Mitä ajattelet kympin tytöstä?
Kadehditko vai säälitkö? Toivotko omasta lapsestasi kympin lasta?
Kommentit (39)
Ajattelen, että osaamistaso vastaa todennäköisesti kasin tai ysin poikaa. Mutta koska koulussa annetaan "tyttölisää" numeroihin, niin hänestä tulee kympin oppilas.
Riippuu muista avuista ja persoonasta säälinkö vai kadehdinko.
Äkkiseltään sanottuna säälin.
Kunnioitan ja arvostan. Minulla on kaksi kympin tyttöä. T. Entinen kympin tyttö
Omani on, toivon hänelle rennompaa tulevaisuuttta.
Tyttölisää, miksi?
Spontaani mielikuvani on, että ysin poika saa helpommin kympin koska vertailupohjana toimivat usein hieman vilkkaammat pojat. Mutta tiedä häntä.
Toivon, että omat kympit ja ällät tulivat ilman lisiä :)
Vierailija kirjoitti:
Kunnioitan ja arvostan. Minulla on kaksi kympin tyttöä. T. Entinen kympin tyttö[/quote
Minullakin on kaksi kympin tyttöä ja arvostan heitä kovasti.
Itse olin kasin tyttö😉Tytöstä polvi paranee...
Mä olen itse sellainen kympin tyttö (keskiarvo 9.7), ja todella ujo ja introvertti. Vaikka olenkin vielä aika pieni ja mulla on elämä edessä, niin kyllä mä haluaisin että mun elämäelänään mahtuis muutakin kuin koulu ja kirjat. Tuntuu pahalle olla isossa porukassa, mutta sit oon kumminkin kateellinen niille, joilla on kavereita. Kuulostaa varmaan tyhmälle, mutta mäyritetään vähän säälin itse itseäni, kunnioita en ainakaan. Mä kunnioitan ihmisiä, jotka osaa keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Tyttölisää, miksi?
Spontaani mielikuvani on, että ysin poika saa helpommin kympin koska vertailupohjana toimivat usein hieman vilkkaammat pojat. Mutta tiedä häntä.
Mielikuva naisilla on tietenkin tuo, mutta tutkimukset kertovat aivan toista tarinaa. Näistä tutkimuksia on meillä Suomessakin jo saatu aikaan vaika kuinka monta, mutta silti naiset mieluummin luottavat siihen omaan mutuunsa kuin tieteeseen. Ilmeisesti totuus on liian vaikeasti nieltävissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttölisää, miksi?
Mielikuva naisilla on tietenkin tuo, mutta tutkimukset kertovat aivan toista tarinaa. Näistä tutkimuksia on meillä Suomessakin jo saatu aikaan vaika kuinka monta, mutta silti naiset mieluummin luottavat siihen omaan mutuunsa kuin tieteeseen. Ilmeisesti totuus on liian vaikeasti nieltävissä.
No linkitäs nyt niitä tutkimuksia sitten.
Että miten se sen tekee. Olisin itse voinut olla vielä ahkerampi koulussa, mutta tuntuu että vuorokaudessa ei ole edes tarpeeksi tunteja, että olisin voinut mitenkään opetella asioita niin hyvin, että olisin saanut enimmäkseen kymppejä.
- kasin oppilas
Kunnioitan, mutta en lähtisi ylistämään tyttöä korkeista arvosanoista, sillä tämä aiheuttaa ihan hirveästi suorituspaineita. Ylpeä saa olla mutta pitää muistaa, ettei koulutus tai koulumenestys välttämättä takaa kaikkia muita elämässä tarvittavia taitoja. :)
Itse tekisin tytölle selväksi, että hänet hyväksytään, olivat hänen kouluarvosanansa sitten millaisia tahansa.
Ennen olisin ajatellut, että on fiksu ja osaa ajatella kriittisesti tai ainakin ahkera, nykyisellä opsilla ehkä hieman keskinkertainen, mutta hyvin, hyvin miellyttävä.
No ei kai se kovin hyvä juttu ole. Miksei mennyt ysiltä suoraan lukioon tai amikseen tai jonnekin? Miksi täytyi jäädä kympille? Toisaalta, ehkei se kovin huono juttu myöskään ole.
13v kirjoitti:
Mä olen itse sellainen kympin tyttö (keskiarvo 9.7), ja todella ujo ja introvertti. Vaikka olenkin vielä aika pieni ja mulla on elämä edessä, niin kyllä mä haluaisin että mun elämäelänään mahtuis muutakin kuin koulu ja kirjat. Tuntuu pahalle olla isossa porukassa, mutta sit oon kumminkin kateellinen niille, joilla on kavereita. Kuulostaa varmaan tyhmälle, mutta mäyritetään vähän säälin itse itseäni, kunnioita en ainakaan. Mä kunnioitan ihmisiä, jotka osaa keskustella.
*mä välillä, ei mäyritetään. Autocorrectini on outo
Vierailija kirjoitti:
Kadehditko vai säälitkö? Toivotko omasta lapsestasi kympin lasta?
Oma sukulaiseni on kympin tyttö, joka on kärsinyt mt-ongelmista teinistä lähtien ja on työkyvyttömyyseläkkeellä. En todellakaan toivo samaa kohtaloa omille lapsilleni.
Ai sellasta et koulussa arvosanat on kymppeja, vai sa niinku tarkotat?
esim.mua on sanottu kympinnaisexi
Mut en oo saanu kokeista aina kymppeja xD
Tuskin kasvatan lapsesta semmosta et ulkosesti kaiken pitaa olla ok ja parasta,ei kaikessa tarvii ponnistella vakisin
Edes Thaimaasta ei saa noin halvalla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttölisää, miksi?
No linkitäs nyt niitä tutkimuksia sitten.
Sari Mullolallta ja Liisa Keltikangas-Järviseltä löytyy. Laitapa nuo nimet Google Scholariin.
Kunnioitan. Ehkä mun lapsesta ei kummastakaan tule kympin poikaa, ysin poikia voi tullakin.