Voisitko seurustella/olla naimisissa alkoholistin kanssa?
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Voisin ja mitäköhän se muille kuuluis. Oma elämä! Eläkää tekin omaa elämäänne puuttumatta toisten elämiin ja mielipiteisiin.
And your problem is..?
Sen verran niitä kusia ja oksennuksia lattialta korjailin ja niin monta kertaa hakkaamisen jälkeen olen itkenyt itseni uneen, että kun siitä eroon pääsin, niin EI ENÄÄ IKINÄ !
Olisin mustasukkainen pullolle, joten en voisi. Eihän alkoholisti mikään paha ihminen ole selvinpäin, mutta onhan se aika kuluttavaa seurustella (oikean) alkoholistin. Eihän sitä vois oikein suunnitella mitään menemisiä jos toinen on koko ajan kännissä. Niin ja sitten ne alkoholistin säälittävät itsesäälijutut rakastatsä mua, kai sä rakastat nyyyyh nyyh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin ja mitäköhän se muille kuuluis. Oma elämä! Eläkää tekin omaa elämäänne puuttumatta toisten elämiin ja mielipiteisiin.
And your problem is..?
It's you.
Olen ollut, ei enää ikinä. Mikä tahansa addiktio pilaa parhaimmankin ihmisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
And your problem is..?
AA:N perustotuus: alkoholismi EI ole yksityisasia, koska sillä on aina vaikutusta muidenkin elämään.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut, ei enää ikinä. Mikä tahansa addiktio pilaa parhaimmankin ihmisen.
Läheisriippuvaisuus on kanssa yks ärsyttävä piirre ihmisessä, mutta sehän ei kuulu nyt tähän ketjun aiheeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
And your problem is..?
AA:N perustotuus: alkoholismi EI ole yksityisasia, koska sillä on aina vaikutusta muidenkin elämään.
Yksinäisen ihmisen elämään sillä ei ole juurikaan vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun alkkisläheiseni, joka on istunut pariin otteeseen linnassakin, on yrittämässä vauvaa suht uuden puolisonsa kanssa. En voi kuin ihmetellä, mikä siinä mun läheisessä saa tän toisen, ihan järkevänoloisen, työssäkäyvän ihmisen haluamaan sellaista sitoutumista ja riskiä. Tää alkkis on vieläpä oikein huolella ääliö kännissä.
Joku hoiva-alan ihminen? Kuvittelee voivansa parantaa tai nostattaa omaa tarpeellisuuden tunnetta sillä että toinen ei pysty huolehtimaan asioistaan ja pitää siinä sitten toimia henkilökohtaisena sosiaaliohjaajana. On näitä.
Joo, ehkä tosiaan on sitten joku oman elämänsä lähihoitaja, koska työskentelee ihan toisella alalla kuin hoitoala. Sääliksi käy, ja hirvittää, mutta enpä voi tietenkään mitään sanoa tai tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
And your problem is..?
Yksinäisen ihmisen elämään sillä ei ole juurikaan vaikutusta.
Tarkoitan siis sitä että jos ei ole sukulaisia tai ystäviä.
En voisi. Alkoholistin suurin rakkaus on alkoholi, ei hänellä ole puolisoa tai lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin olla tissuttelijan kanssa. Sellaisen, joka on yleensä ajokuntoinen ja kohtelee minua hyvin. Ja joka ei peru sovittuja menoja alkoholin takia.
Kännääjän kanssa ei voisi olla. Enkä sellaise, jonka käytös muuttuu alkoholista huonompaan.
Tämä on yleinen harha, ikään kuin tissuttelija pysyisi sellaisena. Valitettavasti niistä tissuttelijoista juuri tulee kännääjiä. Vuosia hivuttamalla menee huonompaan, ja alkaa kohdella sinua huonosti.
Niinkö? Olen tissutellut 25 vuotta. Vanhempani n. 50 vuotta. Vieläkään ei kukaan meistä ole alkanut pahapäiseksi, asioitaan hoitamattomaksi tms.
Ihan sama. Itse en missään tapauksessa huolis mitään tissutelijaakaan. Yök! Inhottaa ajatuskin jatkuvassa pienessä pöhnässä olevasta tyypistä omassa kodissa. Vaikka ei ikinä alkais mitään överikännejä vetämään tuo on yhtä vastenmielistä mutta eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen naimisissa alkoholistin kanssa. Alkoholi ei ollut ongelma silloin kun seurusteltiin, molemmilla oli oma talous jne. Juhlimme toisinaan, mutta ihan normaalin rajoissa oli kulutus. Tulin raskaaksi, muutimme yhteen ja perustimme perheen. Menimme naimisiin ennen vauvan syntymää.
Silloin huomasin, että mies ei pysty säätelemään juomistaan. Aiemmin elämässä ei ollut ollut mitään sellaista, jonka vuoksi olisi pitänyt olla juomatta. Nyt kuitenkin viina ha juhliminen meni kirkkaasti perhe-elämän edelle. Mieletön määrä tyhjiä lupauksia. Hän ei kuitenkaan koskaan ollut väkivaltainen tmv., joten jaksoin uskoa ja toivoa vuodesta toiseen. Mieletön määrä pettymyksiä. Kuukauden - puolenvuoden raittiita jaksoja ja repsahtamisia.
Nyt on takana kolme täysin vesiselvää vuotta,eikä niiden aikana yhtään läheltä piti-tilannettakaan. Olemme ehjä perhe, toistemme heikkoudet tuntien ja ne huomioon ottaen. En pelkää tulevaa repsahdusta, en usko siihen enkä edes ajattele sitä. Jos se tulee, on se sitten sen ajan murhe. Vauvakin menee jo yläasteelle :)
En pystyisi. Se tunne lapsuudesta kun avaat kotioven etkä koskaan tiedä mikä odottaa. Onko siellä äiti alastomana sammuneena olohuoneessa, isä omassa pissassaan sohvalla nukkumassa vai joku porukka mölyämässä. Kun tuossa kuviossa on lapsia mukana, sitä ei pitäisi pitää minään hienona saavutuksena että on pysytty yhdessä kaikki paskat ajat. Lasten ainut lapsuus.
Meillä ei tosiaan onneksi ollut tuollaista kuten sanoin, ei väkivaltaa tai muuta vastaavaa.
Joko lähdet jonnekin Myllyhoitoon, AA:han, tai minä lähden.
Parasta että otat nyt niistä selvää mahdollisimman pian, tuossa on puhelinluettelo, vai katsotaanko netistä missä on lähin!
Ja kännissä jos tulet enää yhtään kertaa niin soitan poliisit hakemaan sinua ja hankin ensitöikseni sinulle sen lähestymiskiellon.
Sen jälkeen lukot vaihtuvat.
Ai mitä on alkoholismi? Se on sitä että ihminen ei voi enää itse päättää juoko vaiko ei, ainoa vaihtoehto on juoda.
Ei ole mitään väliä pitäisikö mennä rattiin, hoitaa lasta tai lähteä ylioppilasjuhliin. Alkoholisti juo. Salaa, jos ei muuten pysty.
Vierailija kirjoitti:
Minä kaipaisin alkoholistin määritelmää. Kuten joku sanoi, heitä on monenlaisia.
Eli jos seurustelet uuden miehen kanssa - niin mikä kertoo sinulle, että hän on alkoholisti?
Alkoholisti voi olla pitkiäkin aikoja juomatta (Paitsi tietenkin jo rappiolla olevat) mutta kun aloittaa, ei pysty lopettamaan. Kerralla juodut määrät on siis suuria
En voisi! Olen lopettanut tapailun parinkin miehen, joiden mielestä joka viikonloppu pitää ottaa viinaa, kanssa. En todellakaan ala katsella sellaista, vaan olisin koko ajan ärsyyntynyt! Ja syynä on vanhempieni alkoholismi. Viinan juonti on sekä ajan että rahan hukkaa, eikä ihminen sitä tarvitse!