Voisitko seurustella/olla naimisissa alkoholistin kanssa?
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Haistakaa nipottajat iso paska. Jos huvittaa ottaa olutta, kannattaa ottaa. Ihan sama mitä siihen joku sanoo.
Kannattaa varmaan ryhtyä parisuhteeseen sellaisen kanssa, jolla olut menee myös kaiken muun edelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haistakaa nipottajat iso paska. Jos huvittaa ottaa olutta, kannattaa ottaa. Ihan sama mitä siihen joku sanoo.
Kannattaa varmaan ryhtyä parisuhteeseen sellaisen kanssa, jolla olut menee myös kaiken muun edelle.
XDD Kauheeta provopskaa! Ihan naurattaa nää ylilyönnit täällä. :D
Vierailija kirjoitti:
Ihan yhtä lailla kuin syöpäpotilaan. Alkoholismi on sairaus.
Elän syöpäsairaan alkoholistin kanssa, ei ole paljoakaan riemussa repimistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, saahan sitä ottaa mutta jos on suhteessa niin sitten se kumppani saa myös ottaa eron.
Niin kyllä varmasti ottaisikin siitä raivoraittiista, samaa mieltä.
Jännä jos et näe raivoraittiuden ja alkoholismin välillä mitään muita vaihtoehtoja.
Minä kaipaisin alkoholistin määritelmää. Kuten joku sanoi, heitä on monenlaisia.
Eli jos seurustelet uuden miehen kanssa - niin mikä kertoo sinulle, että hän on alkoholisti?
Vierailija kirjoitti:
En, enkä absolutistin kanssa.
Samaa vastaan. Niin epätoivoinen en ole ikinä, että huolisin jonkun kännääjän, mutta en välttämättä jaksaisi myöskään mitään nokan vartta pitkin katselevaa absolutistia.
Vierailija kirjoitti:
Minä kaipaisin alkoholistin määritelmää. Kuten joku sanoi, heitä on monenlaisia.
Eli jos seurustelet uuden miehen kanssa - niin mikä kertoo sinulle, että hän on alkoholisti?
"Alkoholismi eli alkoholiriippuvuus (lat. alcoholismus, ICD-10: F10.2) on sairaus, johon sairastunut tuntee pakonomaista tarvetta juoda alkoholia. Alkoholismi on tila, jossa alkoholin käytön hallintakyky on lopullisesti menetetty. Alkoholismi on yksi päihderiippuvuuden muodoista.
Alkoholistin on mahdotonta kontrolloida juomistaan, joten hän kärsii sekä fyysisestä että psyykkisestä riippuvuudesta ja vieroitusoireista. Alkoholismi voidaan jakaa kahteen lajiin: kausittaiseen (Alcoholismus episodicus) ja jatkuvaan ryypiskelyyn (Alcoholismus chronicus). " Wikipedia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Alkoholismi eli alkoholiriippuvuus (lat. alcoholismus, ICD-10: F10.2) on sairaus, johon sairastunut tuntee pakonomaista tarvetta juoda alkoholia. Alkoholismi on tila, jossa alkoholin käytön hallintakyky on lopullisesti menetetty. Alkoholismi on yksi päihderiippuvuuden muodoista.
Alkoholistin on mahdotonta kontrolloida juomistaan, joten hän kärsii sekä fyysisestä että psyykkisestä riippuvuudesta ja vieroitusoireista. Alkoholismi voidaan jakaa kahteen lajiin: kausittaiseen (Alcoholismus episodicus) ja jatkuvaan ryypiskelyyn (Alcoholismus chronicus). " Wikipedia.
Sitten enää pitäisi päästä yhteisymmärrykseen kausittaisesta juomisesta. Onko se perjantain sauna kalja tai viinapullo vai vähintään kuukauden ränni lomalla.
Vierailija kirjoitti:
Syöpää ja alkoholismia ei voi verrata keskenään. Syövälle ei voi mitään, mutta alkoholismin ihminen aiheuttaa itse. Vaatii rankkaa harjoitusta että ihmisestä alkoholisti tulee. Vaikka tupakoitsijalle tulisi keuhkosyöpä, ei ole sata varmaa onko tupakka sen aiheuttanut
Tämä on sellainen juttu mihin en pystyisi. Lapsuuden traumoista johtuen. Miehen satunnainen kännääminenkin tuntuu vaikealta sietää. Nostaa itsellä raivon, jonka pystyn vaivoin hallitsemaan. Virtahepo ei pystyisi kovin huomaamattomasti muuttamaan meidän olohuoneeseen. Kohtuullinen alkoholin käyttö on ihan ok ja joskus itsekkin juon liikaa, joten mitään logiikkaa tässä ei ole. Ei ole mikään järjellä säädeltävissä asia, tulee jostain liskoaivoista se reaktio toisen humalaan.
Suurin osa suomessa on yhdessä alkoholistin kanssa. itse pidän alkoholistinaisista paljon, mutta jostain syystä lkavat väittämään etten pidä jos nainen juo... oikeasti rakastan juovia naisia kunhan eivät riehu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
XDD Kauheeta provopskaa! Ihan naurattaa nää ylilyönnit täällä. :D
Ylilyönnit? No ehkä tuo oluen ottaja ei sitten ymmärrä, mitä on alkoholismi ja elämä alkoholistin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, saahan sitä ottaa mutta jos on suhteessa niin sitten se kumppani saa myös ottaa eron.
Jännä jos et näe raivoraittiuden ja alkoholismin välillä mitään muita vaihtoehtoja.
Eiköhän tää sun kommenttis mennyt vaan kuule ihan itsellesi, kiitos vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöpää ja alkoholismia ei voi verrata keskenään. Syövälle ei voi mitään, mutta alkoholismin ihminen aiheuttaa itse. Vaatii rankkaa harjoitusta että ihmisestä alkoholisti tulee. Vaikka tupakoitsijalle tulisi keuhkosyöpä, ei ole sata varmaa onko tupakka sen aiheuttanut
On tutkittu että perimälläkin on vaikutusta, perimällekään ei itse mahda mitään. Tietty voi kyllä tiedostaa itse että tällänen mahdolliisuus voi olla eikä ajaudu itse alkoholistiksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen aika nopeasti huomaa. Ensimmäisen kuukauden aikana tulee jo monta överikänniä, aamukaljaa, krapulapäivää, lähtöjä yhdelle ja jäämistä sille tielleen, kaatuilua... itse huomaisin todennäköisesti ensimmäisenä viikonloppuna mikä suhde alkoholiin on. Harjaantumattomalla menisi ehkä jopa kaksi viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tutkittu että perimälläkin on vaikutusta, perimällekään ei itse mahda mitään. Tietty voi kyllä tiedostaa itse että tällänen mahdolliisuus voi olla eikä ajaudu itse alkoholistiksi.
Eiköhän kaikilla suomalaisilla ole oikein otollinen perimä alkoholisoitua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas keskustelu mennyt taas tunteisiin.
Uniikki lumihiutale kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas keskustelu mennyt taas tunteisiin.
No jos se sulle otti niin, rauhoitu. Käy vaikka iltalenkillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän kaikilla suomalaisilla ole oikein otollinen perimä alkoholisoitua.
No sitä suuremmalla syyllä.
Ehdottomasti en!