Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies vuokralaiseksi?

Vierailija
30.05.2018 |

Onko mahdoton ajatus vuokrata sijoitusasunto miehelle?

En ymmärrä, miksi mies ei kelpaa. Olen tavallinen suomalainen 35-vuotias eronnut erikoislääkäri. Jostain syystä vuokralaiseksi halutaan opiskelija tai nainen.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun itse vuokrasin asuntoa kyselyitä tuli aivan hirveesti naisilta. Kyselyistä huolimatta kenenkään kanssa ei päästy näyttöön asti, yksi teki jopa oharit sovitusta näytöstä. Ensimmäinen mies, joka otti yhteyttä tuli katsomaan asuntoa ja vuokrasi samantien. Tämän perusteella miesten kanssa ainakin asiointi on ehkä helpompaa :D

Jep, näin olen itsekin aina toiminut!

ap

Vierailija
22/26 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras vuokralaiseni on ollut mies. Piti paikat tip top kunnossa ja ilmoitti heti, jos jossain oli jotain vikaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tasa-arvo kirjoitti:

Tässä olisi nyt lainuudistusta silmälläpitäen tasa-arvovaltuutetulla selvä toiminnan paikka. Sukupuoliahan ei periaatteessa saisi  asettaa vuokranantajankaan taholta ( siis pelkän sukupuolensa perusteella) tuolla tavalla, siis jo ennakolta eriarvoiseen asemaan.

Niinhän sitä luulisi, mutta tämä on kai sitä positiivista syrjintää.

Onhan tasa-arvovaltuutettu aikanaan todennut ihan lailliseksi senkin, että baari päästää toisen sukupuolen ilmaiseksi sisään kun toiselta vaaditaan lipun ostamista. Siksi en ymmärrä miksi parturi-kampaajat eivät saisi hinnoitella sukupuolen perusteella. Ainoana erona näen tilanteissa sen, kumpi sukupuoli asiasta hyötyisi.

Vierailija
24/26 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain vuokra-asunnon Helsingistä A-hintaluokan alueelta kun tein asuntoon pintaremontin ennen muuttoa. Entisenä talollisena vakuutin arvostavani toisten omaisuutta ja pitäväni siitä hyvää huolto. Kävin lisäksi asuntonäytöllä tyttäreni kanssa ja keräsin sympatiapisteitä. Jouduin käytännössä tekemään todella paljon töitä saadakseni asunnon. Ihan itse arvioituna olen ollut etäisänä ihanteellinen vuokralainen. Olen tosin aloittajaa vanhempi eikä mitään halua uusioperhekuvioihin (ts. pitkäaikainen vuokralainen). Kaksion olleessa kyseessä on vuokranantajien ongelmana nuoret parit, jotka lisääntyvät herkästi ja hakeutuvat sitten isompaan asuntoon. 35 v lääkärimies todennäköisesti ei kovinkaan kauaa vapailla markkinoilla saa olla ja sitten tarvitaan vaimokkeelle isompaa lukaalia.

M45

Vierailija
25/26 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras vuokralaiseni on ollut mies. Piti paikat tip top kunnossa ja ilmoitti heti, jos jossain oli jotain vikaa. 

Eikös tämä ole ilmiselvää? Vai eikö se naisille ole..?

No joo, luulen että se on myös yksilöstä kiinni, mutta mielestäni juuri noin kuuluu toimia ja aion niin tehdäkin.

Vierailija
26/26 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tämä ole ilmiselvää? Vai eikö se naisille ole..?

No joo, luulen että se on myös yksilöstä kiinni, mutta mielestäni juuri noin kuuluu toimia ja aion niin tehdäkin.

ap