Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin sijoitut vasemmisto-oikeisto -janalla?

Vierailija
29.05.2018 |

Perustele!

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmisto, ihan verenperintonä ja köyhästä duunarikodista. Huomasin jo lapsena, miten tilallisten ja toisten opettajien kakarat saivat opettajan nuoleskelemaan ja kakarat osasivat jopa leuhkiakin sillä. Olin silti hyvä koulussa, sillä en ole tyhmä.

Tosin nykyinen vasemmiston ajama maahanmuuttopolitiikka saaminut kiristelemään hampaitani joskus...aina en äänestä, mutta tärkeimmissä vaaleissa se kyllä on pakollista. Enkä voisi koskaan äänestää persuja, sehän on kuitenkin oikeistopuolue. Ja myös jotenkin naisvihamielinen. Kannattaisi muidenkin köyhien - tai sanotaanko alemman keskiluokan -  tutkia vähän noita äänestyksiä, kummallisesti pienipalkkaiset naiset (Sari sairaahoitaja, esim.) ihailevat ja äänestävät kokoomusta. Se puolue kuitenkin toimii aina vain rikkaampien etujen  mukaisesti.

Vierailija
42/63 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

|---------------------------|

^

jana

x

^

minä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ehkä keskellä. en kannata avoimia ovia, joten en ole vasemmistolainen. kannatan aborttien tekoa ja naisten välisiä suhteita, joen en voi olla oikeistolainen.

Näillä ei ole vasemmisto-oikeisto akselin kanssa mitään tekemistä. Minä oikeistolaisena kannatan oikeutta aborttiin, en kannata aborttien tekoa,  koska oikeus ja tekeminen ovat aivan eri asioita. Samaten kannatan homoseksuaalien oikeutta avioliittoon, mutta en kannata naisten välisiä suhteita (verrattuna heterosuhteisiin). Minusta ne ovat samanarvoisia suhteita, enkä aseta homosuhteita heterosuhteiden yläpuolelle, jota niiden kannattaminen tarkoittaisi.

Vierailija
44/63 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen oikeistoliberaali.

Haluaisin esim:

- tulonsiirrot minimiin

- ma muja vain suoraan töihin, ei humanitaarista maa han muut toa

- homoille ja muille täydet oikeudet

Jne

en pysty ihan samaistumaan kohtaan kolme.  Vasemmisto-oikeistoakselilla voimakkaasti oikealle. Nimenomaan avoimen kilpailun kannattajiin. En kannata siis korporativismiä. Ja kannatan sosiaaliturvaa niille jotka eivät kykene esim sairauden tai vamman vuoksi työskentelemään.  yksinkertainen sosiaaliturvamalli on ihan ok, ja lisäksi nykyinen eläkeponzi pitäisi purkaa ja rahat palauttaa maksujen mukaisesti eläkkeen saajalle(nykyiselle/tulevalle), jokainen voisi omasta eläketurvastaan huolehtia oman parhaan harkintansa mukaan.

Korjaan itseäni. Kohtaan kaksi en pysty samaistumaan. Minusta samanlaiset oikeudet oltava kaikilla, oli täältä tai muualta.

Vierailija
45/63 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nationalisti ja sosialisti, eli natsi, mutta en ole juutalaisvastainen tai rasisti :PD

Vierailija
46/63 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sekin väärä mielikuva tulee, että vassarit poistais kaikki rajat. Varmaan perssulien fo-li-o-ha-tusta. 

Tottakai ra jo ja pitää valvoa ja ma ah an mu ut to a myös. Meillä onneksi hyvä ma a-han.mu ut-to.po-li-tii k ka, ei ole ovet sep posen selällään vaan on melkosen tiukka.

Olen vassari ite joka rakastaa luontoa, mutta vih reitä en koskaan äänestäisi, ne ovat sellanen yksi sarvis-identi teet teihin keskittyvä puo lue kuin ympäristön asialla. Pitäi sivät yhtä kovaa melua metsistä ja lajeista, kuin "tra n.seista" ja "mu un-suku. puo li-sista"(joita ei edes ole ole massa).

Äänestän aina SDP:tä/Vasemmistoliittoa, ehdokkaan perusteella menee kumpaa. 

Ketään ei voi jättää heitteille, kadulle asumaan. Köyhällä tai pienipalkkasellakin on ihmisarvo.

Luonnolla on itseisarvo, ei vain hyötyarvo. Oikeiston "verot pois ja tuet pois"-politiikka on kuin hölmöläisten käsikirjasta. 

Sori ylimääräsistä seka- vista väliviivoista ja pisteistä, ei meinaa kommenttini millään päästä tähän, menee jonnekin hyväksymislaariin aina. En tiedä mikä sana vie se n suu r ii n. :D

Vierailija
47/63 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrät kyllä oikein. Sotien täyttämästä Suomesta on tullut yksi maailman menestyneimpiä valtioita sadassa vuodessa. Koska olemme tehneet niin paljon työtä itsemme eteen, menestyäksemme niin meidän velvollisuus on lahjoittaa kaikki omaisuutemme pois. Huutakaamme siis "RAJAT AUKI" ja ottakaamme maahamme kaikki ihmiset jotka haluavat täällä asustaa.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a, miellän itseni hyvin punavihreäksi, mutten ole "punavihersokea."

Äänestän yleensä vihreää naista, jos se suinkin on mahdollista.

Jos ei, äänestän sosiaalidemokraatti- tai vasemmistonaista.

Voisin äänestää myös kokoomusta ja miestä, mikäli ehdokas on asiallinen (esim. Jan Vapaavuori), vaikken keskimäärin kokookuslaista politiikkaa kannatta, vaikka olisi ehkä yli kymmenen vuoden pienyrittäjyyden ja nykyisen keskiluokkaisuuteni vuoksi kannattaa.

Ehkäpä olen siis PoBo, porvari-boheemi.

Käsitinkö oikein että valitset ehdokkaan sukupuolen perusteella??

Vierailija
48/63 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein  jotenkin tuntuu, ettei oikeiston kannattajat edes tiedä mitä se oikeisto edustaa.

Ollaan vaan mielikuvien ja valkaistujen hymyjen lumossa äänestetty.

Tästäkin ketjusta se paistaa läpi.

No mitä se sit edustaa?

Ota itse selvää, kyllä puolueiden agendat löytyy helposti jkos vähän viitsii vaivautua, eikä siitäkään ole haittaa, että kuuntelee mitä ne puhuvat ja seuraa mitä asioita ne ajavat.

Vierailija
49/63 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen tapakokoomuslainen, mutta nykymenoa katsellessa on kanta keikahtanut huomattavasti vasempaan päin. 

Hieno aina kuulla jos ihminen herää ja tulee järkiinsä. ♥

Vierailija
50/63 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a, miellän itseni hyvin punavihreäksi, mutten ole "punavihersokea."

Äänestän yleensä vihreää naista, jos se suinkin on mahdollista.

Jos ei, äänestän sosiaalidemokraatti- tai vasemmistonaista.

Voisin äänestää myös kokoomusta ja miestä, mikäli ehdokas on asiallinen (esim. Jan Vapaavuori), vaikken keskimäärin kokookuslaista politiikkaa kannatta, vaikka olisi ehkä yli kymmenen vuoden pienyrittäjyyden ja nykyisen keskiluokkaisuuteni vuoksi kannattaa.

Ehkäpä olen siis PoBo, porvari-boheemi.

Käsitinkö oikein että valitset ehdokkaan sukupuolen perusteella??

Käsitit hyvin pitkälti oikein.

Kyllä minä naisena naisia äänestän mieluummin kuin miehiä.

Onkohan se jotenkin väärin tehty?

Vierailija
51/63 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sosiaalipolitiikkaa sotketaan vasemmisto-oikeisto -jakoon? Eikö sitä varten oli liberaali-konservatiivi -jako?

Vierailija
52/63 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maltillinen oikeisto. Jokainen on vastuussa omasta elämästään, mutta lähes jokainen tarvitsee joskus jonkinlaista apua (yhteiskunnalta). Hyysäämiseen muiden rahalla en usko.

Sama homma.

Mitä tapahtuu puhoksen ostoskeskuksessa?

Puhoksen ostoskeskus on yksi Helsingin hienoimpia paikkoja!

Sieltä saa monenlaista hyvää palvelua, ruokaa ja ilmapiiri on erittäin... en sano sitä sanaa... HYVÄ!

Vierailija
53/63 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistoliberaali siinä suurinpiirtein hevosenkengän keskiosassa. Sananvapaus on kaikista tärkein asia modernissa yhteiskunnassa ja menee kaiken muun edelle automaattisesti. Siitä ei monet äärivasuritkaan tykkää, mutta eivätpä hekään liberaaleja juuri ole.

Vierailija
54/63 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maltillisen vasemmistoon. Olen vahvan hyvinvointivaltion kannattaja, mutta arvostan myös yritteliäisyyttä ja katson, että yritystoiminnalle tulee taata hyvät toimintaedellytykset. Julkisen ja yksityisen sektorin yhteistyöllä saavutetaan parhaat tulokset.

Vierailija
55/63 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän vasemmalla kuin oikealla.

Vierailija
56/63 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maltillisesti vasemmalla.

Vierailija
57/63 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sijoittumaton. Uniikki lumihiutale, leijun kaukana janan yläpuolella. Ainakin hetken, kunnes tuuli kuljettaa minut muille maille.

Vierailija
58/63 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maltillinen oikeistoliberaali. Uskon alkutilanteen tasaamiseen, en lopputuloksen. Kaikilla tulisi esim. olla yhdenvertaiset mahdollisuudet hankkia korkeakoulutus (sisään pääsykokeilla ja pienet lukukausimaksut). On ihan ok, että köyhä henkilö joutuu työskentelmään opiskelujen ohessa tai ottamaan lainaa, kun taas rikkaan perheen kersan elinkustannukset maksavat vanhemmat.

On myös ok, että jotkut, kuten korkeakoulutetut ja menestyvät yrittäjät, tienaavat paljon rahaa. He ovat tuon menestyksen saavuttaneet omalla työllään elämässään ja siitä ei pitäisi rangaista.

Joskus elämässä voi mennä huonosti ja siksi on tärkeää, että yhteiskunnalla on turvaverkkoja erilaisten tukien muodossa. Mutta näiden tukien tulisi olla lähinnä verkkoja, joista ponnahdetaan takaisin, eivätkä riippumattoja joihin jäädän loikoilemaan koska työnteosta saisi saman verran rahaa.

Vierailija
59/63 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talouspoliittisesti kannatan oikeistoa. Yrittäjyys ja ahkeruus tulisi palkita ja laiskuudesta pitäisi rokottaa entistä enemmän. Tai siis nythän siitä ei rokoteta.

Kannatan konservatiivisia arvoja koska liberaalit rapauttavat yhteiskuntaa. Koululaitos on entistä enemmän täynnä vapaamatkustajia ja sieltähän se maailmakuva nuorille muokataan. Termi 'syrjäytyminen' on ainoastaan uusi tapa sanoa ja hyväksyä laiskuus. Miksi ennen ei ollut syrjäytyneitä? Miksi masennus on lisääntynyt? Vihreät ja vasemmisto populistisine ajatuksineen (äänien kalastelua siis) on hyvinvointiyhteiskunnan tuho.

Vierailija
60/63 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidan olla nk shamppanjasosialisti. Suurituloinen ja varakkaasta suvusta, mutta olen sitä mieltä, että meidän hyväosaisten kuuluukin verojen muodossa auttaa huono-osaisia. 

Raha valuu ylhäältä alas. Osta vaan hienoja tavaroita ja mä käyn tonkimassa teidän roskista.