synnytyksen jälkeen
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Jälkivuoto on tosiaan 2-6 v7ikkoa synnytyksen jälkeen. Repeämien, epparihaavan ja sektiohaavan paraneminen kestää myös aikansa ja niiden kanssa ei voi mennä uimaan tai paljuun.
Onneksi todellakaan jokainen ei repeä ja välilihan leikkauksistakin saa päättää itse.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli tosiaan vain tuo 2 viikkoa.
Ja vaikka kestäisi kauemmin, niin ei se kuukautisia kummempaa ole.
Taas varmaan jokin lapsettomuuden puolesta kehitetty ketju.
Noilla älynlahjoilla pitäisikin olla lapseton.
Väljä vittu sinulla, jos kakara läpi tulee noin vain. Yleensä naiset ovat aika tiukkoja ja ratkeilevat enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jälkivuoto on tosiaan 2-6 v7ikkoa synnytyksen jälkeen. Repeämien, epparihaavan ja sektiohaavan paraneminen kestää myös aikansa ja niiden kanssa ei voi mennä uimaan tai paljuun.
Onneksi todellakaan jokainen ei repeä ja välilihan leikkauksistakin saa päättää itse.
Ei ne siellä huvikseen silvo vaan estääkseen isoja repeämiä. Helpompi se leikkaus on ommella kun neljännen tai kolmannen asteen repeemät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesti 9 vkoa...
Tästäkään ei julkisesti puhuta, joten miesväki ei tajua yhtään, miten kovilla nainen synnytyksessä ja sen jälkeen on.
Kuvitellaan lähdettävän mökille viikko synnytyksestä, kun toisella on nyrkinkokoinen haavapinta kohdussa ja vittu tikeillä kokoon kursittu.
Kukaan ei pakota synnyttämään. Se on vielä täysin vapaaehtoista.
Olin järvessä uimassa 2 vko synnytyksen jälkeen. Heinäkuussa. Eikä ollut enää vuotoa. Kohtukin kooltaan jo normaali.