”Tolkun ihmiset” kannattavat demokratiaa vähemmän kuin ”ääripäät”
https://www.hs.fi/nyt/art-2000005697797.html
Tässä vielä alkuperäinen tutkimus:
https://www.nytimes.com/interactive/2018/05/23/opinion/international-wo…
Kommentit (29)
Kaikki tietävät että poliittinen keskusta tai "tolkun ihmiset" ovat termejä pelkureille, jotka eivät uskalla ottaa kantaa asioihin, koska eivät halua leimaantua eivätkä kestä kritiikkiä.
Heh. Toi ryhmähän oli 'centrists" eli keskustalaiset. Keskustalaiset siis vastustavat eniten demokratiaa. Ei tohon olisi tutkimusta tarvittu.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tietävät että poliittinen keskusta tai "tolkun ihmiset" ovat termejä pelkureille, jotka eivät uskalla ottaa kantaa asioihin, koska eivät halua leimaantua eivätkä kestä kritiikkiä.
Jos kaikki kerran tietävät, että "tolkun ihmiset" ovat pelkureita, niin eivätkö he silloin juuri leimaudu pelkureiksi?
Vierailija kirjoitti:
Ei. Paitsi että olen vasemmiston mielestä oikeistolainen ja siksi vastustettava, oikeiston mielestä vasemmistolainen ja siksi vastustettava, olen myös molempien mielestä pelkuri. Joten jos en kestäisi kritiikkiä, en kyllä tällaista poliittista positiota olisi valinnut.
Tokihan äärilaidat väittävät kannattavat vapaita vaaleja yms. silloin kun eivät itse ole vallassa. Kummasti vaan asia muuttuu kun pääsevät valtaan...
Ns. maltillinen tai "tolkun ihminen" on selkärangaton pelkuri, jolla ei ole periaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Ns. maltillinen tai "tolkun ihminen" on selkärangaton pelkuri, jolla ei ole periaatteita.
Jaa, minun kokemuksen mukaan oikeistolla ja vasemmistolla ei ole periaatteita.
Monien oikeistolaisten mielestä tulonsiirrot köyhille on varkautta, mutta tulonsiirrot yrityksille hieno juttu tai jos niitä vastustetaankin niin käytännössä niille ei kuitenkaan tehdä mitään. Vasemmiston mielestä rasismi on kauhea ja vastustettava asia, paitsi kun rasismi kohdistuu valkoihoisiin, jolloin väitetään ettei sellainen edes ole rasismia tai että rasismin uhri on itse rasisti. Sananvapauskin on niiiiiin tärkeää, mutta sitten juhlitaan kun vastapuolta sensuroidaan. Mitä ihmeen periaatteita?
Tolkun ihminen on tyhmä kuin saapas, jopa tyhmempi kuin fasisti!
Tolkun ihminen kuuntelee Hitleriä ja Mandelaa ja toteaa sitten että molemmilla on pointti.
Vierailija kirjoitti:
Jankuttaja on täällä taas tänään. 50 centillä saatte 20 minuuttia jankutusta. 1e tulee tunti jankutusta.
Vierailija kirjoitti:
Tolkun ihminen on tyhmä kuin saapas, jopa tyhmempi kuin fasisti!
Jankuti Jank
Vierailija kirjoitti:
Jonk Jank Onk
Vierailija kirjoitti:
Tokihan äärilaidat väittävät kannattavat vapaita vaaleja yms. silloin kun eivät itse ole vallassa. Kummasti vaan asia muuttuu kun pääsevät valtaan...
Tässä tuli hyvin kiteytettyä. Nyt ulvotaan esim sananvapautta (äärioikeisto) ja sitten kun heitä kritisoi niin uhriudutaan. Kuvittele kun olisivat vallassa? Muutenkin jos on äärioikeisto pääse valtaan, niin siinä ei kyllä demokratia tulisi toteutumaan.
Mielenkiintoinen analyysi sinällään, mutta kokemukseni mukaan se, mitä ihmisten sanojen ja tekojen välillä on usein melkoinen kuilu.
"Tolkun ihmiset" on se joukko, jonka ennakkoluulot ja mielipiteet ovat valtiollinen normi.