Miksi teinit eivät halua mökille?
Joka tapauksessa aamusta iltaan puhelimella/tabletilla/läppärillä, sama kai se on missä niitä tuijottaa?
Kommentit (34)
Normimeinkiä. Lapsena tykätään käydä, mutta teini-iässä tulee teinien riennot ja halutaan ottaa irtiottoa vanhemmista. 10 vuoden päästä alkaa käymään taas, mutta tällä kertaa kavereidensa kanssa saunailtaa viettämässä. Sitten kun tulee perhettä, niin alkaa taas mökkikin enemmän kiinnostaa ja eläkepäivillä ei taas muuta tehtäiskään, kun oltais mökillä ;)
Vierailija kirjoitti:
Kaukana kaikesta, hyttysten syötävänä, pienessä kopissa perheen kanssa, vessana haiseva huussi ja peseytyminen vaivan takana. Ei kai se teiniä houkuta. Ei houkuttaisi minuakaan.
Joillakin meistä on hieman parempia mökkejä :)
Silloin nuorena kun vanhukset menivät mökille, pidettiin kämpässä bileitä, pajauteltiin ja kimpassa ristiin rastiin nusssittiin. Kaikkia näitä yhdessä.
Itse olen 50v ja muistan miksi teininä en halunnut sukulaisvierailulle enkä mökille.
Omat lapset saivat siinä iässä armahduksen.
Lähdettiin sellaisten perheiden kanssa jonnekin, jossa oli saman ikäiset teinit.
Nyt on lapset jo aikuisia.
Ap, miksi teini HALUAISI mökille?
T. Kolmen teinin äiti, joka ei teininä lähtenyt kenenkään mökille kuin pakotettuna
Teini haluaa olla jo erossa vanhemmistaan, luonnollisesti.
Kyllä meidän teini tykkäsi käydä mökillä meidän kanssa. Onhan siellä hienot maisemat ja sellaista puuhaa, mitä ei ole kaupungissa (rantasauna, takan polttaminen, halkohommat klapikoneella). Teini on myös tykännyt tutustua ympäristöön. Sanoi lähtevänsä vähän katselemaan paikkoja ja kahden tunnin kuluttua tuli viesti, että tulen puolen tunnin päästä takaisin. Ihan intona oli siellä kävellyt ja ottanut kuvia kaiken maailman ötököistä, joita oli kohdnnut, ja esitteli meillekin niitä palattuaan.
Mutta on meillä siellä ihan toimiva netti ja yksi läppärikin, että kyllä sieltä ulkomaailmaankin pystyy olemaan yhteyksissä.
Koska mökillä yleensä viihtyvät myös itikat, mäkäräiset, paarmat, äkäiset ampiaiset, hämähäkit ja muut kammotukset.
Haluaa mökille mutta ei vanhempiensa kanssa. Kaveriporukan tai kaverin kanssa tosi jees
Riippuu teinistä. Itse tykkäsin teininäkin mökkeilystä, koska olen kiinnostuut luonnosta ja mökillä tuli aina luettua melko läjä kirjoja, uitua yms. Mutta olinkin koko kouluajan vähän outolintu, en ollut kiinnostunut päihteistä enkä bileistä enkä hengaamaan joka hetki kavereiden kanssa (joita siis oli ihan riittävästi). Olen aina viihtynyt hyvin yksin, ja usein en lyhyillä lomilla tavannut kavereita ollenkaan ja kesälläkin vaan muutaman kerran.
Teinit eivät päätä mitä perheessä tehdään. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Teinit eivät päätä mitä perheessä tehdään. Piste.
Mä päätin teininä etten lähde mökille enkä lähtenyt. Jos olisi käynyt käsiksi ja yrittänyt pakottaa, olisin soittanut poliisit pahoinpitelystä. Että jotkut teinit kyllä päättävät.
Minä viihdyin koska ei ollut juuri kavereita eikä ole vieläkään.
Heikko nettiyhteys ja hyttyset on meillä päällimmäisinä ongelmina.
Itseäni v*tutti samalla mökillä teininä sähkönpuute, tvn puute ja huussi.
Nykyään on aurinkosähkö ja kompostoiva huussi, joten ne on korjaantuneet. Mutta uusia tulee näköjään aina.