Pullonpalautusautomaattien panttiarpajaisista avustusjärjestöille vain murusia
Yritys on käytännössä konkurssikypsä.
Mm.
"Poliisihallituksen Iltalehdelle toimittamien
asiakirjojen mukaan panttiarpajaisilla kerättiin SPR:n ja MLL:n nimissä vuosina 2012-2015 yhteensä 414 000 euroa, josta vain 28 000 euroa - alle seitsemän prosenttia - meni avustusjärjestöille."
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201805302200978078_u0.shtml
Katsokaa tarkkaan mille rahojanne lahjoitatte.
Kommentit (5)
Hyväntekeväisyyttä tosiaan. 87,5 prosenttia mennyt kuluihin.
Päävoiton todennäköisyys yhden suhde 80 miljoonaan ja voittoakin maksetaan lahjakortteina vuosikausia. Jos edes kohta maksetaan. Lottoaminenkin on järkevämpää jos arpajaisvoiton vuoksi pelaa.
SPR:n puheenjohtaja Pertti Torstila tienasi toissa vuonna yli 156 000 euroa.
SPR:n palkkalistoilla on myös pääsihteeri Kristiina Kumpula. Hän tienasi toissa vuonna mukavat ansiotulot – yli 107 842 euroa.
Hyviin ansioihin ylsivät myös Pelastakaa lapset ry:n ja Planin pääsihteerit. Hanna Markkula-Kivisilta Pelastakaa Lapset ry:stä tienasi tienasi ansiotuloja 96 609 euroa ja Planin pääsihteeri Ossi Heinänen 84 463 euroa.
https://www.iltalehti.fi/verot-2016/2016110122548715_db.shtml
Nyt minäkin ymmärrän miksi hyväntekeväisyystyö on niin kivaa. Siinä tulee itse sikarikkaaksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritys on käytännössä konkurssikypsä.
Mm.
"Poliisihallituksen Iltalehdelle toimittamien
asiakirjojen mukaan panttiarpajaisilla kerättiin SPR:n ja MLL:n nimissä vuosina 2012-2015 yhteensä 414 000 euroa, josta vain 28 000 euroa - alle seitsemän prosenttia - meni avustusjärjestöille."
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201805302200978078_u0.shtmlKatsokaa tarkkaan mille rahojanne lahjoitatte.
Sellaista ei ole kun ilmainen apu. Miksi ihmiset luulee, että kun tunkevat näihin erilaisiin järjestöihin rahaa tai muuta, niin se jelppi menee lyhentämättömänä perille. Suurinosa rahoista jää järjestäjän taskuun. Kerran oli tämä suoralähetys missä kerättiin rahaa lähi-idän kriisille ja lapsia kuvattiin kauheuksien keskellä. Jaakko Saariluoma itki telkkarissa kun teki juontoa, auttakaa auttakaa hyvät ihmiset. 20e puhelu. No soitin ja kysyin et miten mun 20e nyt menee. Niin 15e jäi suomeen ja 5e meni eteepäin. Kysyin, että jos te itse vetootte auttamiseen, niin miksi ette tee ilmaiseksi nyt tota muutamaa tuntia ja anna niitä rahoja lyhentämättömänä. EI vastausta. Soitin järjestäjälle, niin vastaus oli että liksat pitää maksaa.. Kysyin mitkä liksat jos haluatte auttaa pyytettömästi. Ei auttamisesta pidä maksaa. Hiljasuus ja luuri lyötiin korvaan.
Saariluoma se itki telkkarissa ja samalla tili täytty auttajien euroista. Minä osallistun heti, kun se 100% sinne minne se kuuluu.
Järjestäjille, juontajille, työntekijöille yms. maksetaan palkat, mutta ei käsittääkseni esiintyjille tai vierailijoille. Matkakulut ja ruokailut toki saatetaan korvata? Tuhansia euroja minuutissa nuo ohjelmat kuitenkin kustantavat joka tapauksessa ja ainakin Ylen tapauksessa ohjelman teon maksaa veronmaksaja. Avustusjärjestöjen johtoporras tarvitsee miljoonaliksansa jne... onhan noita kuluja.
SPR pyörittää veripalvelua ja mikäs siinä pyörittäessä: ihmiset tulee ilmaiseksi luovuttamaan verta ja SPR sitten myy sitä eteenpäin kivaksi katsomallaan hinnalla, jota ei säätele mikään viranomainen...
Sellaista ei ole kun ilmainen apu. Miksi ihmiset luulee, että kun tunkevat näihin erilaisiin järjestöihin rahaa tai muuta, niin se jelppi menee lyhentämättömänä perille. Suurinosa rahoista jää järjestäjän taskuun. Kerran oli tämä suoralähetys missä kerättiin rahaa lähi-idän kriisille ja lapsia kuvattiin kauheuksien keskellä. Jaakko Saariluoma itki telkkarissa kun teki juontoa, auttakaa auttakaa hyvät ihmiset. 20e puhelu. No soitin ja kysyin et miten mun 20e nyt menee. Niin 15e jäi suomeen ja 5e meni eteepäin. Kysyin, että jos te itse vetootte auttamiseen, niin miksi ette tee ilmaiseksi nyt tota muutamaa tuntia ja anna niitä rahoja lyhentämättömänä. EI vastausta. Soitin järjestäjälle, niin vastaus oli että liksat pitää maksaa.. Kysyin mitkä liksat jos haluatte auttaa pyytettömästi. Ei auttamisesta pidä maksaa. Hiljasuus ja luuri lyötiin korvaan.
Saariluoma se itki telkkarissa ja samalla tili täytty auttajien euroista. Minä osallistun heti, kun se 100% sinne minne se kuuluu.