Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Ahdistaako kun lapsilla alkaa kesäloma? Esikoulu

Vierailija
31.05.2018 |

ja kerhotkin loppuu. Melkein kiljuin riemusta kun piiiiitkä joululoma loppui.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja kerhotkin loppuu. Melkein kiljuin riemusta kun piiiiitkä joululoma loppui.

Mitähäh? Ei ahdista tippaakaan, on ihanaa, kun ollaan koko perhe lomalla pitkään. Opettajapariskunta, niin meillä on pitkät kesälomat ja ollaan koko loma perheen kesken. 

Ihanaa, kun ei ole aikatauluja ja voidaan vain olla. Käydään mökillä, ulkomailla, mummolassa ja kaupungin tapahtumassa.

Lapset 4v, 6v, 9v ja 12v.

Vierailija
22/59 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ahdista, päinvastoin. Olen äitiyslomalla, ihana kun ei tarvitse aamuisin lähteä vauvan kanssa viemään lasta eskariin.

Aiotaan ottaa kesä rennosti, ihana mennä rannalle ja kaupungille. Eikä lapsen tarvitse päiväkodissa kesällä olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen iloinen, että pääsevät ansaitulle lomalle!

Vierailija
24/59 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ahdista, vaan iloitsen lasteni puolesta ja omasta puolestani myös kun ei tarvi kersoja herätellä aamuisin, varsinkin se kasin aamu on helvettiä... mulle. Paljon helpompi lähteä itse vaan töihin, herätä rauhassa puoli ysiltä, käydä suihkussa, syödä jugurtti ja lähteä töihin ja hyvin ehtii ysiksi. 

Ja kun ei itse ole töissä niin saa nukkua rauhassa niin pitkään kun huvittaa. Ihanaa. 

Kyllä minä lapsenakin odotin kesälomaa, ihanan rauhallista, kavereiden kanssa leikkimistä, lukemista, omalla pihalla telttailua, uimassa käymistä... perheen kanssa autolla sukulointireissu... mumman luona olemista silloin kun hän vielä eli. Välillä hoidin pikkusiskonkin ettei hänen tarvinnut aina mennä hoitoon vaikka vanhemmat oli töissä. Miksi mun loma olis ollut mun vanhemmille joku ongelma?

Vierailija
25/59 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla ei ole lapsia niin eipä nyt kamalasti ahdista. Ainoastaan vähän ärsyttää, kun nyt ne kakarat pyörii pitkin kyliä ja haittaa meidän muiden rauhallista eloa. Pystyn kyllä samaistumaan vanhempiin jotka joutuvat koko pitkän kesän katselemaan tappelevia, huutavia ja kiukkuisia muksuja :/

Olitko sinä lapsena koko kesäloman huutava ja kiukkuinen? Mikä helvetti sua vaivas? Oliksä jotenkin sairas vai vaan helvetin huonosti kasvatettu lellipentu?

En minä ole ollut, ei mun sisarukset, eikä kukaan keitä mä tunnen, eikä myöskään mun lapset. Normaalit ihmiset nauttii lomasta ja kesästä, jopa silti vaikka kelit olis perseestä.

Vierailija
26/59 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkusen ahdistaa. Eilen olin lastenlasten synttäreillä ja siellä otettiin kauttarantain puheeksi, että lapsilla ei ole hoitopaikkaa heinäkuussa kolmeen viikkoon vielä tiedossa. Kolme vilkasta mukulaa. Teki mieli liueta huomaamattomasti paikalta.

Minä nyt en vaan ota niitä hoitaakseni. Olen sitten vaikka itsekäs, mutta haluan kuntoutua sairaalakeikan jälkeen ihan itsekseni.

Ei ole hoitopaikkaa? Kyllä kunnan pitää hommata myös heinäkuuksi hoito niille jotka sitä tarvii.

Vierailija
27/59 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista että joitain ahdistaa lasten kotona oleminen. Ymmärrän toki pointin lastenhoidon ja työn yhdistämisen kannalta, mutta ei ihmekään etteivät ihmiset halua lapsia tehdä kun heidät koetaan taakkana.

Vierailija
28/59 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia vanhempia ahdistaa, kun lapsilla alkaa kesäloma. Paitsi joitain eronneita, jotka muutenkin näkevät lapsiaan vain vuoroviikoin! Lapset vaan toiselle vanhemmalle ja itse viettämään helppoa elämää.

Ei todellakaan. Minua ahdisti tuo lasten koulu, kokeet ja joka aamuiset tappelut. Ihanaa kun voivat nukkua pitkään ja lopun päivän voivat minusta röhnöttää eikä minun tarvitse miettiä kokeita, arvosanoja eikä muutakaan.

Vierailija
29/59 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista. Olen opettaja, joten olen lapsen kanssa koko kesän kotona. Miehellä on lomaa vain kaksi viikkoa nyt kesällä, syksyllä sitten on toinen kaksiviikkoinen, kun koulut ja päiväkodit ovat jo alkaneet.

Valitsin aikoinani ammattini juuri tämän takia. Ei tule lapsenhoito-ongelmaa lomien aikaan. Minun äitini jatkokouluttautui opettajaksi, kun olin kymmenvuotias, ja kyllä se muutti meidän lapsien lomaelämän parempaan suuntaan. Kiertelimme yhdessä kartanoita, linnavuoria, luontopolkuja ja museoita ja kävimme mansikka- ja hernetarhalla yhdessä poimimassa monet ämpärilliset herkkuja. Kerran kävimme poimimassa maissia ja grillasimme ja keitimme niitä sitten iltapalaksi. Ei kyllä ole sen jälkeen paljon maissi maistunut.

Olen syynännyt kesämenolehden läpi ja etsinyt joka viikolle jotain kivaa puuhaa. Niinä viikkoina kun ei ole mitään, käymme vaikka museossa tai muuten vain torilla jätskillä. En minä nyt tarkoita mitään suurta ja ihmeellistä menoa, mutta esimerkiksi seurakunnan kesäkahvila on auki pariin otteeseen, mukilaan voisi mennä joinakin päivinä, kotieläinpihalle ja lastenmarkkinoille jne. Muuten sitten nukumme aamulla pitkään (lapsi on onneksi aamu-uninen), uimme pihassa, kutsumme kavereita leikkimään ja käymme mummolassa. Lapsen toiveena on myös oppia rullaluistelemaan, joten siinäkin puuhassa varmaan vierähtää tovi. Kiva kesä tulossa.

Vierailija
30/59 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia vanhempia ahdistaa, kun lapsilla alkaa kesäloma. Paitsi joitain eronneita, jotka muutenkin näkevät lapsiaan vain vuoroviikoin! Lapset vaan toiselle vanhemmalle ja itse viettämään helppoa elämää.

Ihanko totta? Itse olen totaaliyksinhuoltaja. Lapset ovat olleet jatkuvasti kanssani viimeiset 13 vuotta.

Vierailija
31/59 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista. Odotan innolla loma-aamuja, kun saadaan nukkua ilman aikaisia herätyksiä. Veikkaan että heinäkuun lopulla alankin sitten jo odotella koulujen alkamista..

Vierailija
32/59 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ahdista yhtään. Mut ahdisti, kun olisin taas ollu töissä koko kesän. Järkkäsin hommat niin, et mut lomautettiin......

Just joo. Voin ottaa sun työpaikan kun ei kelpaa sulle.

T.työtön

Mä oon työtön, mutta mieluummin olen kesän kotona lasten kanssa.

Vierailija
33/59 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa, koululaiset lähtee kolmeksi viikoksi isälleen. Minä kotona vauvan kanssa, tuleepa taloon hiljaista.

Vierailija
34/59 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa mahdollista pitää lapsi koko kesän lomalla... Mulla on 2,5 viikkoa lomaa, lapsi saa pitää 3 viikkoa lomaa. Kuka oikeasti valittaa siitä että on noin onnekas tilanne, että voi pitää lapset lomalla koko kesän? Itse odotan jo kauhulla sitä kun lapsi on koululainen, ei oma 5 viikon loma paljoa lämmitä, mihin sen lapsen laittaa loppuajaksi...

Vierailija
35/59 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun ei ole aikatauluja mutta lapset kaiket päivät jaloissa hyörimässä ei innosta, varsinkaan sadepäivät ja sellaiset päivät kun " ei ole tekemistä" .

Kun ei ole mökkiä, mummoja eikä kummeja ketä näistä välittäisi niin aika pitkäksi nuo lomat menee kun 24 h ollaan keskenämme.

Ja kyllähän me nyt muuallakin käydään ettei joku luule että kotona koko kesä, mutta pointti se että 2,5 kk on kuitenkin pitkä aika lomailla kun ei ole paikkaa minne muksut lykätä jos kaipaisi ihan hetken rauhaa.

Vierailija
36/59 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sikiätte jos ette kestä niitä

Vierailija
37/59 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista, meillä on vain yksi lapsi ja hänkin on jo 15v. Kesäkuun lopussa lomalle ja takaisin vasta kun koulut alkaa.

Vierailija
38/59 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensi vuonna joudutkin sitten lyhentämään työpäivän lapsen koulupäivän pituiseksi ja olemaan hänen kanssaan joka päivä koulun jälkeen. Onneksi olkoon.

Miks? Meillä eskarista lähtien lapsi tullut koulusta suoraan tyhjään kotiin. Menee nyt tokalle. t: ohis

Mistä eskarista pääsetetään lapset kulkemaan yksin kotiin? Eikö kaikilla olekaan samat säännöt, vanhempien haettava kouluikään asti.

Vierailija
39/59 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäkö on erojen yksi mahdollinen syy? Helpompi elämä vuoroviikoin, eihän tuo ole paha ollenkaan jos muuten saa asiat synkkaamaan exän kanssa.

Voisi kuvitella että ainakin narsistin taipumuksen omaavat suorastaan näkevät eron mahdollisuutena.

Vierailija
40/59 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista, ihana kun saa taas edes hetkeksi sen vapauden joka oli kotiäitinä, ihana kun ei tartte lapsia koko ajan hoputtaa, ihana kun saavat leikkiä leikkinsä loppuun asti, ihana kun ehdin ulkoilla lasten kanssa kunnolla, ihana kun yhdessäoloon mahtuu paljon enemmän kuin arkena! Liikennepuistoon, rannalle, museoon, pyöräilemään, ystäviä!

Ja kyllä, tulen polttamaan hihani sen riitelyn kanssa erinäisiä kertoja, mutta elämä on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä