Miten puhua miespuolisen ystävän kanssa hänen ripulistaan?
Olen itse nainen ja valitettavasti kuullut ja haistanut joka ikinen kerta kun ystäväni on käynyt vessassa noin puolen vuoden ajan että hänellä on ripuli. Kuinka ystävällisesti huomauttaa että voisi mennä lääkäriin vaivansa kanssa eikä kärsiä tunnin välein vessassa ramppaamisesta
Kommentit (28)
Ehkä asiaa voisi lähestyä sitä kautta, että ole huolissasi hänen laihtumisestaan ja siitä, että kärsiikö hän jo puutostaudeista, kun maha on niin löysällä ja ravintoaineet eivät imeydy. Niillä taas on pitkäaikainen vaikutus hyvinvointiin.
Tietysti pa..a haisee, mutta joskus paha hajukin kertoo siitä, että imeytyminen on ollut puutteellista.
Miehiä joskus pelottaa tai hän ei pidä asiaa tärkeänä - rohkaise ja kannusta lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako kertaa päivässä vessakäyntejä? 🤨
Mää käyn kolmekertaa aamusta. Ja juu olen rampannut lääkäreillä aivan tarpeeksi.
3 krt pelkästään jo aamun aikana? 🤯
Kakkapäiväkirjanko säät haluut. Kovin tuntuu kiinnostavan, taidat olla aikas sekopää?
Ja tosiaan turha tulla aukomaan päätään, jos vähänkäät osaat käyttäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako kertaa päivässä vessakäyntejä? 🤨
Mää käyn kolmekertaa aamusta. Ja juu olen rampannut lääkäreillä aivan tarpeeksi.
3 krt pelkästään jo aamun aikana? 🤯
Kakkapäiväkirjanko säät haluut. Kovin tuntuu kiinnostavan, taidat olla aikas sekopää?
Ja tosiaan turha tulla aukomaan päätään, jos vähänkäät osaat käyttäytyä.
Halusin vain tietää... 😘
Minulla oli aiemmin aika vilkkaasti toimiva suoli... 😥 Se johtui jännittämisestä ja menkkuleista (en käyttänyt mitään lääkkeitä). Jos oli jotain oikein jännittävää luvassa, niin piti juosta vessaan ennen sitä. 😬 Nyt olen saanut jännitystä hieman hallintaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikö hän sitten osaa vessassa käymistensä jälkeen osaa vetää/painaa huuhtelunappia, vai onko teillä ulkohuussi ?
(Mistä muuten voisit päätellä mitään hänen ulostuksistaan .)
Ap: kuuluu kova ripuloimisen ääni aina kun käy vessassa
Ap: jos ystävämieheni (ei romanttista suhdetta) on vaikka neljä tuntia kylässä niin sinä aikana kun juodaan kahvia ja vaihdetaan kuulumisia hän ehtii käydä 4-7 kertaa vessassa ja joka kerta ripulilla. Lisäksi aluksi epäilin diabetestä kun luulin hänen käyvän pienellä hädällä hän sanoi että ei se sitä ole ja onko pakko puhua tästä.. Paha tilanne on
Hänellä on jokin sairaus, jonka hän tietää tai sitten ei tiedä. Jos hän ei siitä halua puhua, niin paha siitä on mennä väkisin kyselemään.
Jos hän taas mainitsee aina , kuten sanoit " jatkuvasti vessassa rampatessaan vaikka että 'hittosoikoon taas on ripuli ja nyt pitää mennä taas vessaan'.
(Silloinhan hän on jo itse ottanut asian esille, eli mikset voisi puhua asiasta siinä yhteydessä, eli kun hän tulee sieltä vessasta ?)