Tykkäsin teininä mökkeilystä - olinko outo?
Mielelläni lähdin aina kesällä perheen kanssa mökille, oli mukava saunoa, grillailla, kävellä luonnossa yms. Ei mitään angstia sen suhteen koskaan. Onko mussa jotain vikaa? :D
Kommentit (29)
Ehkä, mutta niin olin minäkin :) Ei minulla ollut mökillä tylsää, vaikkei silloin edes ollut nettiä eikä meillä ollut siellä telkkariakaan.
No tylsillä ihmisillä on tylsää.
Niillä on tylsää mökillä, niillä on tylsää kapungissa...ne ei jaksa itsejään, koska ovat niin tylsiä.
Jotkut viihtyvät itsensä kanssa ja tylsistyvät erittäin harvoin. Mökillähän on vaikka mitä tekemistä.
Minä en tykännyt olla kotoa. Onnellisin aika lapsuudessa ja teini-iässä oli kun olin isovanhempien kanssa mökillä. Vietin siellä aina vähintään puolet kesälomasta ja tietysti syys- ja talvilomat. He kuolivat ennen kuin täytin 18 ja sukuni päätti myydä mökin. Olen käynyt sen jälkeen ystävien mökeillä, muiden sukulaisten mökeillä ja vuokramökeillä, mutta ei siellä tule samanlaista kotoista tunnetta vaan on tavallaan vaan vieraana. Joka kesä sieluni kaipaa kaupungista Saimaan rannalle. Jonain päivänä vielä ostan oman mökin.
Mökkiaika oli elämäni parasta aikaa ilman mitään velvollisuuksia.
Mökkeily on perseestä kun jokapaikassa on itikoita ja tsetsekärpäsiä.
Tjaa, enpä tiedä - minusta et, koska tykkäsin siitä itsekin. En tosin mökkeillyt vanhempieni kanssa, kun meillä ei ollut kesämökkiä (maatila, niin siinä oli mökkiä kerrakseen kesät talvet), mutta kaverilla oli, ja siellä tykkäsin olla.
Minä myös tykkäsin! Oli ihanaa mennä rentoutumaan ja kalastamaan. Edelleenkin rakastan mökkeilyä ja ei haittaa lainkaan ulkohuussi tai itikat.
En kyllä pitänyt itseäni outona, vaikka moni muu ikäiseni ei olisi mistään hinnasta lähtenyt mökille.
Itsekin olen aina rakastanut mökkeilyä. Isäni ei raaskinut myydä perheemme mökkiä pois, kun olin teininä niin sitä vastaan.
Läheskään kaikki teinit eivät ole hankalia sekopäitä, jotka osoittavat mieltään joka asiasta ja kapinoivat. Totta kai näitäkin on, mutta ei pitäisi ainakaan ääneen olettaa että kaikista tulee sellaisia. Sellainen puhe tavallaan antaa luvan sille että sekoillaan entistä enemmän.
Itsekin olin melkoisen helppo teini (vietin ihan mielelläni aikaa perheen kanssa enkä aiheuttanut suuria huolia) ja silti musta tuli oikein toimintakykyinen aikuinen ;) Elämä ei tosiaankaan toimi niin kuin jenkkielokuvissa ja -sarjoissa.
Kuulostaa siltä että sulla oli hyvä perhe, jonka kanssa yhteinen mökkielämä onnistui ja kaikki nauttivat. Ole iloinen siitä :)
Mökkeilty on ihan penskasta asti. Kannattaa muuten ostaa semmonen mosquito trap laite, maksaa helvetisti (olisiko 400e) mutta ei kyllä koko kesänä näy hyttysiä, worth it.
Mäkin tykkäsin, meillä on mökki saaristossa ja oli, ja on vieläkin, aivan ihanaa päästä viikonlopuksi pois kaupungista :)
Ihan yllätyin viime kesänä kun kaverini 14-vuotias tyttö oli meillä 2 viikkoa kaverini sairaala-ajan ja tyttö viihtyi niin hyvin. Me siis asutaan maalla mökkiolosuhteissa ympäri vuoden. Tyttö kierteli maita ja mantuja koiran kanssa, omasta tahdosta osallistui kasvimaalla hääräilyyn, tykkäsi kokkailla mun kanssa, grillata, perata kaloja, pestä pottuja, paistaa lettuja ja sellaista. Kävi ongellakin melkein joka päivä ja puuhaili yksin ja yhdessä meidän kanssa mitä milloinkin. Yhtenä sadepäivänä sanoi olevan ihanaa, kun saa lojua ja lukea lehtiä ullakolla peltikaton alla ja kuunnella veden ropinaa katolla. Meillä on tosi vanhoja lehtiä (30-50 -luvulta) ja ne oli tytön mielestä tosi hauskoja. Meillä oli sellaiset säännöt tytön vierailun aikana, ettei mitään ole pakko tehdä, mutta kaikkeen saa osallistua jos haluaa. Riittää kun petaa sänkynsä, vie lautasensa tiskialtaaseen ja huolehtii siitä, että omat tavarat ja vaatteet ei ole ihan levällään joka paikassa, mutta tyttöpä oli ihan kuin olisi aina täällä asunut. Kävi jopa yöravustamassa. Ihan innoissaan mukana kaikessa. Äitinsä soitti yksi ilta, että onko tyttö tallessa, kun ei ole vastannut puhelimeen koko päivänä. Selvisi, että puhelin oli jäänyt autoon kun käytiin kaupassa, eikä tyttö ollut sitä kaivannut koko päivänä.
Tyttö on tulossa jälleen kesällä meille, nyt melkein 15-vuotiaana. Ihan itse soitti ja kysyi, että saisiko tulla uudestaan. Meistä se on ihanaa!
Vierailija kirjoitti:
Mäkin tykkäsin, meillä on mökki saaristossa ja oli, ja on vieläkin, aivan ihanaa päästä viikonlopuksi pois kaupungista :)
Se meri-ilma! Aaaaahhh... Mieluummin sinne kuin jonnekin festareille tungokseen katsomaan örveltämistä järkyssä metelissä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan yllätyin viime kesänä kun kaverini 14-vuotias tyttö oli meillä 2 viikkoa kaverini sairaala-ajan ja tyttö viihtyi niin hyvin. Me siis asutaan maalla mökkiolosuhteissa ympäri vuoden. Tyttö kierteli maita ja mantuja koiran kanssa, omasta tahdosta osallistui kasvimaalla hääräilyyn, tykkäsi kokkailla mun kanssa, grillata, perata kaloja, pestä pottuja, paistaa lettuja ja sellaista. Kävi ongellakin melkein joka päivä ja puuhaili yksin ja yhdessä meidän kanssa mitä milloinkin. Yhtenä sadepäivänä sanoi olevan ihanaa, kun saa lojua ja lukea lehtiä ullakolla peltikaton alla ja kuunnella veden ropinaa katolla. Meillä on tosi vanhoja lehtiä (30-50 -luvulta) ja ne oli tytön mielestä tosi hauskoja. Meillä oli sellaiset säännöt tytön vierailun aikana, ettei mitään ole pakko tehdä, mutta kaikkeen saa osallistua jos haluaa. Riittää kun petaa sänkynsä, vie lautasensa tiskialtaaseen ja huolehtii siitä, että omat tavarat ja vaatteet ei ole ihan levällään joka paikassa, mutta tyttöpä oli ihan kuin olisi aina täällä asunut. Kävi jopa yöravustamassa. Ihan innoissaan mukana kaikessa. Äitinsä soitti yksi ilta, että onko tyttö tallessa, kun ei ole vastannut puhelimeen koko päivänä. Selvisi, että puhelin oli jäänyt autoon kun käytiin kaupassa, eikä tyttö ollut sitä kaivannut koko päivänä.
Tyttö on tulossa jälleen kesällä meille, nyt melkein 15-vuotiaana. Ihan itse soitti ja kysyi, että saisiko tulla uudestaan. Meistä se on ihanaa!
Taidatte itse olla niin leppoisia immeisiä että teillä viihtyisi ja teistä tykkäsi kuka vaan. Tytöllä käyny tajuton munkki että löysi noin kultaisia ihmisiä ystävikseen!!
Sehän on juuri parasta vielä tuossa iässä, vanhemmat hoitavat kaikki kunnossapitohommat ja itse voi laiskotella
Vierailija kirjoitti:
Mökkeily on perseestä kun jokapaikassa on itikoita ja tsetsekärpäsiä.
Tsetsekärpäsiä sulla on housussas.
Huvittaa tuo, että eniten mökkien itikoista nillittää ne, jotka ei koskaan ole mökillä edes käyneetkään.
Tottahan mökeilläkin jonkun verran itikoita on, jossain enemmän, jossain vähemmän, mutta melko nopeasti niiden kanssa tottuu elelemään.
Illalla tietysti verkkareita ja pitkähihaista päälle ja jos nyt kovin allerginen hyttysen pistoille on, niin sitten voi myrkkyäkin ajatella. Itse olen maalla kuusikon keskellä ja suon laitamilla asustellut jo pitkään, joten minua ne ei haittaa enää milläänlailla. Olen itseni siedättänyt siihen kondikseen, että en saa hyttysistä minkäänlaisia paukamia, vaikka kuinka imisivät. Enkä niitä enää muutenkaan isommin huomio. Saatan laappasta käsivarrelta tai reideltä pois jos sattuu näkökenttään osumaan, mutta en niihin muuten kiinnitä juurikaan huomiota. Auringon paistessahan niitä ei juuri edes pihassa ole, vaan pörräävät varjossa metsän puolella.
Kaikesta muusta tykkäsin, paitsi hyttysiä inhosin ja inhoan edelleen.
Sinkkumies
Ja nykyään ilmeisesti vollotat vauvapalstalla, ei elämä tehnyt sen viisaammaksi. Maalaisjärki hoi..
Ehkä sitten kun pääset teini-iästäsi ohi ymmärrät, että ihminen saa haluta ihan mitä tahtoo. Ei tartte elää minkään piparimuotin muotoista elämää jos tykkää tehdä asioita toisin.