Mihin sijoitut vasemmisto-oikeisto -janalla?
Kommentit (63)
En mihinkään, minun maailmankatsomukseni ei ole mustavalkoinen.
Maltillinen oikeisto. Jokainen on vastuussa omasta elämästään, mutta lähes jokainen tarvitsee joskus jonkinlaista apua (yhteiskunnalta). Hyysäämiseen muiden rahalla en usko.
Täysin ulkopuolelle. Olen tällanen hippitaiteilija, joka kuitenkin käy töissä. Ei mulle löydy paikkaa.
Taidan olla nk shamppanjasosialisti. Suurituloinen ja varakkaasta suvusta, mutta olen sitä mieltä, että meidän hyväosaisten kuuluukin verojen muodossa auttaa huono-osaisia.
Oikealla ollaan. Haluaisin r ajat k iinni.
Toisaalta taas puollan homoseksuaalien oikeuksia, mutta vastaan silti että vahvasti oikealla.
Vasemmistoliitto. Jos porvari raiskaa, siitä pitää saada rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Maltillinen oikeisto. Jokainen on vastuussa omasta elämästään, mutta lähes jokainen tarvitsee joskus jonkinlaista apua (yhteiskunnalta). Hyysäämiseen muiden rahalla en usko.
Eihän oikeisto sitäkään hyväksy. Vaikka hekin ovat yhteiskunnan palvelujen käyttäjiä.
sosiaalidemokraatti, eli vasemmalla ollaan, mutta ei suinkaan äärilaidassa.
Olen vahvasti vasemmisto-konservatiivinen ihminen. Puolustan köyhiä henkeen ja vereen, mutta mielestäni Suomen ei kuulu olla koko maailman sosiaalitoimisto.
Jos kyseessä on puhtaasti talouspoliittinen jana, olen jonkin verran keskustasta vasemmalla. Kannatan pohjoismaista hyvinvointivaltiomallia.
Uskon Pohjoismaiseen hyvinvointivaltion malliin, mutta kannatan Halla-aholaista m**hanmuu**opolitiikkaa. Olen siis mitä ilmeisimmin razzistinazzi.
Vasen, minusta heikompia pitää auttaa.
Mentaalisesti massamurhaaja (killing spree -tyyppinen), mutta miten sitä sijoittuisi poliittisen kannan mukaan?
Ja mitähän tää vasemmisto - oikeisto -jaottelu tässä tapauksessa käytännössä tarkoittaa?
ehkä keskellä. en kannata avoimia ovia, joten en ole vasemmistolainen. kannatan aborttien tekoa ja naisten välisiä suhteita, joen en voi olla oikeistolainen.
Olen oikeistoliberaali.
Haluaisin esim:
- tulonsiirrot minimiin
- ma muja vain suoraan töihin, ei humanitaarista maa han muut toa
- homoille ja muille täydet oikeudet
Jne
Vihervassari mutta en vapaiden rajojen kannattaja
Tukevasti oikealla, hieman enemmän liberaali kuin konservatiivi.
Ei se ole jana vaan se on kaari.