Ahdistukseen taipuvainen! Mitä keinoja käytät rauhoittaaksesi itseäsi?
Mitä teet, kun huomaat, että paniikki on iskemässä päälle tai ajatukset alkavat kiertää kehää? Jaa tähän vinkkisi, ohjeista voi olla hyötyä monelle!
Kommentit (44)
Minulla yksi keino on silitellä omaa kättäni. Jotenkin kosketus rauhoittaa. Vähän kuin saisi olla jonkun sylissä turvassa. On minullakin lääkkeitä, mutta tämä on hyvä keino lievittää ahdistuneisuutta jossain tilanteissa. Kannattaa kokeilla. Toimii vaikka kesken työpäivän.
Silittelijä jatkaa. Unohtui mainita, että yritän myös pääni sisällä puhua itselleni rauhoittavasti, että ei ole mitään hätää ja pian tuntuu paremmalta. Niin kuin ystävä sanoisi. Yleensä kun olen taipuvainen ankaraan itsekritiikkiin ja itseensä kohdistuvaan vihapuheeseen. Minulla on vähän kuin mielikuvitusystävä. Kuulostaa hullulta näin kirjoitettuna, mutta se toimii.
Itseäni ainakin kyrsii se, että tuntuu, että pari päivää ehkä menee ok, mutta sitten tuleekin jo joku juttu, jonka takia pitää huolia ja ahdistua. Esim. olen työtön nyt, mutta teen sijaisuuksia välillä, niin tänään sai jo tulevien töitten takia alkaa ahdistua, koska aiheuttavat rahaongelmia. Eihän siinä mitään, jos näihin juttuihin voisi aina todeta, että ei tässä mitään, ei ole hätää, ei ole todellista, mutta kun ON! Ei millään jaksaisi kaiken aikaa selvitellä, järjestellä, kysellä, nähdä vaivaa ja ahdistua.
En suosittele!