei kiitos.
Sisustusesineet (menevät 99 kertaa 100:sta pieleen).
Samoin korut.
Random kodinkoneet, esim. leipäkone tai monitoimikone, kun mistään tällaisesta ei ole ollut puhetta.
Kuulostanpa kiittämättömältä :D
Lahjakortti on aika varma hankinta.
kaapit on muutenkin täyttä kaikenlaista roinaa, joten ainakin erilaiset koristeesineet on turhia. jos joku haluaa koristeita näytille, niin voi ostaa itse sellaisia kuin haluaa.
"Ostin tämän sinulle kun tykkäät lukea" joku romanttinen hömppäromaani naiselle, joka lukee lähinnä vain sci-fiä...
Suklaa, koska "kaikki naisethan tykkää suklaasta." Sori, en minä.
En tykkää saada mitään lahjoja, mies ja vanhemmat eivät tunnu tätä ymmärtävän kun jouluisin aina jotain ostavat vaikka olen monesti kieltänyt 😠 tästä syystä en juhli merkkipäiviä tms.
Mikä hyvänsä, joka on selvä osoitus siitä, että lahja on valittu lahjan antajan maun mukaan, ollenkaan miettimättä mikä on lahjan saajan maku tai mielipide ko. lahjasta.
Minusta on ihana saada lahjoja, mutta myönnän olevani ronkeli. Onneksi mieheni ja aikuiset lapseni tuntevat makuni. Oikeastaan mikä tahansa esine voi olla ihana tai kamala. Rakastan Miss Dior -tuoksua, inhoan Opiumia. Tykkään oman makuni mukaisista astioista, kammoan Pentikin astioita. Arvostan hillittyjä puuvillasatiinilakanoita, en voi sietää riemunkirjavia vuodevaatteita. Keltaisen kirjaston kirjat kiinnostavat, hömpät jäisi lukematta. Mahdotonta siis listata ei-toivottuja. Lahjaa antaessani ostan aina peruslaatua parempaa, pientä luksusta.
Kynttilät ja niihin liittyvät "astiat", kuten lyhdyt ja tuikkukupit
Vierailija kirjoitti:
Hemmottelulahjakortit.
Musta tää olisi ihana. Oon vinkkaillutkin, että olis ihanaa käydä kasvo- ja jalkahoidossa ja hierojalla, mutta saan aina just noita Pentikin astioita (yök) ja jotain kristallieläinkoristeita (tuplayök).
En saa nykyään koskaan lahjoja. Viimeisin lahja on tullut n. 10 vuotta sitten. Olen aikuinen ja voin ostaa haluamani tavarat itse. En siis ole katkera vaan onnellinen, kun minulle ei kuskata tarpeetonta krääsää vain tavan vuoksi.
Joku kirjoitti palstalla antavansa päiväkodin tädeille lastensa tekemiä ruukkuja kukkapurkeiksi. En voi ymmärtää. Siis joku lapsen itse tekemä purkki?
Kaikki! Osaan itse ostaa itselleni kaiken mitä tarvitsen.
Vierailija kirjoitti:
Joku kirjoitti palstalla antavansa päiväkodin tädeille lastensa tekemiä ruukkuja kukkapurkeiksi. En voi ymmärtää. Siis joku lapsen itse tekemä purkki?
Päiväkodeissa on muuten aina joulu- ja kevätjuhlien jälkeen henkilökunnan tilojen roskikset tosi täynnä.... terv. siivooja
Kukat. Kaikki kukat. Inhoan niitä. Aina oletetaan, että naiset tykkää kukista, minä en. Tv ope
Vihaisin yli kaiken jotain "kallista" (siis rahassa paljon maksanutta) koriste-esinettä tai jotain ällöttäviä astioita. Oikeastaan mikä tahansa aineellinen lahja olisi kauhistus. Oli se sitten lakana tai kirja. Mikseivät ihmiset voi olla antamatta mitään? Lahjakortti on ainoa, mikä on kiva.