Rasittaa kuunnella Hanna Pakarisen miuta ja siuta ja mie ja sie.
Eikö se vois julkisuuden henkilönä opetella puhumaan oikeaoppisesti eikä puhua kun maalaisjuntti.....hohhoijaa
Kommentit (18)
Opettelisit itse ensin, mikä ero on sanoilla kuin ja kun.
Kannattaa tehdä jotain omalle jaksamiselle, jos noin pienestä rasittuu.
Muakin rasittaa kuunnella sitä. Muuten ei murra ollenkaan ja sitten sieltä tulee MIE. Aaaaargh! Korvaraiskaus!
Vierailija kirjoitti:
Mitäs tykkäät andy mccoyn puheesta?
Ja eikös sen kotopuolessa just puhuta mie ja sie. Se on oppinut suuren maailman metkut.
Hanna on kissa ja kissathan miukuu ja maukuu
Etpä se taija siekää kirjakieltä huastella... 🤔
Myönnän että ärsyynnyn samasta asiasta. Normaalisti pidän murteista, mutta tuo miukuminen kiristää hermoja.
Miepä puhun miten minnuu huvittaa :)
Sannoo Mister Loortikin että mie!
Mie valitettavasti luulen, et Hanna uskottavuus kärsis monie silmis, jos se puhuis vahvaa murret, jote se on päättäny jotai tyylii et "pronomineist en luovu, mut muist murrepiirteist voin luopuu". Kyl mie luulisin, et se o Lappeeranna murtee natiivipuhujille helpompaa, jos saa ees pronominit säilyttää oma murtee mukasin ku et joutuis nekii muuttaa yleissuomalaisee suuntaa.
Miust ois kyl siistii, jos ois enemmä murteel puhuvii julkisuue henkilöit. Niitte avul vois oppii lisää murteit, ja tätä lappeerantaakii nykyst paremmi.
Mäkättäjiä ja määkijöitä on ihan riittävästi.
Onneksi kaikki eivät mäkätä tahi määi.
Vierailija kirjoitti:
Joko on poikinut?
Joko pääsit poikuudestasi?
On surullista, että murteet katoavat. Niitä kuulee enää harvoin. Murteet ovat rikkaus joka on katoamassa.
Vierailija kirjoitti:
Mie valitettavasti luulen, et Hanna uskottavuus kärsis monie silmis, jos se puhuis vahvaa murret, jote se on päättäny jotai tyylii et "pronomineist en luovu, mut muist murrepiirteist voin luopuu". Kyl mie luulisin, et se o Lappeeranna murtee natiivipuhujille helpompaa, jos saa ees pronominit säilyttää oma murtee mukasin ku et joutuis nekii muuttaa yleissuomalaisee suuntaa.
Miust ois kyl siistii, jos ois enemmä murteel puhuvii julkisuue henkilöit. Niitte avul vois oppii lisää murteit, ja tätä lappeerantaakii nykyst paremmi.
Suomen rumimpia murteita, hyh! Ihmiset sen mukaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen rumimpia murteita, hyh! Ihmiset sen mukaisia.
Joku lappeenrantalainen typykkä taisi viedä ukkosi 😂😂
Mulla särähtää tuo kans. Vaikka on muuten tuttu murre sukulaisten kautta, eikä se niillä kuulosta niin pahalta.
Mitäs tykkäät andy mccoyn puheesta?