Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskotko IoT eli esineiden internet-alaan?

Vierailija
30.05.2018 |

Kannattaisko sijoittaa sellaisiin firmoihin? Miten itse toimisit?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai olen muutosvastarinnan läpitunkema, mutta en halua leivänpaahdinta, joka vakoilee minua ja toimii samalla roskapostipalvelimena.

Vierailija
2/5 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulta kysyt, että onko IoT tulevaisuuden ala jossa on tuottomahdollisuuksia, niin kyllä on. Uutisia seuraamalla kuitenkin huomaa, että alassa on myös ihmisten tietosuojan kannalta ahdistavia piirteitä (koneet ovat yhdistettyinä nettiin ja voivat siis vakoilla käyttäjiä toisin kuin perinteiset, ei netissä olevat kodinkoneet). Voi siis syntyä vakoiluskandaaleja, joka saa ihmiset olemaan ostamatta "älykodinkoneita" ja IoT-firmojen osakekurssit laskevat.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sijoitin firmaan joka tekee näiyä ratkaisuja lähinnä teollisuudelle. Eli lähinnä seurantasysteemejä, mikä kone ja mitä tavaraa kulkee missäkin jne.

Vierailija
4/5 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minulta kysyt, että onko IoT tulevaisuuden ala jossa on tuottomahdollisuuksia, niin kyllä on. Uutisia seuraamalla kuitenkin huomaa, että alassa on myös ihmisten tietosuojan kannalta ahdistavia piirteitä (koneet ovat yhdistettyinä nettiin ja voivat siis vakoilla käyttäjiä toisin kuin perinteiset, ei netissä olevat kodinkoneet). Voi siis syntyä vakoiluskandaaleja, joka saa ihmiset olemaan ostamatta "älykodinkoneita" ja IoT-firmojen osakekurssit laskevat.  

Onhan iot paljon enemmän kuin tuo, lähinnä yrityskäyttöön luodaan ratkaisuja. Katsoppa H&D Wireless.

Vierailija
5/5 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sijoittaisi koska koen sen eettisesti erittäin arveluttavaksi toiminnaksi. Lähinnä koska tietoturvaan ei panosteta (lisäisi "tarpeettomasti" kustannuksia) ja koska usein niitä käytetään myös vakoilemiseen. Monet laitteet eivät käytännössä edes ole omistajansa hallussa eikä omistaja täten voi korjata niissä olevia puutteita.