Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perustelkaa hygienia- ja kosmetiikkahullut, että miksi ihmisen tulisi peseytyä joka päivä ja käyttää 20 erilaista tuotetta?

Vierailija
30.05.2018 |

Palstan mukaan kaikkien ihmisten on peseydyttä joka päivä, osan mielestä jopa aamuin illoin. Lisäksi helposti menee 20-25 erilaista hygienia- / kosmetiikkatuotetta "kun pitää itsestään huolta". Siispä vierastuotteiden tunkeminen kehoon on itsestä huolehtimista?
Millaisia hikivärkkejä ja talipäitä olette jos muuta ei ehdi tehdäkään kuin pestä itseään? Puhumattakaan, että suihkussahan menee aina 15min kerrallaan tai muuten jää aivan paskaiseksi ja haisee!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei van tämä palsta ole tuota mieltä vaan joka ikinen naistenlehti

Vierailija
2/19 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen mies. Käyn kyllä suihkussa päivittäin, mutta ainoa kosmetiikkatuote, jota käytän, on deodorantti. Ikääkin on jo 50, mutta eipä se kasvoista näy. Syynä ehkä se, etten tupakoi, enkä ole auringonpalvoja. Ja hyvät geenit tietenkin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mielestäni kasvot, kainalot ja ehkä jalkapohjatkin olisi syytä pestä joka päivä. Vähintään ilmansaasteet pois naamasta ja hien/dödöt kainaloista.

Minulle riittää ihonhoitoon oliivi- ja kookosöljy joten muuten en ota kantaa.

Vierailija
4/19 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn kahdesti päivässä suihkussa ja kaikenlaisia naamaan laitettavia asioita on iso kasa. Aamulla lähden kissojen ja koiran kanssa lenkille, siinä kuitenkin hikoilee sen verran että ennen töihin lähtöä haluan käydä suihkussa. Illalla taas uudelleen pidempi lenkki eläinten kanssa, enkä halua mennä hikisenä nukkumaan. Pidän puhtaasta tunteesta.

Aamulla kosmetiikasta menee kasvoille puhdistusöljy, tavallinen putsari, kasvovesi, kirkastava seerumi, silmänympärysvoide, päivävoide ja etenkin kesällä aurinkosuoja. Illalla taas tuplapuhdistus, kasvovesi, kosteuttava seerumi ja kosteuttava yönaamio. Kerran viikossa kunnollinen happokuorinta naamiolla ja sen jälkeen kosteuttava naamio. Tarpeen mukaan vaihtelen tuotteita. Miksi näin monta? Siksi, että töissä pitää näyttää huolitellulta enkä tykkää meikata. Noilla iho pysyy melko hyvässä kunnossa. Taipumus akneen ja erittäin pintakuivaan ihoon, eikä ennen tätä rutiinia ollut yhden yhtä hyvää päivää naaman kanssa. Kaikkea mahdollista olen kokeillut, pelkästä vesipesusta ja halvasta voiteesta satojen eurojen tuotearsenaaliin. Tämä nykyinen taktiikka toimii minulla, lisäksi oikeasti jopa tykkään siitä kun saan levitellä kasvoille kaikkea ihanalta tuoksuvaa ja kokeilla uusia tuotteita. En koe, että se on keneltäkään pois.

Vierailija
5/19 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

HYVÄ kysymys.

Pari vuotta sitten totesin ylenpalttisen hinkkaamisen paitsi turhaksi, myös erittäin ympäristöä kuormittavaksi. Ei joka suihkussa tarvitse hinkuttaa itseään lattiasta kattoon, pölyt ja hiet lähtee huuhtelullakin, jatkuva kemikaaleilla läträys sotkee elimistön omaa ph-ja rasvatasapainoa, bonuksena mikromuovit meriin. Hiukset voi paremmin kuin koskaan kun annoin päänahan balansoida itsensä, aiemmin jatkuva rasvaletti kun päänahan talituotanto hyrräsi ylikierroksilla ainaisen saippuoinnin vuoksi.

Luulen asian liittyvän jollakin tavoin markkinakoneiston "propagandaan", jos et tuoksu tältä ja tältä, olet ikuisesti yksin-näin kärjistetysti.

Vapaa suomennos erään suusta: Jos naisilla ja tytöillä olisi hyvä olla nahoissaan, kuinka voisimme myydä heille aineita ja tavaroita, joita he eivät todellisuudessa tarvitse?

Vierailija
6/19 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ns kosmetiikkahullu. En peseydy päivittäin. En käytä tuotteita päivittäin, tai no deodoranttia kyllä jos en unohda. Kaikki tekee niin kuin parhaakseen näkee. Suihkussa kuitenkin suosittelen käymään edes pari kertaa viikossa.

Vierailija
7/19 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn kahdesti päivässä suihkussa ja kaikenlaisia naamaan laitettavia asioita on iso kasa. Aamulla lähden kissojen ja koiran kanssa lenkille, siinä kuitenkin hikoilee sen verran että ennen töihin lähtöä haluan käydä suihkussa. Illalla taas uudelleen pidempi lenkki eläinten kanssa, enkä halua mennä hikisenä nukkumaan. Pidän puhtaasta tunteesta.

Aamulla kosmetiikasta menee kasvoille puhdistusöljy, tavallinen putsari, kasvovesi, kirkastava seerumi, silmänympärysvoide, päivävoide ja etenkin kesällä aurinkosuoja. Illalla taas tuplapuhdistus, kasvovesi, kosteuttava seerumi ja kosteuttava yönaamio. Kerran viikossa kunnollinen happokuorinta naamiolla ja sen jälkeen kosteuttava naamio. Tarpeen mukaan vaihtelen tuotteita. Miksi näin monta? Siksi, että töissä pitää näyttää huolitellulta enkä tykkää meikata. Noilla iho pysyy melko hyvässä kunnossa. Taipumus akneen ja erittäin pintakuivaan ihoon, eikä ennen tätä rutiinia ollut yhden yhtä hyvää päivää naaman kanssa. Kaikkea mahdollista olen kokeillut, pelkästä vesipesusta ja halvasta voiteesta satojen eurojen tuotearsenaaliin. Tämä nykyinen taktiikka toimii minulla, lisäksi oikeasti jopa tykkään siitä kun saan levitellä kasvoille kaikkea ihanalta tuoksuvaa ja kokeilla uusia tuotteita. En koe, että se on keneltäkään pois.

On se. Maapallolta.

Vierailija
8/19 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinulle ventovieraalle täytyisi perustella yhtään mitään

Vierailija
9/19 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinulle ventovieraalle täytyisi perustella yhtään mitään

Miksi avasit tämän jos ei kiinnosta keskustella?

-Eri

Vierailija
10/19 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn saunassa pari kertaa viikossa ja se riittää minulle peseytymiseksi. Hiuksetkaan eivät rasvoitu kun ei jatkuvasti pese niitä. Liika peseminen on monilla syy, miksi hiukset rasvoittuu.

Vierailija
11/19 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rakennusalalla ja minun on töiden jälkeen pakko pestä hiomisesta tullut pöly pois iholtani, sillä se kuivattaa ja haavoittaa ihoani.

Käytän myös kosteusvoiteita paljon koska ihoni kuivuu helposti, eikä se tunnu tai näytä hyvältä.

Helteellä, stressin ja paineen alla, liikahikoilen. Joten käytän kainaloissa talkkia ja dödöä.

Käyn siis joka päivä suihkussa, mutta en aina läträä saippuoilla, vaan suoritan vesipesun --> seksin jälkeen käyn myös peseytymässä.

Miksi joku näkee vaivaa toisten hygieniasta? En halua olla pölyn ja hien peitossa koko päivää, en halua mennä paskaisena nukkumaan ja likastaa petivaatteita enkä vaatteitani.

-N18

Vierailija
12/19 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikoilen enemmän kuin normaalit, hiukseni rasvoittuvat nopeasti, ihoni rasvoittuu nopeasti. Jos olisi normaali hikoilu ja normaali iho, en kävisi joka päivä suihkussa. Olisipa ihanaa jos voisi vaan pari kertaa viikossa käydä.

Vierailija
13/19 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

14 kertaa viikossa saippuapesut ja "taipumus" pintakuivaan ihoon. Hmm...

Vierailija
14/19 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kosmetiikkahullu mutta peseydyn varsinkin kesäaikaan päivittäin koska hikoilen ja hiki alkaa iholla ollessaan vähitellen haista. Hiukset pesen tarpeen mukaan noin kerran viikossa kun päänahka alkaa tuntua likaiselta, hiusten rasvoittuminen ei ole mulla ongelma. Kosmetiikkaa käytän päivittäin näitä tuotteita: saippua, kosteusvoide/aurinkosuoja kasvoille ja deodorantti. Hiuksiin shampoota ja pesun jälkeen hoitoainetta.

Mikä muuten on oikeasti jonkun kasvoveden tarkoitus?

Vierailija
15/19 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mielestäni suihkussa ehdottomasti kuuluu käydä päivittäin! Varsinkin kainalot, alapää ja jalat pitää pestä jokan päivä. Hiuksille riittää pesu pari kertaa viikossa. Kymmeniä tuotteita ei kyllä tarvitse, perus saippua, shampoo, hoitoaine ja deodorantti riittää. Ja kosteusvoide jos sille on tarvetta.

Vierailija
16/19 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkeintä on hoitaa ihoa sisältäpäin. Riittävästi nestettä (Vettä) ja luonnonmukaista rasvaa (esim. kookosrasvaa/öljyä , myös iholle) sekä riittävästi unta.

Vierailija
17/19 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HYVÄ kysymys.

Pari vuotta sitten totesin ylenpalttisen hinkkaamisen paitsi turhaksi, myös erittäin ympäristöä kuormittavaksi. Ei joka suihkussa tarvitse hinkuttaa itseään lattiasta kattoon, pölyt ja hiet lähtee huuhtelullakin, jatkuva kemikaaleilla läträys sotkee elimistön omaa ph-ja rasvatasapainoa, bonuksena mikromuovit meriin. Hiukset voi paremmin kuin koskaan kun annoin päänahan balansoida itsensä, aiemmin jatkuva rasvaletti kun päänahan talituotanto hyrräsi ylikierroksilla ainaisen saippuoinnin vuoksi.

Luulen asian liittyvän jollakin tavoin markkinakoneiston "propagandaan", jos et tuoksu tältä ja tältä, olet ikuisesti yksin-näin kärjistetysti.

Vapaa suomennos erään suusta: Jos naisilla ja tytöillä olisi hyvä olla nahoissaan, kuinka voisimme myydä heille aineita ja tavaroita, joita he eivät todellisuudessa tarvitse?

Kiitos! Täyttä asiaa! Tiuha suihkussa läträily ei ole hyväksi iholle. Olen atoopikko. Ihotautilääkäri kehoitti aikoinaan välttämään saunaa. Suihkussa käynti korkeintaan 1krt/vk. Hiukset pesen miedolla shampoolla 1krt viikossa, vartaloni pesen hajusteettomalla pesuaineella. Muita kemikaaleja en käytä, esim. deodorantteja. En edes meikkaa. Voin silti hyvin, kuten myös ihoni.

Vierailija
18/19 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

14 kertaa viikossa saippuapesut ja "taipumus" pintakuivaan ihoon. Hmm...

Niin, silloin kun en käyttänyt muuta kuin suihkusaippuaa ja perusvoidetta kerran päivässä, oli akne todella pahana ja iho oli kuin panssari. Kuten kirjoitinkin, nyt iho on paremmassa kunnossa kuin koskaan ennen. Sitä paitsi, kuka on puhunut saippuapesusta? Varsinaista saippuaa en käytä missään.

Mikromuoviakaan ei kosmetiikkani sisällä, en vietä suihkussa puolta tuntia ja noin muuten elän hyvinkin ekologisesti. Ilmeisesti pitääkseni av-mammat tyytyväisenä, en saisi hikilenkin jälkeen käydä suihkussa, aknen pitäisi olla mahdollisimman pahana ja kosmetiikkaa käyttää korkeintaan varovaisesti deoderanttia joka toinen päivä?

Vierailija
19/19 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin hullut, lisää perusteluja!