Miten lapsilisät saa menemään KELA:lta suoraan lasten omille tileille?
Yhden lapsen kohdalla onnistui, mutta nyt meille tuli kaksi lisää enkä löydä miten jokaiselle lapselle saisi syötettyä oman tilinumeronsa. Emme halua kierrättää niitä omien tiliemme kautta vaan, että lapset saisivat rahansa suoraan KELA:lta.
Vai pitääkö käydä konttorilla lisäämässä tilinumerot? En viitsisi soittaa puhelinpalveluun, ettei tule näppäilyvirheitä asiakaspalvelijalle.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisistä kertyy huomattava summa jos pystyy ne säästämään. Suosittelen kaikille, jotka yhtään pystyvät.
Tienaa omat rahasi äläkä kuppaa valtiolta sosiaalitukia.
Mitä sinä siinä mäkätät? Lapsilisä ei ensinnäkään ole mikään vanhemmille tai aikuisille kuuluva sosiaalituki. Se kuuluu lapsille ja jokaiselle joka on Suomen kansalainen. Siihen ei liity mitenkään tienaaminen. Oletan siis että kirjoittaja tarkoitti säästämistä lapsille.
Ne ovat tarkoitettu lasten elämiseen jos perheen omat rahat eivät riitä.
Makuuttaminen tilillä vaarantaa talouskasvun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap:lle
Ei täällä kannata tuollaisia kysellä. Saa vain kateellisia vastauksia.
Ei se ole kateutta vaan ihmettelyä, miten laiska joku on, kun saa itse tuota tehtyä.
Täh? Siis minkä ihmettelyä? Kelan nettipalvelussa ei ilmeisesti voi laittaa kuin yhden tilinumeron ja ap haluaa tietää pystyykö niitä tilinumeroja lisäämään kullekin lapselle omansa.
Meillä vain yksi lapsi, mutta Kelalta suoraan menee lapsen tilille lapsilisä, että ei ole lahja vaan viranomaistaholta saatu suorite.
Ihan hyvä ketju ja kysymys, vastaukset nyt ovat mitä ovat.
Niin että onnistuuko tämä nyt suoraan kelalta lasten tileille vai ei?
Ja jos nyt muutan menemään mun tilin kautta kahdelle tilille niin lasketaanko se lahjana? Eli vaara et joutuu maksaan lahjaveron?
Kopsasin tähän Kela-Kdertun vastauksen netistä, kun joku oli kysynyt asiaa. Googlaamiseen meni muutama sekuntti.
"Kuten tiedätkin, lapsilisä maksetaan vain yhdelle tilille.
Mikäli haluat lapsilisän maksuun toisesta lapseta eri tilille, ei tuolloin lapsikorotusta makseta enää lapsilisään ja puolison kannattaa tuolloin hakea lapsilisä uudelle lapselle.
Toinen vaihtoehto on, että lapsilisä maksetaan edelleen samalle tilille minne aikaisemminkin, ja teette itse tilisiirron lapsilisästä uuden lapsen tilille.
Syysterveisin Kela-Kerttu"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisistä kertyy huomattava summa jos pystyy ne säästämään. Suosittelen kaikille, jotka yhtään pystyvät.
Mitä sinä siinä mäkätät? Lapsilisä ei ensinnäkään ole mikään vanhemmille tai aikuisille kuuluva sosiaalituki. Se kuuluu lapsille ja jokaiselle joka on Suomen kansalainen. Siihen ei liity mitenkään tienaaminen. Oletan siis että kirjoittaja tarkoitti säästämistä lapsille.
Lapsilisä kuuluu vanhemmille, lapsen elatukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan jokaisella lapsiperheellä menee lapseen sataeuroa kuukaudessa oli sitten köyhä tai rikas. Rikkaan lapseen ei kulu vähempää rahaa kuin köyhän, itse asiassa rikas ostaa isommalla summalla lapselleen hyödykkeitä kuin köyhä joten suu suppuun!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan jokaisella lapsiperheellä menee lapseen sataeuroa kuukaudessa oli sitten köyhä tai rikas. Rikkaan lapseen ei kulu vähempää rahaa kuin köyhän, itse asiassa rikas ostaa isommalla summalla lapselleen hyödykkeitä kuin köyhä joten suu suppuun!
Ei kotimaisia.
Osta trolli Suomalaiset sukat ja kengät, sitten vasta saat puhua!
Vierailija kirjoitti:
Kateelliset palstapäivystäjät paikalla alapeukuttamassa :D
Meillä vaan yksi lapsi, jonka tilille tulee KELAlta. Toinen lapsi syntyy pian. Olis kiinnostanut oikea lisätieto tiliasiaan, mutta en tiedä voiko kommentteja uskoa.
m37
Oletkos kuullut sellaisesta vaihtoehdosta, että kysyt suoraan maksajalta, eli Kelasta? Tältä palstalta saa kyllä monenlaisia vastauksia, tiedä sitten niitten oikeellisuudesta.
Minulla ei tulisi mieleenkään, kysyä jotain "oikeaa" asiaa tältä paska-palstalta.
Ei se ole kateutta vaan ihmettelyä, miten laiska joku on, kun saa itse tuota tehtyä.