Opettajien pitkä kesäloma ja lapsilta saadut lahjat (lahjukset)
Koulujen kevätjuhliin on enää 3 yötä. Eiköhän olisi aika jo aloittaa keskustelu (lue: ruikutus) siitä, kuinka opettajilla on liian pitkät lomat, joita voisi lyhentää ainakin 100 päivää ja turha heille on mitään lahjoja viedä, kun kuitenkin saavat miljoonapalkkansa ja heittävät ne Liisa-Pettereiden satasien arvoiset mitättömät lahjukset kuitenkin suoraan roskiin.
Kommentit (30)
Ei mua haittaa opettajien "lomat" eikä palkat. Sitä en ole kyllä koskaan ymmärtänyt miksi opettajille pitäisi viedä lahjoja joka kevät, tai edes kun lapsi pääsee seuraavalle asteelle? Eri asia jos lapsi itse haluaa muistaa opettajaansa. Opettajat tekevät työtään, he saavat siitä palkkaa. Heidän työnsä on tärkeää, aivan samoin kuin kaikkien muidenkin työ, mutta harvojapa meistä muistetaan lahjoilla joiden ajatellaan jotenkin "kuuluvan etikettiin". Me ei eletä tippiyhteiskunnassa vaan työstä maksetaan ihan palkka. Joskus joku tyytyväinen asiakas haluaa erikseen muistaa ja toimittaa lahjan, se on aivan ihanaa. Vrt lapsi itse haluaa hankkia lahjan opelleen.
Opettajien kesäloma on palkaton. Palkkaa tulee vuodessa kymmeneltä kuukaudelta, mutta se jaetaan kahdelletoista.
Vierailija kirjoitti:
Ei mua haittaa opettajien "lomat" eikä palkat. Sitä en ole kyllä koskaan ymmärtänyt miksi opettajille pitäisi viedä lahjoja joka kevät, tai edes kun lapsi pääsee seuraavalle asteelle? Eri asia jos lapsi itse haluaa muistaa opettajaansa. Opettajat tekevät työtään, he saavat siitä palkkaa. Heidän työnsä on tärkeää, aivan samoin kuin kaikkien muidenkin työ, mutta harvojapa meistä muistetaan lahjoilla joiden ajatellaan jotenkin "kuuluvan etikettiin". Me ei eletä tippiyhteiskunnassa vaan työstä maksetaan ihan palkka. Joskus joku tyytyväinen asiakas haluaa erikseen muistaa ja toimittaa lahjan, se on aivan ihanaa. Vrt lapsi itse haluaa hankkia lahjan opelleen.
Ei tarvitsekaan. En tunne yhtään opettajaa jonka mielestä tarvitsisi
Harvasta asiasta olen niin kiitollinen kuin siitä etten opiskellut opettajaksi. Vihoviimeinen ammatti! Loputonta kurinpitoa ja komentamista, järkyttävä määrä erityistarpeisia lapsia ja runsaasti hankalia vanhempia jotka kiusaavat opettajia. Olisin menettänyt mielenterveyteni alta aikayksikön.
Opettajat ovat palkkansa ansainneet ja myös lomansa työn vaativuuden ja raskauden vuoksi.
Oppilaat ostaa kimpassa opettajalle esim. synttärilahjan.
Jos opettaja on kiva. Kuspää ei saa mitään.
Opettajien lomia voisi lyhentää puolella
Vierailija kirjoitti:
Opettajien lomia voisi lyhentää puolella
Ja palkan puolittaa myös. Miks lasten kanssa leikkimisestä maksetaan joillekkin 5 tonnia, mutta jos nimikkeesi on lastentarhan opettaja, niin sitten sulle maksetaan samasta työstä 2 tonnia.
Varmaan siis hyvin tunnistat uupumuksen ensi merkkejä ja tiedät miten ne syntyvät.