HOAS kesävuokralaisen sopimuksen päättäminen - EX potki mut kadulle!
Moi,
Muutettiin poikaystävän kanssa yhteen pari kuukautta sitten. Suhde päättyi tosi yllättäen eilen. Hän heitti minut ulos yhteisestä kodista.
Mulla on mun oma opiskelija-asunto vuokralla, kalustettuna, ja nyt oon siis koditon tällä hetkellä. Mitä mun pitäisi tehdä? Mennä vanhemmille asumaan? En kehtaisi.
Voinko irtisanoa sopimuksen sen mun Hoasin opiskelija-asunnon vuokranneen tytön kanssa? Harmittaa, jos hän joutuu kadulle. Vuokrasin itse kalustettuna mun Hoasin kämpän, eli mitään suuria huonekaluja ei ollut poikkiksen kodissa. Tarviin jonkin paikan, missä olla!
Kommentit (25)
Ei ihme ettei Hoas-kämppiä ole helppo saada kun opiskelijat yhteenmuutettuaan eteenpäinvuokraavat niitä.
Eli alivuokrasit oman opiskelija-asuntosi. Et siirtänyt kirjoja poikaystävän luo vaan olet kirjoilla edelliseen asuntoosi joka on nyt siis alivuokrattu. Et ole oikeutettu poikaystäväsi asuntoon koska et ole siellä virallisesti kirjoilla. Ei ole muuta vaihtoehtoa kuin sopia poikaystävän kanssa tai mennä vanhemmillesi niin ja toki puistonpenkillä ehkä näin kesällä viettää pari yötä. Sittenhän voit ostaa teltan ja mennä leirintä-alueelle kesäksi tai pystyttää sen toisaalle jos uskallat. Eli sovi poikaystävän kanssa tai mene vanhemmille. Siinäpä sinun vaihtoehdot. Niin tai vuokraat itse kesäasunnon jostakin lyheksi pätkäksi. Omaa alivuokralaista et voi potkia mihinkään.
Alivuokrasitko itse vai vuokrattiinko HOASin puolesta? Jos itse, niin irtisanomisaika, jos HOAS niin koulujen alkuun asti.
Jotkut opiskelija-asuntosäätiöt vuokraa noita kalustettuja kesän aikaan muille ja opiskelija pääsee syksyllä takaisin. Vuokraa ei tarvitse siltä ajalta maksaa joten moni menee vanhemmillensa tms siksi aikaa jos ei opiskelupaikassa ole mitään kesän aikana.
Eikö HOASin vuokra-asuntojen säännöt kiellä alivuokralaisten ottamista? Muualla ainakin näin on.
Mitä ihmettä sä höliset? Ethän sä mitään ilmoituksia mihinkään, tee, jos et kerran ollut kirjoillakaan. Jos taas olet maistraattiin ilmoituksen tehnyt, niin silloin olit myös kirjoilla. Ja mihinkäs sä sen muuttoilmoituksen olet tehnyt, jos kerran sinulla ei vielä ole edes uutta osoitettakaan?
Eli kapinen trolli olet, kuten arvata saattoikin.