Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Ei minulla tuollaista sekavaa kidutusta ollut kuin tuossa jutussa mutta muistan että vielä ala-asteen lopulla sain kuritusta vyöllä, jos olin ollut esim. tottelematon.

• ylös 0
  • alas 0

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Missähän se lastenkuritusketju on? Omat kokemukset kalpeni rinnalla...

Joillekin vanhemmille omat lapset ovat riesa, joille kostetaan omat traumat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ai sidottiinko sut vyöllä vai?

No ei vaan siis housut alas ja sitten kuritettiin jollain nahkavyöllä. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tehosiko? Tottelitko paremmin?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tehosiko? Tottelitko paremmin?

No en tiedä, ehkä vähän aikaa.

Vierailija

Ne piiskasi sun paljasta takamusta murrosikään asti? Oletko vielä jossain tekemisissä noiden pervojen sadistien kanssa? 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hyi, tuosta tulisi jo seksuaalirikostuomiokin. Onko sun vanhemmat ihan sairaita?

Eihän siitä ole montaakaan vuosikymmentä, kun tuo oli ihan arkipäiväistä, että lapsille annettiin remmiä, eikä siinä mitään seksuaalista ollut (ja tämä ei ollut mikään puolustus kurittamiselle, tietysti vastustan ruumiillista kurittamista).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi, tuosta tulisi jo seksuaalirikostuomiokin. Onko sun vanhemmat ihan sairaita?

Eihän siitä ole montaakaan vuosikymmentä, kun tuo oli ihan arkipäiväistä, että lapsille annettiin remmiä, eikä siinä mitään seksuaalista ollut (ja tämä ei ollut mikään puolustus kurittamiselle, tietysti vastustan ruumiillista kurittamista).

Kyllä minunkin 40-luvulla syntynyt isä sai piiskaa mutta ei nyt sentään mihinkään alushousuihin koskettu. Kintuille vedettiin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ne piiskasi sun paljasta takamusta murrosikään asti? Oletko vielä jossain tekemisissä noiden pervojen sadistien kanssa? 

Tulin kyllä aika myöhään murrosikään eli aika lapsi oli ala-asteella. Ei se nyt kai mitään sadismia sentään ollut, mutta nololta tuntui kyllä! Äiti vain kuritti (ja minä siis olen nainen) eli tuskin pervoa oli. Olen tekemisissä joo.

Vierailija

Olin 16-vuotias kun isäni hakkasi minut viimeisen kerran, nahkavyöllä löi selkään ja kylkiin (ei solkipäällä kuitenkaan). Jäin kiinni siitä että olin ottanut isän kotiviiniä ja join sen kaverini luona. Ei tuo niin tuntunut, enempi se kun hakattiin 5-vuotiaana, se ahdisti ja teki suuren turvattomuuden ja pelon ja vaivaa vieläkin, vaikuttaa isäni ja minun väleihin. Olen kerran aikuisena antanut sitten isälleni turpiin kostoksi tuosta kun minut 5-vuotta ollessani meni hakkaamaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olin 16-vuotias kun isäni hakkasi minut viimeisen kerran, nahkavyöllä löi selkään ja kylkiin (ei solkipäällä kuitenkaan). Jäin kiinni siitä että olin ottanut isän kotiviiniä ja join sen kaverini luona. Ei tuo niin tuntunut, enempi se kun hakattiin 5-vuotiaana, se ahdisti ja teki suuren turvattomuuden ja pelon ja vaivaa vieläkin, vaikuttaa isäni ja minun väleihin. Olen kerran aikuisena antanut sitten isälleni turpiin kostoksi tuosta kun minut 5-vuotta ollessani meni hakkaamaan.

Minua kuritettiin vain pepulle, ei selkään tai muualle. Ja ei kovin kovaa. Varsinkin silloin isompana suuremmalta rangaistukselta tuntui se kun oli niin noloa kun joutui siinä olemaan peppu paljaana.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kuritettiin? Hyi. Kyllä hakkaaminen on ihan vaan hakkaamista.

Vierailija

Kyllä mä olen sairaalassa käynyt isäni vuoksi, mutta annan hänelle anteeksi. Oma veri armahdetaan, mutta sitä mä en anna anteeksi miten te paskat monet kerrat hakkasitte minut porukalla. Sitä mä en unohda tai anna anteeksi.

Vierailija

En ole koskaan tajunnut että miksi pitää ottaa vaatteita pois tai käyttää jotain kättäpidempää. Jos jollain vyöllä pitää hakata niin on jo pahoinpitelyä ei mitään kurittamista. Mutta joo, kyllähän se joskus sata vuotta sitten oli kai aika yleistä. En ymmärrä mistä ihmiset jotka on selvästi sotien jälkeen syntyneitä saavat päähänsä hakata lasta vyöllä.

Vierailija

Ihmettelen sitä miten kurittamisen jälkeen "palataan arkeen", eli miten kun ensin on lasta mätkitty remmillä, niin miten seuraavassa hetkessä ollaan taas kuin ei mitään olisi tapahtunutkaan laittamassa ruokaa ja tekemässä mitä nyt arkena lasten kanssa tehdäänkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen sitä miten kurittamisen jälkeen "palataan arkeen", eli miten kun ensin on lasta mätkitty remmillä, niin miten seuraavassa hetkessä ollaan taas kuin ei mitään olisi tapahtunutkaan laittamassa ruokaa ja tekemässä mitä nyt arkena lasten kanssa tehdäänkin.

Se on helppoa. Töissä oloa ja sitten kun tullaan kotiin niin lapsi laitetaan omaan huoneeseen ja ovi kiinni. Noin mulle tehtiin. Kukaan ei auttanut läksyissä.

Vierailija

Minä olen saanut 16-vuotiaana vyöstä. Kun olin 19-vuotias, minua tukistettiin ja yritettiin vetää hiuksista ullakolle. Tuon jälkeen tein rikosilmoituksen ja katkaisin välit. Hauskaa miten joidenkin mielestä pienen lapsen tukistaminen on ihan ok, sitten kun kyseessä on aikuinen on hiusten repiminen väärin. Juu, ei tullut minusta kunnon kansalaista vaikka kuri oli kovaa. Pikemminkin pelokas, ahdistunut ja läheisiin ihmissuhteisiin kykenemätön.

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No se on se normi joillekin, opittu varmasti jo omasta lapsuudesta. Tuota Suomessa tapahtunutta/vaa vyöllä lyömistä voisi varmaan verrata siihen, kun Ranskassa läpsitään lapsia poskelle, jos ei käyttäydy. Jokaisessa maassa "rutinoitunut" oma keinonsa "laittaa lapsi ruotuun" väkivallalla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No meillä ainakin jäätiin sen jälkeen juttelemaan ja äiti selitti miksi oli kuritettu jne. Ei lähdetty vihoissa sinne arkeen.

Sivut