Lapsi heitteli sorsan poikasia kivillä
Rannassa joku vapaan kasvatuksen hedelmä katsoi asiakseen heitellä sorsan poikasia pikkukivillä. Äitiä ei näyttänyt kiinnostavan joten sanoin lapselle ettei sorsia kohti saa heitellä. Siinä vaiheessa äitiäkin alkoi kiinnostaa ja sanoi ettei minulla ole oikeutta kasvattaa hänen lastansa. Sanoin että jonkun on pakko, kun hänkään ei ole hommaa nähtävästi hoitanut. Onneksi kivien heittely loppui kun lähtivät pois.
En silti ymmärrä kuka vanhempi ei sano lapselleen tuollaisesta, varsinkin kun näki kokoajan mitä tapahtuu?
Kommentit (39)
Tää vaikutta provolta, mutta tositarina jo 70-luvulta. Äitini oli kieltänyt pikkupoikaa heittelemästä kiviä kerrostalon ovien ikkunoihin ja pojan äiti oli vastannut ettei "Joonaa" saa kieltää, "Joonan" pitää antaa kasvaa vapaasti." (hups, laitoin vahingossa oikean nimen). Äiti oli vastannut tuohon tapaan, että senkun särkee teillä kotona mitä haluaa, mutta teidän ovien ulkopuolella on samat säännöt kaikille ja kukaan ei ole vapaa särkemään mitään jos hän on näkemässä.
Olen nähnyt sorsia heitettevän kivillä, hiekalla, kävyillä, kepeillä, oksilla jne jne. Eräs urheilijatyttö potki hiekkaa päälle. Olen puuttunut asiaan usein ja joutunut joskus jopa karjaisemaan kun viesti ei teinipojille ole perille mennyt parilla nätillä sanomisella. t: lintujen ystävä
Kauan sitten tapahtunut tositarina: Olin rautakaupassa ja vieressäni oli nuori isä pikkupojan kanssa. Poika mankui jotain tiskillä olevaa ja isä sanoi: Laita taskuun vaan heti!
Muutamaa päivää myöhemmin kuljin vauvanvaunujen kanssa samassa pikkukaupungissa. Ympärilläni alkoi rapista kummasti ja katsoin kadunvarteen: Sama isä ja poika ja poika heittelee minua ja vaunuja kivillä! Sanoin, ettei ihmisiä saa heitellä kivillä. Hyvä, ettei isukki käynyt päälle.
Mitä sitten tuli Tanskasen pojasta, en tiedä. Tarkistin ark:sta rekkarin perusteella omistajan nimen nimittäin.
ps.viimeksi oli irrallinen koira joka juoksi valtoimenaan kaupunkialueella ja sorsaemo ja poikaset metrin päässä. Pyysin laittamaan omistajaa koiran kiinni. Omistaja sätti ja haukkui minua yli 10 minuuttia. t: lintujen ystävä
Nähnyt myös aikuisilta vastaavaa toimintaa :( sitä ei voi puolustella edes ymmärtämättömyydellä.
Vierailija kirjoitti:
Kauan sitten tapahtunut tositarina: Olin rautakaupassa ja vieressäni oli nuori isä pikkupojan kanssa. Poika mankui jotain tiskillä olevaa ja isä sanoi: Laita taskuun vaan heti!
Muutamaa päivää myöhemmin kuljin vauvanvaunujen kanssa samassa pikkukaupungissa. Ympärilläni alkoi rapista kummasti ja katsoin kadunvarteen: Sama isä ja poika ja poika heittelee minua ja vaunuja kivillä! Sanoin, ettei ihmisiä saa heitellä kivillä. Hyvä, ettei isukki käynyt päälle.
Mitä sitten tuli Tanskasen pojasta, en tiedä. Tarkistin ark:sta rekkarin perusteella omistajan nimen nimittäin.
Mua heitteli kerran kaks n. 6-vuotiasta pikkutyttöä kivillä, kun kävelin yhden omakotitalon ohi. Nauroivat päälle. Hassun hauskaa =D
Ei tapahtunut itselleni, mutta äidin entinen miesystävä kertoi, että oli jutellut pikkupoikien kanssa, jotka olivat innoissaan puhuneet "lokkien lennättämisestä". Tämä lokkien lennättäminen oli sitä, että laittoivat pullaa tai jotain muuta ruokaa uistimen koukkuun. Virvelin avulla sitten "lennättivät" lokkiraukkoja aivan kuin jotain leijaa. Aivan käsittämättömän sairasta.
Minun nähden ei penikoiden kannata kiusata mitään eläintä, olen niin eläinrakas. Otan kyllä heti niskavilloista kiinni ja pidän puhuttelun.
Vierailija kirjoitti:
Pikkusorsat on ihanimpia!
Jep! Toisin kun nämä ihmispennut!
Vierailija kirjoitti:
Ei tapahtunut itselleni, mutta äidin entinen miesystävä kertoi, että oli jutellut pikkupoikien kanssa, jotka olivat innoissaan puhuneet "lokkien lennättämisestä". Tämä lokkien lennättäminen oli sitä, että laittoivat pullaa tai jotain muuta ruokaa uistimen koukkuun. Virvelin avulla sitten "lennättivät" lokkiraukkoja aivan kuin jotain leijaa. Aivan käsittämättömän sairasta.
Tämän luettuani ja muutkin täällä, eipä tarvi verenpaineita mitata! Käsittämätöntä! Lainaan erästä professoria ( nimeä en muista) joka totesi näin "ihminen on mielisairas eläin!!
Nolla kautta viisi. Ei edes hyvä provo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hohhoijaa. Antakaa lasten leikkiä ja kujeilla. Itse heittelen vieläkin kissoja kivillä, jos tulevat vastaan.
N20
Heitänpä siis sinua kivellä, nyrkin kokoisella sellaisella, kun tulet vastaan. Ja aapeen esimerkkipennun nilkasta järveen.
Niinkö? No sinähän sairas olet kun asetat kissanrääpäleen ihmishengen edelle. Kuulut laitokseen.
Asetan koska tahansa kissan hengen tuollaisen paskakasan edelle. Aika sairasta on se, että kuvittelee ihmisenä olemisen vapaakortiksi mihin vain.
Päinvastoin on niin, että en oikein pidä ihmisinä niitä, jotka eivät kykene ihmisyyden mukaan käyttäytymään. Sadismi ja rääkkääminen ei ole ihmisyyttä, vaan perversio.
Lapset pystyy vaikka mihin julmuuksiin jos ei kielletä ja opeteta. Empatia ei ole sisäsyntyistä, se opitaan.
Itse jouduin huusin kerran lapsena Tanskan rannikolla suomeksi tanskalaisille lapsille, jotka vetivät meduusoita (sellaisia vaarattomia) rannalle ja tökkivät niitä kepeillä. Eivät uskoneet (ymmärtäneet), joten isäni ärähti muutaman ruotsin sanan ja johan rääkkääjäpennun kaikkosivat. Minä ja pikkuveli koetettiin sitten pelastaa meduusoja hiekkalapiollamme, mutta eihän ne raukat siitä toenneet.
Olispa äiti ja isukkisorsa hyökänneet kimppuun niin olisi penska ja äiti saaneet opetuksen...
Jos olisivat olleet joutsenen poikasia niin silloin olisi voinut lähteä henki. Niitä vanhemmat eivät jätä hetkeksikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä meillä on tulevaisuuden sarjamurhaaja. Ainahan ne eläimistä aloittaa. Parissa vuodessa leikkii naapurin kanssan kanssa veitsellä ja lopulta hautaa kissan lähimetsään
Mitäaikuiset metsästäjät sitten ovat? Psykopaatteja?
En tiedä minkälaista porukkaa teilläpäin asuu, mutta meilläpäin aikuiset metsästäjät ei heittele sorsanpoikasia kivillä.
Vierailija kirjoitti:
Olispa äiti ja isukkisorsa hyökänneet kimppuun niin olisi penska ja äiti saaneet opetuksen...
Jos olisivat olleet joutsenen poikasia niin silloin olisi voinut lähteä henki. Niitä vanhemmat eivät jätä hetkeksikään.
Ja sitten olisi ulistu miten hullu tappajajoutsen kävi viattoman lapsukaisen kimppuun ja vaadittaisiin kaikkien joutsenten hävittämistä 100km säteeltä asutuksia.
Gonamies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hohhoijaa. Antakaa lasten leikkiä ja kujeilla. Itse heittelen vieläkin kissoja kivillä, jos tulevat vastaan.
N20
Heitänpä siis sinua kivellä, nyrkin kokoisella sellaisella, kun tulet vastaan. Ja aapeen esimerkkipennun nilkasta järveen.
Niinkö? No sinähän sairas olet kun asetat kissanrääpäleen ihmishengen edelle. Kuulut laitokseen.
Asetan koska tahansa kissan hengen tuollaisen paskakasan edelle. Aika sairasta on se, että kuvittelee ihmisenä olemisen vapaakortiksi mihin vain.
Päinvastoin on niin, että en oikein pidä ihmisinä niitä, jotka eivät kykene ihmisyyden mukaan käyttäytymään. Sadismi ja rääkkääminen ei ole ihmisyyttä, vaan perversio.
Komppaan täysin.
Joku sanoikin täällä että tuleva psykopaatti. Sehän on tutkittu että heillä on lapsuudesta lähtien ominaista kiduttaa tai tappaa eläimiä. Ensin pienempiä ja sitten isompia. Sen pitäisi olla hälytysmerkki vanhemmille, että kaikki ei ole kunnossa.
Ennustaa vakavia mielenterveydellisiä ongelmia moinen käytös ja piittaamattomuus.